176-671 Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 Fikk du svar ang. "förhyrd plats"? God tur videre! Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Nei, vi så ikke noe til noen havnevert og fikk derfor ikke kode til søppel osv. Greit med en gratisnatt. Turen videre gikk til Bovallastrand der vi tenkte å ligge noen dager med ruskevær i vente. Da måtte vi passere de skumle Humperna, men de gikk greit med sjø under 1m. Her fikk vi en fin kailangsplass og fruen ble sendt avgårde til butikken rett inne på bryggen for mat og drikke. Men skrekk og gru! Butikken var nedlagt. Dermed ble det å kaste loss videre en kort til herlige Hunnebostrand. Her var det som på denne tiden godt med plasser, kailangs. Her er havneavgiften for oss SEK121, 61 + 60 for strøm. Etter en prat med en fra havnen fikk vi imidlertid vite at det var en ny butikk litt lengre opp fra havnen i Bovallstrand. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Godt at dere er heldig med været!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Været tar vi som det kommer, blåser det ligger vi i ro. Igår var det vått, vått, grått, grått. . . Idag skinner solen, litt vind og 15gr. Imorgen er det meldt godt med vind slik at fendringer er gjort solid. Fredag blir det en kort tur videre til privat plass hos gode venner vi alltid må innom. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sequoia Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Lars H. skrev On 23.5.2022 at 15.30: Her fikk vi en fin kailangsplass og fruen ble sendt avgårde til butikken rett inne på bryggen for mat og drikke. Men skrekk og gru! Butikken var nedlagt. Etter en prat med en fra havnen fikk vi imidlertid vite at det var en ny butikk litt lengre opp fra havnen i Bovallstrand. Det var synd å høre. ICA-butikken "på brygga" i Bovallstrand har vi handlet mye i. Både ved at vi kjørt moderskipet dit, men også ved å ha tatt jolla om vi har ligget nede ved Arholmen, Persholmen og rundt i skjæra der. Jeg ser den nye ICA butikken på Google Maps, men det ser ut som det er en ganske godt stykke fra havna. Greit å vite og dessverre blir det nok med det færre turer til Bovallstrand. Link to post
torebåt Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Jeg gleder meg hver vår til ny tråd, hvor vi får følge Trudelutt på seilas Fine beskrivelser og flotte bilder av det jeg synes er en meget pen båt. Lykke til på ferden Link to post
NilsPils Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Lars H. skrev On 22.5.2022 at 21.53: Når kapteinen blir 80 år om drøyt et år er det slutt på naturhavner. Da kan jeg bekrefte at det ikke er noen naturlov som sier at 80 år er en fast grense for å kunne er ligge i naturhavn. Men jeg har nok fått inntrykk av at du liker deg best i marinaer. Og det er jo det viktigste. Fortsatt god tur og god sommer . . Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Enig, man gjør det man føler for. Jeg har nettopp vært til EU-kontroll. Og legen godkjente meg for ett år til. Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Været ble som jeg trodde det skulle bli, det auler og blåser WSW rett inn! Vindmåleren min, 3m over vannet går stadig vekk opp i 15m/s, men solen skinner med temperatur rundt 15gr. Vi ligger godt kailangs med 4 pølsefendere og 2 kulefendere. Imorgen fredag skal det løye litt, men vi venter til lørdag med å dra videre da det da skal bli adskillig bedre. Videre fremover er det meldt rolige vindforhold. Idag kom det et stort svensk båtflag på fin stang drivende inn mot båten. De ble fisket opp og plassert ved havnekontoret, pluss at jeg la ut beskjed om funnet på Facebook Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Litt greit å feriere utenfor høysesongen, her havneavgiftene for Hunnebostrand. 6 ganger så dyrt i høysesongen som nå! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LAKA Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Flere norske havner burde gjort det samme og differensiert leiepris mellom høysesong og lavsesong. Her i Ryfylke hvor jeg ofte ferdes er det som oftest en pris hele året. Jeg hadde valgt gjestehavn fremfor naturhavn oftere om prisnivået var noe lavere utenfor sesong. Link to post
VegJoh Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 God ferie på svenskekysten D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Enzo Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Har blitt noen år med ferie på deg dokumentert her på BP, fortsatt like fornøyelig å følge med på. Måtte det bli mange sesonger til Link to post
Hulda Svart 27.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2022 Regner med at vi seiler opp Trudelutt i midten av juni. Hvis det ikke blir Sørlandet i år :-) Link to post
Førstefender Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Havneavgifter må ha gått kraftig opp siste året, kan ikke huske jeg betalte mer enn 550kr i 2021 noe sted, Hunnebostrand har jeg ikke besøkt siden "førkorona tid", 672 + 61 for strøm er heftig! Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Etter å ha vært gjennom noen land i Europa. Bryggeleia for Hulda (13 meter) er litt under 1/3 av et dobbeltrom inkludert strøm, frokost og oppredde køyer. Av alle land har Norge og Sverige de høyeste dieselprisene. Link to post
Førstefender Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Hulda skrev 37 minutter siden: Av alle land har Norge og Sverige de høyeste dieselprisene. Er ikke prisen på samme nivå også i DK? mener jeg betalte 15kr literen på Læsø i 2019.. Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Førstefender skrev 35 minutter siden: Er ikke prisen på samme nivå også i DK? mener jeg betalte 15kr literen på Læsø i 2019.. Nå beveget vi oss på landeveien. Prisen var nede i 1,8 Euro. I land som ikke produsere ett gram diesel. Link to post
JRK Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Så hyggelig å høre at du er på vei. God tur videre Link to post
Dreamer Svart 29.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Interessant måte å feriere på. Mange kjente navn i din beskrivelse, kjent fra bobilturer for noen år siden. En slik ferie er nok flere som kunne tenkt seg, ulempen er lang transportetappe fra Vestlandet. God tur videre! Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Etter en nydelig dag i Hunnebo igår, ble det forflytting sydover gjennom Sotekanalen idag. Nå ligger vi i Springet (Fisketången/Kungshamn) på privat brygge til gode venner. Her er det til og med "kjærringtrapp" for kone og hund. Solen skinner og det er stille. Temperatur opp mot 20gr. Imorgen blir det en 10min gangtur til butikken som selger "rødt"! Om noen dager blir det vel videre til Bohus Malmön. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fjord28cs Svart 29.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Hyggelig og hilse på deg i dag og slå av en god prat. God tur videre og ha en fin ferie? Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Takker, og kos dere masse med "hus på hjul ". Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Så var det en ny dag her på Springet. Vi våknet til varme og sol som det fortsatte med utover formiddagen slik at kapteinen fikk tatt seg en tur til en viss butikk 10 min unna for å fylle opp med "rødt" og fruen fikk handlet matvarer. Men så kom det ventende regnværet inn, stille og rolig, men temperaturen sank fra 17 til 10 grader. Inne i båten har vi det godt og varmt med strømtilkobling. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Regnværet varte bare et par timer, så ble det slik. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn