Jump to content

Nordhavn 47 Drømmebåten som glapp


Tom Rør

Recommended Posts

Jeg husker det kom en notis i Båtmagasinet da den kom til Oslo etter henteturen fra Southampton. Det var også en artikkel i bladet til Redningsselskapet med intervju av eieren. Etter prisen som ble oppgitt i den artikkelen har verditapet vært minimalt. Nesten som en investering å regne. Jeg mener å huske det ble snakket om 6 mill.

Link to post
Share on other sites

Dette var synd @Tom Rør Forstår deg veldig godt, dette er min drømmebåt også og skulle gjerne sett og hørt mer om henne her på forumet. (Men kommer ikke til å konkurrere mot deg om den kommer på markedet igjen - tiår til jeg har råd til noe slikt, om noen gang :) )
Håper du vurderer kjøp på andre siden av dammen, hadde vært en fantastisk hentetråd!

Link to post
Share on other sites

Kjenner igjen følelsen og slutter meg til denne sorgen - Jeg skal "oppgradere" fra en 40 fot trawler og så denne Nordhavn 47 nesten umiddelbart den ble lagt ut på Finn (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=47155899), rare bilder og øynet et håp, tok kontakt men hørte aldri noe tilbake - så var den markert solgt etter en ukes tid. Vil tro selger enten fikk så mye respons og surret med interessentene, eller så gikk den til første bud over prisantydning på 5mill. Mest sannsynlig har jeg feilvurdert interessen og trodd jeg var alene :-) så her gjelder det å kjenne markedet har jeg nå skjønt. Så vil jeg berolige trådstarter med at jeg nok mest sannsynlig går for en mer "kommersiell" 50ft+ trawler og ikke den neste N47 som dukker opp. Bill.mrk. Er det noen med en Swift Trawler 50/52 der ute?

Link to post
Share on other sites

TrawlerVestfold skrev for 3 timer siden:

Kjenner igjen følelsen og slutter meg til denne sorgen - Jeg skal "oppgradere" fra en 40 fot trawler og så denne Nordhavn 47 nesten umiddelbart den ble lagt ut på Finn (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=47155899), rare bilder og øynet et håp, tok kontakt men hørte aldri noe tilbake - så var den markert solgt etter en ukes tid. Vil tro selger enten fikk så mye respons og surret med interessentene, eller så gikk den til første bud over prisantydning på 5mill. Mest sannsynlig har jeg feilvurdert interessen og trodd jeg var alene :-) så her gjelder det å kjenne markedet har jeg nå skjønt. Så vil jeg berolige trådstarter med at jeg nok mest sannsynlig går for en mer "kommersiell" 50ft+ trawler og ikke den neste N47 som dukker opp. Bill.mrk. Er det noen med en Swift Trawler 50/52 der 

Han hadde i tillegg til meg minst to potensielle kjøpere, og de hadde nok større økonomiske muskler enn meg, samtidig som at han ønsket en snarlig handel.

:smiley:

Link to post
Share on other sites

58 minutes ago, Fru Jacobsen said:

Når ting glipper fra deg, enten det er hus, båt eller andre ting betyr det bare at det kommer en ny og bedre mulighet om ikke lenge

 

Som regel ja, men i dette tilfellet så blir det neppe en Norsk N47 til en god pris :cryin:

 

Du hadde følt deg hjemme på brua i denne fru J :yesnod:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette her er båt med mening i. Alt man kan tenke seg av fasiliteter, yatchfølelse og kvalitet tvers gjennom. Skal man ikke over på seilbåt så er dette rette redskapen til langtursbåt.

 

Det så dessuten ut som at den hadde rett historikk. Muligens kan det kjennetegne flere av disse entusiastbåtene bygd for noe over middels bemidlede personer med genuin interresse for båtliv og langturer.

Link to post
Share on other sites

Det er absolutt en båt med mening, og som jeg uten å tenke to ganger hadde svipper over til Shetland med.( det kan fort bli en tur med "Mon Bijou" også)

Jeg tror at mange av disse faktisk blir brukt til langturer, og da sikkert bærer preg av det. Både timeantall på alt av motorer og utstyr, og en annen slitasje generelt pga relativt hard bruk.

En amerikansk båt har vel også 110 volt, og det er jo ikke en fordel. 
Dette eksemplaret bar preg av at den var brukt med forsiktighet og var godt holdt. 
Tiden får vise om det kommer en mulighet til før jeg hiver inn håndkleet med tanke på båtlivet. 

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lars Moe skrev for 2 timer siden:

Om du melder deg interessert hos Nordhavn vil de hjelpe deg til å finne din båt. Det er mange båter som ikke kommer på det åpne markede. Ellers, ved siden av hjemmesidene til Nordhavn, er YachtWorld et sted å følge med på. https://no.yachtworld.com/bater-til-salgs/?makeModel=Nordhavn&page=4

Jeg følger med i markedet, men som du ser er disse priset skyhøyt over den som lå ute her hjemme. 
De er da for dyre for meg. 

Link to post
Share on other sites

@Tom Rørjeg tror merkevarer som Nordhavn, Selene og Fleming driver aktiv beskyttelse av eget merkenavn og priser. 

Priser "beskyttes" ved at de gjerne er mellommenn når det er en handel hvor en kunde skal oppgradere. 

Priser på innbyttebåt er gjerne taushetsbelagt i kontrakten.

 

Tror derfor en telefon og en god samtale om hva du er ute etter og hva for et budsjett du har, faktisk kan avstedkomme en båt innenfor rammen din, eller så nære at du velger å strekke deg for å lande skuta.

 

Vel verdt en samtale eller tre. Det er de som sitter på de fleste objektene.

 

 

Mvh

 

Tor Arild 

Link to post
Share on other sites

Synes dere bare strør salt i såret for Tom rør, ingen som heller kan fortelle han at det ser ut som en fiskebåt, reketråler eller noe annet negativt?

Og for et budsjett på 5mil finnes utrolig mye flott å få kjøpt og at det finnes flere fisk i sjøen etc osv osv :wink:

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 11 timer siden:

Synes dere bare strør salt i såret for Tom rør, ingen som heller kan fortelle han at det ser ut som en fiskebåt, reketråler eller noe annet negativt?

Og for et budsjett på 5mil finnes utrolig mye flott å få kjøpt og at det finnes flere fisk i sjøen etc osv osv :wink:

Ingen trenger å fortelle meg hvordan båten ser ut, men jeg liker disse båtene.

Jeg ønsker meg en båt som tåler å bli brukt sånn som jeg ønsker.

Dvs. gå trygt til steder som Princessen møter motstand.

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 12 timer siden:

Ingen trenger å fortelle meg hvordan båten ser ut, men jeg liker disse båtene.

:smiley:

Det var skrevet med blink i øyet @Tom Rør  Registrerte bare at omtrent alle innlegg i denne tråden stødde ekstra salt i såret ;)

Synes det er en fantastisk skute, ikke til mitt bruk, men definitivt for deg.

 

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 2 timer siden:

Det var skrevet med blink i øyet @Tom Rør  Registrerte bare at omtrent alle innlegg i denne tråden stødde ekstra salt i såret ;)

Synes det er en fantastisk skute, ikke til mitt bruk, men definitivt for deg.

 

Jeg skjønte det @Førstefender:wink:

 Jeg hadde absolutt likt å kunne reise på tur i alternative farvann med denne. Det åpner seg en del muligheter i forhold til standard lystbåter med et slikt "skip"

:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...