Bitteliten Svart 6.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2023 Lekker drømmebåt det der 😊 finner ikke annonsen nå. Hva var den annonsert til, og årsmodell? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2023 Bitteliten skrev 14 minutter siden: Lekker drømmebåt det der 😊 finner ikke annonsen nå. Hva var den annonsert til, og årsmodell? 2008 mod. 5 mill, men det ante meg at denne skulle høyere opp i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 6.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2023 Lekker drømmebåt Sitér dette innlegget Link to post
Lars Moe Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 Jeg husker det kom en notis i Båtmagasinet da den kom til Oslo etter henteturen fra Southampton. Det var også en artikkel i bladet til Redningsselskapet med intervju av eieren. Etter prisen som ble oppgitt i den artikkelen har verditapet vært minimalt. Nesten som en investering å regne. Jeg mener å huske det ble snakket om 6 mill. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 Dette var synd @Tom Rør Forstår deg veldig godt, dette er min drømmebåt også og skulle gjerne sett og hørt mer om henne her på forumet. (Men kommer ikke til å konkurrere mot deg om den kommer på markedet igjen - tiår til jeg har råd til noe slikt, om noen gang :) ) Håper du vurderer kjøp på andre siden av dammen, hadde vært en fantastisk hentetråd! Sitér dette innlegget Link to post
TrawlerVestfold Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 Kjenner igjen følelsen og slutter meg til denne sorgen - Jeg skal "oppgradere" fra en 40 fot trawler og så denne Nordhavn 47 nesten umiddelbart den ble lagt ut på Finn (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=47155899), rare bilder og øynet et håp, tok kontakt men hørte aldri noe tilbake - så var den markert solgt etter en ukes tid. Vil tro selger enten fikk så mye respons og surret med interessentene, eller så gikk den til første bud over prisantydning på 5mill. Mest sannsynlig har jeg feilvurdert interessen og trodd jeg var alene :-) så her gjelder det å kjenne markedet har jeg nå skjønt. Så vil jeg berolige trådstarter med at jeg nok mest sannsynlig går for en mer "kommersiell" 50ft+ trawler og ikke den neste N47 som dukker opp. Bill.mrk. Er det noen med en Swift Trawler 50/52 der ute? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 TrawlerVestfold skrev for 3 timer siden: Kjenner igjen følelsen og slutter meg til denne sorgen - Jeg skal "oppgradere" fra en 40 fot trawler og så denne Nordhavn 47 nesten umiddelbart den ble lagt ut på Finn (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=47155899), rare bilder og øynet et håp, tok kontakt men hørte aldri noe tilbake - så var den markert solgt etter en ukes tid. Vil tro selger enten fikk så mye respons og surret med interessentene, eller så gikk den til første bud over prisantydning på 5mill. Mest sannsynlig har jeg feilvurdert interessen og trodd jeg var alene :-) så her gjelder det å kjenne markedet har jeg nå skjønt. Så vil jeg berolige trådstarter med at jeg nok mest sannsynlig går for en mer "kommersiell" 50ft+ trawler og ikke den neste N47 som dukker opp. Bill.mrk. Er det noen med en Swift Trawler 50/52 der Han hadde i tillegg til meg minst to potensielle kjøpere, og de hadde nok større økonomiske muskler enn meg, samtidig som at han ønsket en snarlig handel. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 Når ting glipper fra deg, enten det er hus, båt eller andre ting betyr det bare at det kommer en ny og bedre mulighet om ikke lenge Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
sap_2000 Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 58 minutes ago, Fru Jacobsen said: Når ting glipper fra deg, enten det er hus, båt eller andre ting betyr det bare at det kommer en ny og bedre mulighet om ikke lenge Som regel ja, men i dette tilfellet så blir det neppe en Norsk N47 til en god pris Du hadde følt deg hjemme på brua i denne fru J Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2023 (redigert) Hehe ja, men nå var jo egentlig ikke denne til en god pris heller da, all tid det ble en budrunde Redigert 7.Februar.2023 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Chiefengineer Svart 8.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2023 Dette her er båt med mening i. Alt man kan tenke seg av fasiliteter, yatchfølelse og kvalitet tvers gjennom. Skal man ikke over på seilbåt så er dette rette redskapen til langtursbåt. Det så dessuten ut som at den hadde rett historikk. Muligens kan det kjennetegne flere av disse entusiastbåtene bygd for noe over middels bemidlede personer med genuin interresse for båtliv og langturer. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2023 (redigert) Det er absolutt en båt med mening, og som jeg uten å tenke to ganger hadde svipper over til Shetland med.( det kan fort bli en tur med "Mon Bijou" også) Jeg tror at mange av disse faktisk blir brukt til langturer, og da sikkert bærer preg av det. Både timeantall på alt av motorer og utstyr, og en annen slitasje generelt pga relativt hard bruk. En amerikansk båt har vel også 110 volt, og det er jo ikke en fordel. Dette eksemplaret bar preg av at den var brukt med forsiktighet og var godt holdt. Tiden får vise om det kommer en mulighet til før jeg hiver inn håndkleet med tanke på båtlivet. Redigert 8.Februar.2023 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 8.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2023 (redigert) Det er en til salgs i England. Redigert 8.Februar.2023 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tom Rør Svart 8.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2023 Faxen skrev for 1 time siden: Det er en til salgs i England. Via Nordhavn Europe? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Moe Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Om du melder deg interessert hos Nordhavn vil de hjelpe deg til å finne din båt. Det er mange båter som ikke kommer på det åpne markede. Ellers, ved siden av hjemmesidene til Nordhavn, er YachtWorld et sted å følge med på. https://no.yachtworld.com/bater-til-salgs/?makeModel=Nordhavn&page=4 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Lars Moe skrev for 2 timer siden: Om du melder deg interessert hos Nordhavn vil de hjelpe deg til å finne din båt. Det er mange båter som ikke kommer på det åpne markede. Ellers, ved siden av hjemmesidene til Nordhavn, er YachtWorld et sted å følge med på. https://no.yachtworld.com/bater-til-salgs/?makeModel=Nordhavn&page=4 Jeg følger med i markedet, men som du ser er disse priset skyhøyt over den som lå ute her hjemme. De er da for dyre for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 @Tom Rørjeg tror merkevarer som Nordhavn, Selene og Fleming driver aktiv beskyttelse av eget merkenavn og priser. Priser "beskyttes" ved at de gjerne er mellommenn når det er en handel hvor en kunde skal oppgradere. Priser på innbyttebåt er gjerne taushetsbelagt i kontrakten. Tror derfor en telefon og en god samtale om hva du er ute etter og hva for et budsjett du har, faktisk kan avstedkomme en båt innenfor rammen din, eller så nære at du velger å strekke deg for å lande skuta. Vel verdt en samtale eller tre. Det er de som sitter på de fleste objektene. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Kjenner en som har en slik i Sverige, Grebbestad. Jeg kan ikke la være å sikle når jeg ser den. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Kaskazi skrev 33 minutter siden: Kjenner en som har en slik i Sverige, Grebbestad. Jeg kan ikke la være å sikle når jeg ser den. Den ligner litt på denne 😉 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kaskazi Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Komodo skrev for 3 timer siden: Den ligner litt på denne 😉 Der hadde du noen riktig fine bilder av skjønnheten. Nå er kvelden reddet! Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2023 Synes dere bare strør salt i såret for Tom rør, ingen som heller kan fortelle han at det ser ut som en fiskebåt, reketråler eller noe annet negativt? Og for et budsjett på 5mil finnes utrolig mye flott å få kjøpt og at det finnes flere fisk i sjøen etc osv osv Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2023 Førstefender skrev for 11 timer siden: Synes dere bare strør salt i såret for Tom rør, ingen som heller kan fortelle han at det ser ut som en fiskebåt, reketråler eller noe annet negativt? Og for et budsjett på 5mil finnes utrolig mye flott å få kjøpt og at det finnes flere fisk i sjøen etc osv osv Ingen trenger å fortelle meg hvordan båten ser ut, men jeg liker disse båtene. Jeg ønsker meg en båt som tåler å bli brukt sånn som jeg ønsker. Dvs. gå trygt til steder som Princessen møter motstand. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2023 Tom Rør skrev for 12 timer siden: Ingen trenger å fortelle meg hvordan båten ser ut, men jeg liker disse båtene. Det var skrevet med blink i øyet @Tom Rør Registrerte bare at omtrent alle innlegg i denne tråden stødde ekstra salt i såret ;) Synes det er en fantastisk skute, ikke til mitt bruk, men definitivt for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2023 Førstefender skrev for 2 timer siden: Det var skrevet med blink i øyet @Tom Rør Registrerte bare at omtrent alle innlegg i denne tråden stødde ekstra salt i såret ;) Synes det er en fantastisk skute, ikke til mitt bruk, men definitivt for deg. Jeg skjønte det @Førstefender Jeg hadde absolutt likt å kunne reise på tur i alternative farvann med denne. Det åpner seg en del muligheter i forhold til standard lystbåter med et slikt "skip" Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2023 Det heter jo lystbåt, gjør det ikke? Det betyr jo at du må ha lyst på skuta ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.