Jump to content

Nordhavn 47 Drømmebåten som glapp


Tom Rør

Recommended Posts

Jeg besøkte Nordhavn på messa i Düsseldorf i 2010ish. Da vurderte vi en ny 43 eller 47. Var god dialog på messa - men vi fikk aldri noen respons på gjentatte henvendelser til salgskontoret i England - så da tenkte vi at de ikke ville ha pengene våre.  Var vel ikke meningen det da tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 42 minutter siden:

Den hadde nok jeg nappet ganske fort på. Greit at 46en er litt annerledes enn de nyere Nordhavnene - men dette er jorda rundt båt. 

Hvis den andre gikk for rundt 5mil, synes jeg prisen på denne virket noe i overkant, selv om det er flott båt.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner eierne av denne! Dette er til de grader en løp og kjøp båt om man har midlene. 
Bare navigasjonssystemet ombord er helt rått!

Denne båten er vedlikeholdt til fingerspissene!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg lest hele tråden til Regina lll en gang til. Imponerende lesning, og min store inspirasjon til å reise langt, og å dokumentere det her inne. 
Baatplassen på sitt beste. Jeg vil takke mannskapet på Regina lll for mange timer med underholdning og flotte skildringer:smiley:

Link to post
Share on other sites

Endt opp med å lese og se en del på Nordhavn etter jeg fant denne tråden.  Ser helt fantastisk ut! Noe å drømme om

Noen som følger eller traff på Dirona i når de var i Norge. Ektepar som seiler stort sett verden rundt  i en Nordhavn 52?

 

https://mvdirona.com/

 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Blouberg skrev 1 time siden:

Endt opp med å lese og se en del på Nordhavn etter jeg fant denne tråden.  Ser helt fantastisk ut! Noe å drømme om

Noen som følger eller traff på Dirona i når de var i Norge. Ektepar som seiler stort sett verden rundt  i en Nordhavn 52?

 

https://mvdirona.com/

 

Jeg har ikke truffet Dirona, men vi traff på denne i 2016 da vi var på norgestur. Den lå da i Kabelvåg, og skulle til Svalbard. "Migration" 

FF7DFE86-E20E-4E2E-9B32-5A050E11B509.jpeg

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blouberg skrev for 2 timer siden:

Noen som følger eller traff på Dirona i når de var i Norge. Ektepar som seiler stort sett verden rundt  i en Nordhavn 52?

 

https://mvdirona.com/

 

Jeg kjenner de godt, og har vært ombord i Dirona ved flere anledninger. En utrolig flott båt! Men Dirona er solgt og seiler videre med nye eiere.

Link to post
Share on other sites

On 2/22/2023 at 7:50 PM, ohio said:

Må det nødvendigvis være en Nordhavn når det finns så mange andre flotte long range Trawlere 

 

Meg bekjent er det ikke mye annet å velge i når det gjelder "serieproduserte" båter under 60-70 fot som kan og er egnet til havkrysninger på opptil 3-5000 nm som er grunnpilaren i Nordhavn konseptet og det der er blitt så kjente for.
 

Og det er mye annet enn selve rekkevidden som bør og skal være på stell, både sikkerhet og komfort ombord i ukesvis uten å være i nærheten av land eller assistanse. Kjøl/ frysekapasitet, søppelpresse, watermaker og et hav av lagringsplass for både mat og reservedeler er ting Nordhavn har tenkt på og blitt så kjent for.

 

Man har jo båter som Flemming og Selene men det er et litt annet konsept og vesentlig kortere rekkevidde.

 

Hadde hamar ringt i Januar hadde @Tom Rør fått enda en konkurrent på den N47 som lå til salgs hehe :wink:

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 14 minutter siden:

 

Meg bekjent er det ikke mye annet å velge i når det gjelder "serieproduserte" båter under 60-70 fot som kan og er egnet til havkrysninger på opptil 3-5000 nm som er grunnpilaren i Nordhavn konseptet og det der er blitt så kjente for.

 

 

Kadey-Krogen har tilsvarende kapasitet og utstyrsnivå. De har en 44, 48 og 52-foter og noen større modeller. Ser litt mer tradisjonelle ut men skal visst være en havgående konkurrent til Nordhavn. Men jeg har til gode å se en brukt Krogen til salgs i Europa. Man kan kan jo kjøpe ny, men da trengs det nok både en og to telefoner fra Hamar 😀.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...