Jump to content

Video-dokumentert vannvittig kjøring i Søgne-skjærgården. Nå med meningsmåling. (anonym)


Ingar

Anonym meningsmåling.  

202 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Wow. Dét var upassende.

 

Hva slags båt var det? Kan umulig være mange av dem i Norge...

 

Liten detalj: Er det en mink som går nede i venstre hjørne av videoen, ca 26 sekunder uti? (Den videoen på Facebook siden.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 29 minutter siden:

Wow. Dét var upassende.

 

Hva slags båt var det? Kan umulig være mange av dem i Norge...

 

Liten detalj: Er det en mink som går nede i venstre hjørne av videoen, ca 26 sekunder uti? (Den videoen på Facebook siden.)

Delta 88

Link to post
Share on other sites

Lurer på om om kapteinen er lommekjent og visste hva han gjorde, eller om det var mer "happy go lucky". Noe sier meg det første. Virket kontrollert og planlagt uten noe brå endringer i fart eller kurs...

 

Uansett tar det seg særs dårlig ut og foruten ulovlig.

 

Båten er en Delta 88 bygget i karbonfiber med (antagelig 3 x VP IPS 1350). Registrert på Cayman øyene.

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, enslagsgjest said:

Her har vi en som faktisk vet hva han gjør:

https://tv.nrk.no/se?v=DKSF45000311&autoplay=false

 

 

 

Fin type han der :thumbsup: 

Var mange som skrek og om idiotkjøring etter å ha sett det ene klippet der han går gjennom et trangt sund ute i Solund  i 20 kn. Men den karen vet nok godt hva han gjør og har nok god kontroll på hvem som er i området, både folk, fisk og krabber :giggle:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 44 minutter siden:

Ka Som var problemet her egentlig? Såg ikkje nåke båter eller nåke fortøyd som fikk juling🤔 

Tja, det var jo en hytte og en brygge der. Ikke unaturlig om noen badet? Og de hadde han kanskje ikke sett.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 1 time siden:

Ka Som var problemet her egentlig? Såg ikkje nåke båter eller nåke fortøyd som fikk juling🤔 

Problemet er at han til grader brøt loven!

 

Om ingen(ting) ikke ble skadet, eller ødelagt er isåfall bare ren flaks.

 

Om du ikke forstår at slik kjøring ikke er ett problem, da er det dårlig stelt, eller er det bare "trolling" du driver med.

 

 

Uansett, liten vits i å lage noen mediesak av dette, om ikke de som burde lage sak av det gjør noe, får det jo ingen konsekvenser.

 

Har forøvrig nettopp kommet hjem etter nesten 3 uker på sjøen, og som vanlig:

 

9 av 10 idioter driter i fartsbegrensningene.

 

Ett av de groveste tilfellene var en svær Marex som kom i plan ut fra Arendal, selv ikke i det smaleste partiet ved Eydehavn, med maaange båter i begge retninger, var det snakk om å dra av på gassen.

 

Så har du idioten i Risør, som forrige onsdag kom i halvplan helt inn mot drivstoffbrygga, og 2 meter unna oss (som lå der og fylte vann), dro han av på gassen.

Med det resultatet at hans bølger kastet så på min slepejolle at den punkterte i det den ble kastet inn i brygga.

 

"Alle" RIB'er fullpakket med bikkjer, unger og pikk pakk, skal passere i minste mulig avstand til andre.

 

Små gneldrete drittbikkjer er tydeligvis unnlatt fra reglen om båndtvang.

 

Så en helt vanlig båtferie der altså😡

(Jaggu godt den er over🙃)

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Ja eg skulle lese meg opp tusenvis av sider med lokale stedsnavn osv for å finne ut av hva som er så brutt til de grader? ka med å komme med noe konkret no som står i stil til hysteriet. 
Eller bunner det hele nå i den vanlige forenklede forelegget på 1500.-   En sum som tilsvarer drivstoffet som gikk med i snutten.  Høres meir ut som de vanlige 100 facebookshønsene som kom fra ei lita fjær. 

Ikkje hadde han store farta heller. Høres meir ut som problemet er det var en dyr fin båt. 

Redigert av Cerberus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 11 minutter siden:

Ja eg skulle lese meg opp tusenvis av sider med lokale stedsnavn osv for å finne ut av hva som er så brutt til de grader?


Nei, du trenger ikke lese deg opp på dette. Men de som skal ferdes i området er pliktig å sette seg inn i de lover og regler som gjelder. 
Det gjelder jo forøvrig alt annet også som befinner seg mellom permene på norske lover. Man kommer ingen vei med «Jeg visste ikke at det var ulovlig»

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 16 minutter siden:

Ikkje hadde han store farta heller. Høres meir ut som problemet er det var en dyr fin båt. 

Vet ikke hvor stor fart han hadde, men langt over 5 knop er udiskutabelt. Han gikk vestover, fra der 5 kn står og inn mellom de små holmene. Og i området bak holmene er det ikke sjelden både gummibåter, kanoer, kajakker og små joller som ferdes. Disse kunne han ikke se før han var gjennom det smaleste, noe en lokalkjent godt ville ha visst. Det er ting som tyder på at han har vært der før og derfor var godt klar over forholdene. Han burde vært fratatt retten til å føre båt for en god stund er nå min mening.

 

image.png.11b811d6a3a458470b0ead783958b688.png

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 2 minutter siden:

Ærlig talt så er det ikkje en dag i uka , iallefall på sommeren at ikkje redningsskøyta overgår dette bare så joller og småbåter spruter rundt de som eggeskall 

 

 

Denne båten er 88 fot, Cerberus, kan ikke sammenlignes. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...