Bonus Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Er dette for å ‘ta igjen’ for årene med trawler? 😂😂🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Staalehuset måtte du ta bilde av ja Gøy å følge deg på tur! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 22 hours ago, nie said: Med tanke på returen så ser det jo greit ut for Jæren frem til lunsj imorgen torsdag mens det er litt brunfarger på windy på den feile siden av Lindesnes. Komme seg litt sørover igjen ikveld så burde det jo være godt håp om å unngå det verste langs Jæren imorgen... 2-2,5 sign og 4-4,5m maks. med 5,6s periode høres ikke så gøy ut Har kikket endel på dette været som er i ferd med å komme så tror det er best å komme seg avgårde å få unnagjort Lista i dag. skal inn til byen med et par båter så blir det å plukke opp S33, tanke og komme seg avgårde så fort som mulig Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Ferdig tanket i dollviken og setter kursen sydover. Litt forsinket men slik ble det. blir spennede å se hvor mye sørøsten gjør seg gjeldene nedover. Håper det får greit langsmed land til Hidra for da er mye gjort. Det drar seg nok opp. Rundt Lista uansett vil jeg tro. Noen som har sett på barentswatch eller bølgevarsel på YR for lista i Kveld ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 (redigert) 2-4 m signifikant vestlig retning ved Lista og Lindesnes. 2 m signifikant nærme land. 4 lenger ut. Jærens rev 2-4 signifikant fra sør mot nord-nordvest Redigert 4.Mai.2023 av Chilli Solbris (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Takker @Chilli Solbris :) det var klokka 17? Hvordan er det ca kl 22 i forhold? Og evt i morgen tidlig ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LAKA Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Det ser ut til å holde seg relativt stabilt utover kvelden. Holder du deg nærme land, så ser ikke dette så ille ut. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 sap_2000 skrev 1 time siden: Takker @Chilli Solbris :) det var klokka 17? Hvordan er det ca kl 22 i forhold? Og evt i morgen tidlig ? Som @LAKA sier stabilt i det leiet jeg beskriver utover mot kl 22. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Holder du deg nærme land tror jeg du skal greie deg ganske bra! Vinden blåser fra land. Men vi vet jo at det området der kan være krevende. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LAKA Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Nærmere 32 knop gjennom Karmsundet nå, så dette går unna. Spent på hvor lenge den farten kan holdes.... God tur sørover! Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 @sap_2000 ser du velger Austevoll og Bømlo på turene dine. Er denne ruten bedre enn Langenuen? Kanskje jeg må prøve noe nytt neste tur. 😉 Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Langenuen er lang og kjedeleg Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 husky dane 85 skrev 20 minutter siden: Langenuen er lang og kjedeleg Ja, det er jeg enig i. Jeg trodde bare den var litt mer beskyttet enn ute med Austevoll. Ser litt kortere ut den ytre ruten. Forsøke den neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Takker for oppdateringer 🙂 har akkurat lagt på med @Bjørn Løvjomås og fått siste observasjoner og prognoser fra de forskjellige kanalene. kommer til å møte vinden et sted før Egersund for der blåser det ca 14 i maksvind nå. nærmer meg jærens rev og har slakket av til 23 kn. Lite vind men humpete fra sørlig retning. 48 minutes ago, Thomas_h said: @sap_2000 ser du velger Austevoll og Bømlo på turene dine. Er denne ruten bedre enn Langenuen? Kanskje jeg må prøve noe nytt neste tur. 😉 som @husky dane 85 Langenuen er lang og kjedelig. Også er det 1-2 nm kortere gjennom nyleia og mer å se på 🙂 Ellers parkerte jeg en Sunseeker Superhawk 48 ut bømlafjorden ved Ryvarden fyr. … små gleder. 😂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Thomas_h skrev 1 time siden: @sap_2000 ser du velger Austevoll og Bømlo på turene dine. Er denne ruten bedre enn Langenuen? Kanskje jeg må prøve noe nytt neste tur. 😉 Langenuen er mer åpen. Greiere å gå i relativt trange sund og fjorder gjennom Austevoll og nyleia. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Når me går mot Bergen så går me ikkje gjennom Hatlevik sundet men Engesunds leia og rett over til Bekkjarvik Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 (redigert) husky dane 85 skrev 48 minutter siden: Når me går mot Bergen så går me ikkje gjennom Hatlevik sundet men Engesunds leia og rett over til Bekkjarvik Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. Redigert 4.Mai.2023 av J-Å (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 (redigert) 29 minutes ago, J-Å said: Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. pleier å gå Teløysundet 9 av 10 ganger. Tok Engsundet i dag for en forandring :) Egersund nå. Begynner å bli humpete på utsiden. Gikk i 14/18 kn fra jærens rev og nedover. blir langsmed land ned mot og rundt Hidra Redigert 4.Mai.2023 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 God tur videre! Godt fu slipper å mate fiskene på turen!😁😁😁😁 Alt må jo prøves…🫣🫣🫣 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
husky dane 85 Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 vert ikkje rare farten i Bismer kanalen,men ei svert fin rute du nemner J-Å skrev 1 time siden: Plottet viser at SAP også gikk Engesundleia. Det er nok kortere enn Nyleia, men den går ganske tett på kaier og flytebrygger. Og så er det begrensning på dybde og høyde. Ellers er Stolmasundet, Brandasund, Bismarsundet(?) og videre vest om Bømlo en fin rute hvis været er sånn noenlunde. Og det er vel den aller korteste. Svert fin rute du nemner, men vert ikkje noko fart i Bismerkanalen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Skal aldri si aldri Erik 😛 en dag så mates både båt og krabber 🤣 pasert Åna-Sira og nærmer med Hidra. begynnwr å mørkne snart Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Ser ut til ar du har fine forhold! Hvordan stemmer bølgehøyden med varselet? Nydelige bilder!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Gikk fint rundt Lista 🙂. Gikk på utsiden av Hidra, men tett på og dreide så over Fedafjorden mot Lista fyr. Vinden var såpass østlig at det var mest fralandsvind. Merket tungsjøen som dreier seg rundt Lindesnes på slutten når jeg dreide innover mot Katland fyr og innseilingen til Farsund. Veldig glad for at vinden holdt seg såpass østlig som den gjorde. Gikk og tanket på Marin Elektro sitt nye flotte marinaanlegg vest for byen. Tøffet så inn til sentrum og la meg der. Turen fra Bergen og Søreide tok litt over 7 timer og det gikk med 515 liter som gir et snitt på ca 3 l/nm. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 Ikke noe å si på fremriften din neover Godt kjørt , var redd for at du ikke skulle rekke det før været ble alfor tøft men du greide det igjen .. indre lei videre så langt det lar seg gjøre så er du godt på vei i morgen også god tur videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 5.Mai.2023 Del på Facebook Svart 5.Mai.2023 Hviler enda, er velfortjent etter noe aktive dager Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.