Jump to content

SAP’s leveringsturer langs kysten


sap_2000

Recommended Posts

Hyggelig å hilse på @Okkaby i Egersund 🙂 

Kjente meg igjen i det med litt for lang jolletur med gutta, tom for fuel og påfølgende «sen» insjekk hjemme :wflag:  Så ikke vær altfor hard med Jr :giggle: :saint:

 

gikk fint opp til Egersund.  Lite eller null vind og litt gammalsjø imot.   Var godt å komme såpass langt i dag, for da er det håp om å komme seg tilbake over fjellet i skapelig tid.   
 

foran meg ligger den stor, flott hollandsk båt.  Bak på den kjente jeg igjen navnet  på hjemmehavnen.  Den var fra Elburg, samme by som jeg kjøpte og hentet Karma fra i 2013 som ligger ca 10 mil øst for Amsterdam. Ble en minnerik og en lang hentetråd  ut av den turen 🙂 Åra flyr.

IMG_1870.jpeg

IMG_1864.jpeg

IMG_1865.jpeg

IMG_1866.jpeg

IMG_1869.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Han var ikke så veldig smart lengre når jeg kom hjem. Han likte ikke helt jeg var på vei ut havna med redningsskøyta for å finne de. Ble litt sjokk når jeg sto i bauen på den når vi fant de. 

 

Ellers var det vel denne du hentet i Ryfylke andre dagen eller? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=225149568 Så du får vel snart bytte navn til Sargo ekspressen hehe

 

Å ja var fine den hollandske båten, så å så på den en stund jeg også. Mye plass på den.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Skjønner godt han ikke var så høy i hatten da ja 😂

 

Kom meg avgårde litt over 7. vurderte tidligere men tror det hadde blir mer humpete.  
 

var nesten vindstille oppover Jæren men bølgene trillet inn som ventet.  Men gikk fint å holde 15/16 kn og ha det behagelig ombord.  
artig å vite at noen mil lenger ut i havet blåste det spiker.  
gøy at værmelding stemte og dette vinduet åpnet seg.  
 

passert Haugesund nå så da er turen snart slutt for denne gangen 🙂

 

 

IMG_1873.jpeg

IMG_1874.jpeg

IMG_1875.jpeg

IMG_1876.jpeg

IMG_1877.jpeg

IMG_1878.jpeg

IMG_1881.jpeg

IMG_1884.jpeg

IMG_1882.jpeg

IMG_1879.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ja forholdene var gode. Det var det som var så deilig da det stort sett har blåst NV kuling non stop i 2 uker.   
var spesiell følelse rundt lista i går når vinden akkurat hadde gitt seg. Sjøen var blank men veldig humpete.   
 

Møtte ny eier som stod å trippet i Vågen.  Han får en fin båt som er nesten som ny (under 200 timer) og har fungert perfekt.  
 

som alltid litt statistikk for de som er intr i slikt 🙂.  IMG_1893.jpeg.b8f5ab24f0e4f14db6cc5b9bfac5fb88.jpeg

IMG_1894.jpeg

IMG_1898.jpeg

IMG_4622.png

IMG_1890.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Når det blåser NV sør på Vestlandet  så dår vi ta en tur litt lenger nord hvor det er mindre vind.  
 

kastet loss fra Ørsta innenfor Ålesund og skal rundt Stadt, ned til Florø og inn fjorden til Førde så fly nok hjem igjen i kveld.  
 

har blåst friskt tidligere her oppe også men i dag skulle det ned.  Meldingene sier maks 8 msek NNV og barentswatch sier ca 1,5 og 3 m fra V med periode på ca 7 sek.  Så går ut Halle og Sandsfjorden først, så rett mot Stadt for p få sjøen mer fra siden fremfor å stampe seg ut fra Kvamsøya.   
 

Båten er en nyere Sargo 28 Explorer.  Godt utstyrt med bla radar og AP 🙂 

AP’en har tilogmed fjernkontroll så da er det bare å lene seg tilbake og knotte 🙂 

 

ser endelig ut som det blir bedring lenger sør i på torsdag fredag så da blir det tur fra øst til vest igjen.  
 

 

IMG_1934.jpeg

IMG_1937.jpeg

IMG_1940.jpeg

IMG_1941.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Bonus said:

Synes jeg ser litt vulkslipp i den store propellen på første bilde ... :giggle:

 

du så ikke sprekkene innerst på bladene altså 😂?
 Nei, da hadde jeg flyttet et par rader bakover tror jeg :giggle:

 

Rundet stadtlandet og på vei innover mot Gamla. 
gikk greit i rundt 15 kn.  Var gammalsjø som meldt fra VNV.  Det var også noe vindsjø fra mer sørlig retning.   1 meter ca.  Så typiske stadtforhold med med litt forskjellig høyder og retninger.   Møtte et lasteskip, en seilbåt og en Beneteau Trawler på motsatt kurs.  
 


 

IMG_1943.jpeg

IMG_1944.jpeg

IMG_1946.jpeg

IMG_1947.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Garmin i denne og de fleste Sargoer.  Kjelt med fjernkontroll når man sitter tilbakelent i stolen som forøvrig var dempede stoler i denne båten.   Gjør humpingen rundt Stadt et par hakk mer behagelig 🙂
 

litt statistikk 

 

 

IMG_1965.jpeg

IMG_4623.png

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har ventet på et opphold i NV kulingen på lista og Jæren.   Den ser ut til å komme fra natt til fredag.   Så nå er jeg på vei med Bav 35 HT som dessverre har måttet vente noen dager mer enn vanlig.   

 

var en kjapp tur innom Horten og plukket opp en Peppes pizza.  Durer nå forbi Valle på vei sydover.  
 

båten har ikke AP, så da måtte jeg ta med meg en 😉 

må si dette er en mer behagelig måte å frakte båter på enn det jeg er vandt med 😇 

 

 

IMG_1977.jpeg

IMG_1981.jpeg

IMG_1982.jpeg

IMG_1984.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, Chilli Solbris said:

Ser ut til at du har fått med en utmerket AP!😂😂


det varte ikke lenge, for  det ble på tampen forespurt om en annen båt som skal samme vei. Gitt værmelding og timeplan for neste uke så var det best å ta den med nå.  
 

tanket i Nevlunghavn i går kveld. 14,49 for litern.  Har begynt å følge med på og oppdatere Drivstoffappen.  Den begynner å få ganske bra dekning på kysten nå.  Anbefales.  
 

fyllingen på Bavariaen er forbilledlig i egen drenert brønn under et lokk i dollbordet 🙂
 

så kompis får være sin egen AP en liten stund. Jeg har fått en ny en som ikke krever pizza eller fancy restaurantbesøk hehe 🤣

 

var tussmørket når vi kom frem i går.  Foran oss lå det en liten seiler på 105 fot.  De skal løftes på land i dag.   lurer på hva den veier…?

 

noen som greier å gjette båten som blir med til Bergen ut fra bildet ? 
 

 

IMG_1985.jpeg

IMG_1987.jpeg

IMG_1988.jpeg

IMG_1991.jpeg

IMG_1993.jpeg

IMG_2006.jpeg

IMG_2008.jpeg

IMG_2009.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...