Jump to content

Båtfrakt Oslo til Strusshamn, Fairline 48 Phantom

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

30 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Neida min venn, jeg har allerede laget ferdig til deg, de står i kjøleskapet.  @sap_2000

Hadde egentlig tenkt å kun kjøpe fornuftig mat, men siden du drar frem denne banjospillende sørlendingen,  så må jo jeg finne på noe???

etter en kjapp risikovurdering tror det er tryggest med medbrakt mat for min del :yesnod: Takk for advarslen min venn :thumbsup:

Mvh. SAP

Godt med en liten strekk gjennom blindleia ?

har lagt ut en post på BP på Facebook med noen videoer.   Deriblant en lengre video fra krysningen av Kvåsefjorden som var relativ frisk i dag.  Ante det når vi inne i Ulvøysund og sjøsprøyten slo over holmene ved utløpet.   

kommer til å oppdatere med litt videoer der underveis 

2A0224C4-146B-490A-94AB-1280892D9336.jpeg

Mvh. SAP

Ha en riktig fin tur gutter:flag_bp:, håper været er på deres side nå. Det er alltid en fornøyelse å følge dere på tur, og vi er nok mange som setter pris på å få bli med på tur via oppdateringer og bilder underveis.

Ser ut til at arbeidsfordelingen ombord er avklart:smiley:. Regner også med at banjoen er nystemt og at kjøleskapet er fylt opp med kaviar og ost:wink:!

Lunde14 skrev 12 minutter siden:

Fin tur ?til info: i båly holder de på med kaiarbeide så flytebrygga for longside fortøyning er borte så det blir vel lit vanskelig med fortøyning der for dere. God tur videre?

Meget bra opplysning. Er det den lange som ligger ved moloen som er borte, eller den ved dieselpumpen?  Ikke helt umulig at vi prøver oss på Farsund ?

Litt sjøgang ved Tjamsøya

20220213_124020.jpg

20220213_124052.jpg

20220213_124054.jpg

Endelig ble det Bobåt

Lunde14 skrev 1 minutt siden:

Ja den som ligger langs moloen, det er vel ikke så mye trafikk der så,det er vel mulig og overnatte langs diselanlegget.

vist ikke så er det god plass her i Farsund ?

Flott. Skulle fylle drivstoff her i Mandal. Men det var fullt av en svær fiskebåt. Så da blir det Båly for diesel. 

Endelig ble det Bobåt

13.18,- på Båly. 

vi tar en tur ned i kjelleren og sjekker filtre og div før vi prøver oss på Lindesnes.  

kjente litt på sjøen før vi rundet inn til båly.  Bølgererningen er litt mer VSV så det groveste vil bli ute på neset og rundt hjørnet.  Vi kommer til å gå rett rundt neset og inn til korshavn.  Så leiea videre til Farsund.   

kom en kar innom her på kaia som bodde ut mot Lindesnes.  Han sa det var grovt der ute i dag, men sett det værre sa han ?

4 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Min venn fikk øyeblikkelig los når han kom på land20220213_145340.jpg.5955653b73d167a5facc8cec35a0b93a.jpg

ferdig så nå er det din tur ?

A0E9D52D-64DD-4A53-8B0B-9001C1B69AEB.jpeg

2C37E8CA-FD8F-4FE6-975F-D85DD93304A1.jpeg

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...