Tom Rør Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Hvor har du hjemmehavn Vinke Lanke? Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Storsand. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Lite håp om å få båten inn i båsen med det første Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Vinke Lanke skrev On 24.3.2013 at 19.26: Storsand. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 En grad varmere i sjøen på Borgen i kveld, Havblikk og 0.5 pluss i sjøen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Tett is i hele Mossesundet. Kun åpent i selve kanalen Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Trist syn Bonus Du ville vel vært utpå formoder jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Lengsel og smerte, Tom! Vi ville vært utpå ja. Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Kan noen ta grep å få flyttet påsken fram la oss si 3 uker slik at vi båtfolk ikke lider av å være fanget i polare forhold? :-) PS ! Noen som skal forsøke seg ut fra havna i Holmestrand i morgen? Trenger råk ja... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 (redigert) Dere har min fulle sympati Bonus Redigert 25.Mars.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 (redigert) Jeg var en tur i havna i Son i går og fjernet burka'n på båten slik at jeg kan få begynt med vask og polering utover uken. Men bryggene er like utilgjengelige nå som de var for en uke siden.Men nå er det i hvert fall mulig å få satt ut båter for de som har en isfri havn å legge båten. I uken som var var det isbryter i ytre del av havnen ved garntørket ig utsettingen, og med gunstig vindretning, ser det bra ut nå. Disse bildene er fra forrige mandag, og i går.Grunnen til at isen ble brutt opp var hovedsakelig pga at en ny lang brygge skulle legges ut. Her blir det plass til maaange av de største båtene. Arbeidet er ikke ferdig, men noen bommer er allerede på plass.I gjestehavnen kommer og går isen mellom bryggene.Lars H. Redigert 25.Mars.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ter-av Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Etter nok en natt med noen minusgrader våknet vi selvfølgelig til noe is igjen, men i dag var Horten Havnevesen ute på banebrytende oppdrag før noen av oss hadde fått i oss frokosten. Her skal det gjøres plass for påskegjester og overvintrende som skal på vift :) Flott servive! Snutt på MorMajor-bloggen. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Kaskazi Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 I Haslumkilen i Portør er det målt 60 cm istykkelse! Ideelt for isfiske. Må nok vente en stund før ribn kommer på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 ter-av skrev On 25.3.2013 at 10.27: Etter nok en natt med noen minusgrader våknet vi selvfølgelig til noe is igjen, men i dag var Horten Havnevesen ute på banebrytende oppdrag før noen av oss hadde fått i oss frokosten. Her skal det gjøres plass for påskegjester og overvintrende som skal på vift :) Flott servive! Snutt på MorMajor-bloggen. Veldig bra ut gutta har brutt opp isen i havna! Håper det er isfritt til jeg skal inn i havna igjen. Men nå må vel dere se å komme dere avgårde snart.... Her på Østre Bolærne har vi hatt en strålene dag og jeg har som vanlig blitt rød i planeten (av solen)... Sitér dette innlegget /per Link to post
forskern Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Noen som vet om isen slipper taket i Østfold (Fredrikstad/Hankø/Vikane)? Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Ser ut som det kan gå noen dager til i havna vår... (02.04.2013) http://gressvikbf.no/images/Webkamera-gbf/kamera1-000M.jpg Er fritt vann på utsiden av havnen, men hjelper ikke oss som står på land Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Lars E. Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Is også på Hankøsund slipp... Men åpent gjennom sundet.. Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Jeg var en tur i england i helgen og da fikk jeg se hele oslofjorden og sørlandet fra lufta, ikke så veldig oppløftende for oss som vil på sjøen. Fra tretti tusen fot var det lett å se all isen som driver i skagerak, vil tro at de som er utpå både hører og ser all isen i havet. Det er skjelden jeg ser sørnorge i sånn vinterdrakt i månedsskiftet mars-april, fra Lista og opp langs hele sørlandkysten ligger det hvit is i enhver fjord med brakkvann. Masse folk ute på isen i Sandvika og andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Nejo Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Noen som vet noe om forholdene rundt Strømstad marina? Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Isen er seig i år. Jeg mønstret på "Bonus" for å hjelpe henne ut fra Mossesundet via kanalen. Ikke akkurat Nordvestpassasjen, men ille nok for en aprildag..... :) Videosnutt på MorMajor-bloggen. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Det lå isbelter med spredte flak utenfor Horten nord i går. Trolig is fra Horten indre havn eller Drammensfjorden. Bare å holde utkikk og gå utenom. Ellers var det silkeføre hele veien fra Hurum mot Horten. Fortsatt ledige plasser i havna i dag. Endel gjestebåter og de faste som har ligget der hele vinteren. Våknet i dag til nok en dag med silkeføre og knallblå himmel. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Er det noen som vet status i Leangbukta? Forrige fredag var det flusst med isfiskere på isen, som så ut til å strekke seg minst 1km utover fra bryggene på Tangen. Ettersom det ligger mange båt-relaterte bedrifter innerst i bukta vil de kanskje få kjørt opp en råk så raskt som mulig for å kunne betjene kunder som kommer sjøveien? Anyone? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
REM Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Det er forbudt å kjøre opp råker i issessongen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
DieselDahl Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Hvor lenge er issesongen da mon tro? Det pleier å gå med en pilker eller to hvert år før folk gir seg..... Litt sønnavind nå så bryter vel isen opp. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 (redigert) Hørt i dag at det er lagd råk med motorsag og en Princess i Sætre nå. Tykkelsen på sen er visst ca 24 cm noen steder. Redigert 6.April.2013 av Alfaerik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.