Brukern Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 (redigert) Har lest papirutgaven å det e steike godt skrevet. Å det verste er vel at det er sant og. http://www.fjt.no/nyheter/article303049.ece Kystverket hadde vel kunnet brukt meir til vedlikehald å div om dei hadde hatt litt meir kontroll i systemet sitt http://www.smp.no/nyheter/article303089.ece Å tenk på ka denne saken kommer til å koste kystverket/samfundet, før dette er i orden å avsluttet? Vi roter vekk so mye penger i dette landet, til byråkrati å til andre mindre viktiget ting, en ein tunnel gjennom Stadt er å koster. Trur Norge har råd til ein Skipstunnel eg Redigert 28.Januar.2011 av Brukern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Se denne videoen og still dere spørsmålet om disse kontorene kan taes seriøst i en så viktig sak som Stad tunellen når to nrk journalister avdekket at de ikke har orden på dette: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/379545/ Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Da har jeg sett dokumentaren om vest-tank saken. Takk til den som la ut linken. Just nu vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive om det jeg så.. men slikt gjør at jeg ikke alltid er stolt av å være norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Mere om Saken Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Eureka Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 På sunnmøre har man funnet frem gamle kunster for overbevisning. Tunnel-vekkelse :) Sintef har, ifølge nedenforstående artikkel, gjennomført en analyse at KV sin siste utredning og kommer til at samfunnsnytten er på pluss 1,7 miliarder i motsetning til KV sin utredning på minus 1,6 miliarder.. Hvem som hadde "Noget godt" i matte på skolen og hvem som fikk "meget godt", er ikke godt å si. http://www.smp.no/naeringsliv/article306265.ece Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 I skrivende stund er det en bølgehøyde på 20 meter på Stad. Imponerende... Sitér dette innlegget Link to post
Brukern Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 (redigert) Skal tru om Slotsvik og co vile reist rundt stadt i dag uten tunell http://retro.met.no/cgi-bin/refraction.cgi?passering=+4.+februar+2011+kl.+15%3A00%3B28%3B220%3B12.8%3B16%3B240&vis=1&sted=Stad Hadde tunellen vert der no, so hadde trafikken gått som normalt uten bekjymringe, som ein ser på kartet, tenker eg. Redigert 4.Februar.2011 av Brukern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Hvor mye koster det i døgnet for alle båtene som ligger og venter på været :confused: Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Puffen Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Er det noen som kan fortelle hvor mange båter som ligger og venter nå ? Og hvor lenge de har ventet, og må vente ? Regner med at de minste båtene må vente til tirsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) Med dette været hadde de fleste også vært nødt til å vente før de kunne godt gjennom tunnelen. Vind og bølger sto innover Sildegapet (målt til 20 meter helt ute ved fyret) så det hadde blitt en risiko å begi seg inn til Moldefjorden eller komme seg ut av Moldefjorden. På nordsiden i Vanylvsgapet hadde vi det samme senarie med vind og bølger. Om noen hadde kommet seg så mye lengre nordover eller sørover er ikke sikkert og da hadde disse vært nødt til å vente på bedring uansett. Neida. Jeg er ikke imot tunnelen, men noe fakta er ok å ha med seg i vurderingen. Redigert 5.Februar.2011 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) Skal tru om Slotsvik og co vile reist rundt stadt i dag uten tunell... Bølgekartet ditt viser ikke den hele sannhet. Null bølger innerst i Vanylven holder ikke. Selv her inne i Syvdefjorden var det en halv meter og vi ligger ganske langt vekk fra Stadt. På Fiskå sto det på innover mot bygda. Takk og pris att moringen holdt skuta på plass Og så må en ikke glemme vinden som kommer på toppen av galskapen. Hvilken orgelmusikk tunnelen hadde produsert er det vel ikke tenkt på. Stakkars naboer Redigert 5.Februar.2011 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Brukern Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Neida. Jeg er ikke imot tunnelen, men noe fakta er ok å ha med seg i vurderingen. Eg skal vere heilt enig i at vist det er 20 m bølger på fyret i saltasundet (inn til Moldefjorden) du mener so er det umulig å gå inn der sjøl om tunellen er der. Men 20 m bølger har det aldri vore i Saltasundet, og det kjem det vel aldri til å bli heller får eg håpe for Moldefjordingane sin del. Men eg trur at det er få dager det er slikt ver at f.eks en hurtigbåt ikkje kan gå fra Måløy via Flatraksvika på innsida av Barmen og inn Saltasundet til Moldefjorden. Gjennom tunellen ut Vanylvsfjorden og Åramsundet og inn Storfjorden og ut Breisundet til Ålesund. Bølgene legger seg tross alt fortare i Sildagapet og i Vanylvsgapet enn ut for Stadt. Det går 2 Hurtigbåter til og frå Selje kvar dag til Bergen forbi det aktuelle stedet, og eg har ikkje hørt at dei ikkje går på grunn av veret. Sitér dette innlegget Link to post
Brukern Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Det er ikkje mitt kart. Det er Metrologisk innstitutt sitt kart som blir utregnet av verraderer og bølge bøyer som kystverket refererer til i raporten sin. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) Feil skriving fra min side. Skulle påpekt Kråkenes fyret. Skulle vist påpekt dette også, at det ikke er ditt kart, men kartet du henviser til Enda en sak jeg skulle ha påpekt at jeg nevnte de fleste og ikke alle båter Redigert 5.Februar.2011 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
ohm Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Sprekt på stad i går ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Jaja og venstre er på pletten og vil ha bompenger nå også på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Skulle bare mangle. Er helt naturlig at det er stor del brukerfinansiering på dette prosjektet. Som jeg tidligere har skrevet så betaler jeg glatt noen hundrelapper for å få muligheten til slippe å gå rundt. Sparer jo inn en del på dieselen også. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Fatter ikkje at absolutt ALT skal ha bomring i dette landet. Alt av store veier er lønt for stat og land å bygge men likevel kan en ikkje kjøre NOE sted lenger uten å måtte passere ei røys med bomstasjoner og nå også rundt norges farligste sjøstrekke som omtrent deler landet i 2. Hva med å ha en bomstasjon elr 7 i blindleia for å finansiere tunellen isteden. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Mere om Saken Veldig fornunftig kommentar av Elin Ørjasæther. Likte spesiellt godt argumentet at Vestlandet er jo Norges økonomimotor, da må vi jammen også få infrastrukturen på plass. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
dacapo Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Se denne: Link Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Vi har gått fra shetland og passerte stadt nå, har hatt drittværet med oss i 3 døgn nå, ruller litt men det er nå ingen problemer. ser flere som går ganske langt ute. masse fiskere nord om shetland som surret rundt som vanlig. Hadde toppen i går, stabilt på 60 knop og 85 i kastene. Signifikant på ca 14m, maks opp mot 20. hvor mange døgn i året er det egentlig bruk for en tunnel for handelsskip? tror ikke det er mange. å bruke så mye penger på noen fiskere og fritidsbåter og cruiseturister synes jeg er bortkastet. Har man klart seg i et par tusen år, klarer man seg sikkert uten nå også, båtene blir vel ikke dårligere etterhvert. Er jo selvfølgelig greit hvis den blir brukerfinansiert. Nå blir det jo nytt seperasjonsystem fra i sommer og det går på ca 4 grader øst, vil de som nå går langs kysten gå innom tunnelen? trafikken blir jo mindre langs kysten. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Sydvesten Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) Hva med å ha en bomstasjon elr 7 i blindleia for å finansiere tunellen isteden. Det blir vel ikke brukerfinansiert med bomstasjon i Blindleia.... Hvor mange av skipene som passerer Stad passerer i blindleia? Redigert 5.Februar.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bearded Beast Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 ingen men desto fleire passeringer. Man betaler jo bompenger for veier og alt mulig annet som man ikkje bruker eller eksisterer så det blir i samme tankegangen. Hva skjedde med at alle betaler inn til felleskapet også betaler fellesskapet for de prosjekter som trengs? Nå betaler man for det først en gang så må man betale en gang til om man bruker det.. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) ahamm, du må være en klok mann. Såvidt jeg kan se, den første som enkelt påpeker det faktum at det bare er å gå lenger ut. Og er det for jævlig da også, så har man ingenting å gjøre på havet, hverken syd eller nord for Stadt. Men turistmessig moro med tunnell? Javisst! Redigert 5.Februar.2011 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brukern Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Feil skriving fra min side. Skulle påpekt Kråkenes fyret. Skulle vist påpekt dette også, at det ikke er ditt kart, men kartet du henviser til Enda en sak jeg skulle ha påpekt at jeg nevnte de fleste og ikke alle båter Ja på Kråkenes fyret er det nok 20m og ofte meir bølger i sørvesten, men Kråkenes fyret har ingen ting med innløpet/utløp til Stadt skipstunell å gjere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.