Jump to content

Båtfrakt Oslo til Strusshamn, Fairline 48 Phantom


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Havelle skrev 53 minutter siden:

Godt å se en ordentlig hentetråd igjen, og ingen er så trygg på henting som deg. 
Men du har jammen nøtt å knekke...

 

image.png.5e3fc092b6ce5908be7f6fcf8e3f0167.png

Kjenner på det nå ja. Det er vanskelig å velge værvindu, når de endrer seg flere ganger i døgnet. 

Det har vært et tydelig vindu på Jæren mandag. Men noen av disse værgudene har nok ikke helt bestemt seg enda🤪

Dermed blir det som @trixie2 antyder, en ren ventetråd. 

Egentlig ganske frustrerende med tanke på at jeg liker å bli fort ferdig med oppdrag jeg tar på meg. 

Det sitter noen å gleder seg til å få hjem denne båten og  

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Sorry, klarte ikke å la være å bli litt "trollete"

Det beste været på lang tid har vi akkurat nå, men fortsatt er det tung sjø ute i havet.

Reketrålene ved Kvitsøy er fraværende, til og med på en fredag.

 

hører ett rykte om to supplybåter som skal taues herfra til møre, de  har vært klare til slep i snart to måneder.

Ligger fortsatt her.

 

Dere ligger nok best der dere ligger nå.

 

Link to post
Share on other sites

trixie2 skrev 4 minutter siden:

Sorry, klarte ikke å la være å bli litt "trollete

Du er mer enn tilgitt. 😅😅Du har alltid bidratt positivt, så jeg skjønte spøken umiddelbart 😅😅😅

Dine rapporter om været hjelper hver gang. Også nå👏👏

Det betyr jo litt, når fiskere ikke går ut. 😳

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 10 timer siden:

Egentlig ganske frustrerende med tanke på at jeg liker å bli fort ferdig med oppdrag jeg tar på meg. 

Det sitter noen å gleder seg til å få hjem denne båten og  

Venting eller ikke, jeg tror uansett at båteieren setter mest pris på å få både deg og båten fram i hele stykker framfor å få både båt og liv på samvittigheten! Alle her inne vet uansett at du tar de beste beslutninger når det gjelder framdrift.

Link to post
Share on other sites

God dømmekraft handler mye om å vite når det er dumt å foreta seg noe. 
Både båten og du hadde antageligvis tålt at du tok sjansen. Men det er det ikke på noen måte verdt - og selv om du kom trygt frem hadde du jo gitt båten mye mer slitasje enn nødvendig. 
 

Gjentar at båtfolket, og alle andre, kan lære mye fra piloter. 
De snakker om «Get-home-itis» eller «Get-there-itis». 
https://www.aopa.org/training-and-safety/air-safety-institute/accident-analysis/featured-accidents/epilot-asf-accident-reports-get-homeitis

 

En pilot sa til meg en gang at den beste måten å dømme om man skal ta turen eller ikke er å forestille seg at en random person, med all mulig tid og penger og ingen interesse av å komme frem dit du skal, skulle sitte på. Hvis den personen hadde vurdert at det var for risky til å sitte på skal du ikke legge ut. 
 

Virker for meg som det er nå familien som venter på båten og har gitt deg oppdraget får valuta for pengene. I stedet for å risikere båten deres sørger du for at den er trygg og at den kommer trygt frem. Det lønner seg å skaffe rutinerte fagfolk :)

Link to post
Share on other sites

De siste bidrag her i tråden setter jeg stor pris på🙂 takk. Tror dere vet at jeg ikke liker å ikke levere. Men absolutt det verste er å påføre båt større belastning enn nødvendig.  Været kan heller ikke jeg gjøre noe med. Men det plager meg, at båten ligger hos meg, og ikke hos eier 🙂

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Havelle skrev 39 minutter siden:

Virker for meg som det er nå familien som venter på båten og har gitt deg oppdraget får valuta for pengene. I stedet for å risikere båten deres sørger du for at den er trygg og at den kommer trygt frem. Det lønner seg å skaffe rutinerte fagfolk :)

Godt skrevet, og årsaken til at du venter. Så vent med god samvittighet@Bjørn Løvjomås

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

De siste bidrag her i tråden setter jeg stor pris på🙂 takk. Tror dere vet at jeg ikke liker å ikke levere. Men absolutt det verste er å påføre båt større belastning enn nødvendig.  Været kan heller ikke jeg gjøre noe med. Men det plager meg, at båten ligger hos meg, og ikke hos eier 🙂

<Ingen fare, eier har båt han kan dulle med i mellomtiden, gjerne også foreta div. oppgraderinger .........:-) Utvilsomt er det viktigste at både båt og mannskap kommer trygt frem. Det er vel godt sjømannskap og ikke engang forsøke, under rådende forhold. @Bjørn Løvjomås@preple

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 13 timer siden:

Tror dere vet at jeg ikke liker å ikke levere.

....

Men det plager meg, at båten ligger hos meg, og ikke hos eier 🙂

Synes ikke du skal la deg plage av dette Bjørn. Kok en kanne med kaffi, og finn fram en god bok :smiley: Det er jo ikke snakk om å ikke levere, det er snakk om å vente noen dager til været blir bra :sailing:

Link to post
Share on other sites

@Komodo, kaffien kokte akkurat når du skrev😅😅

 

vi vurderer fortsatt søndag til mandag som en mulighet. 

Barentswatch er uoppdragen, og sier fryktelig med bølger.  Men det sa de også fredagen.  Å da var det atskillig bedre forhold. Dermed er plan å prøve seg i morgen rundt kl 9 til 10 , da går vi vestover. Så får vi se hva som skjer. 

 

@Pequod, du glemte jo å levere banjoen...husker du ikke det..😅😅😅

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 1 time siden:

Da kan jo alltids ta fram banjoen i ventetiden og klimpre litt, @Bjørn Løvjomås, så er du klar til @sap_2000 kommer på besøk.

:giggle:

Fantastisk forslag:giggle:! Vi venter i spenning på et lite øvingsklipp!

 

Det er naturligvis en god vurdering å vente på bedre/trygge forhold, eier er garantert 100% enig.

Riktig god tur når det dukker opp et vindu, vi er mange som følger med og setter pris på å følge dere.

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 23 minutter siden:

@Komodo, kaffien kokte akkurat når du skrev😅😅

 

vi vurderer fortsatt søndag til mandag som en mulighet. 

Barentswatch er uoppdragen, og sier fryktelig med bølger.  Men det sa de også fredagen.  Å da var det atskillig bedre forhold. Dermed er plan å prøve seg i morgen rundt kl 9 til 10 , da går vi vestover. Så får vi se hva som skjer. 

 

@Pequod, du glemte jo å levere banjoen...husker du ikke det..😅😅😅

Det får jeg huske på neste gang!

Link to post
Share on other sites

33 minutes ago, Olepo said:

Fantastisk forslag:giggle:! Vi venter i spenning på et lite øvingsklipp!

 

Denne kunne jeg ikke la passere :giggle:

 

 

 

39 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

 

 

vi vurderer fortsatt søndag til mandag som en mulighet. 

Barentswatch er uoppdragen, og sier fryktelig med bølger.  Men det sa de også fredagen.  Å da var det atskillig bedre forhold. Dermed er plan å prøve seg i morgen rundt kl 9 til 10 , da går vi vestover. Så får vi se hva som skjer. 

 

Lett å se seg blind på de forskjellige prognosene, og som vi har sett før, så er det ikke alltid de blir som det var varslet. Legger vi mest vekt på det yr sier om de neste 24-36 timene i sør, så synes jeg det ser lovende ut. Me de endringene som har vært tenker jeg vi gjør lurt i å være klare i området tilfelle vi må justere skjemaet noen timer hit eller dit.

 

Skal jeg ta med noen forskriftmessig tilberedte kaviarblingser til deg @Bjørn Løvjomås:saint:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...