Strayer Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Båten min ligger dessverre på Nordre Jarlsberg Brygge, innerst i Sande bukta. Kommer nok ikke ut på en stund til. Vurderer å frakte båten på bil til Holmestrand. Jeg venter en uke til så for vi se om vinden og nedbøren klarer å bryte opp isen! NB: Bra bilde. Her er et bilde av Sandebukta og Breiangen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Når gikk isen før. Se diagram http://bbf.pressis.com/Info/Bryggeblogg.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 fortsatt is i Sandebukta ? Sitér dette innlegget Link to post
Strayer Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Det er fortsatt is i Sandebukta. I går ettermiddag så det ut som at den er på vei til å bryte opp. Den begynner å bli veldig grå og sørpete nå. I båthavna NJB er det faktisk isfritt. Jeg satser på sjøsetting i neste uke og så går turen ned til sommerhavnen på Nøtterøy. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Planlegger tur til Borgen til lørdag. Satser på at isen utenfor Sandvika forsvinner til da. Har regnet mye i natt samt plussgrader. Følger spent med på webkameraet til Blommenholm Båtforening for å følge med på issmeltingen. Noen som vet om det er vanntilgang på Borgen nå? Må fylle tankene ombord. Bilde fra Blommenholm Båtforening mot Solvik Båtforening og Hennie Onstadsenter torsdag 18 april kl. 08:50. Iskanten er nå ved bølgebryteren på Solvik. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Ja, det ble lagt ut slanger på Borgen forrige helg. Lykke til :) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Biscaya Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Isen gikk i Leangbukta i går. Noen som vet om det åpent inn til Sætre? Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Fabricius Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Været i dag må vel ta restene som ligger i Oslofjordens bukter? Sitér dette innlegget Link to post
Hundested39hk Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 I dag torsdag 18/4-2013var ytre havn i den nye oppgraderte båthavna i Holmestrand omsider isfri. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Snakket nettopp på telefonen med Sverre i havnen i Son (han som setter ut båter), og nå er det isfritt nok til at jeg kan få plass på den innerste flytebryggen. Så dermed blir det sjøsetting imorgen kl.10:00. :flag: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lippert Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Isfritt på østsiden av Kommersøya er det isfritt. Fantebukta er nærmest isfri Men bryter isen lengre inn og vi får litt nordavind så ..... Innover i Sandebukta er det mye overvann, smeltet snø tenker jeg. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Noen som vet om det åpent inn til Sætre? Det er ihvertfall isfritt inn til nordsiden av marina-brygga på Sætre. Om isen er borte mellom bryggene tør jeg ikke uttale meg om. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Slangemannen Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) En kamerat som lå i boblehavn på Sætre var ute med båten allerede før forrige helg. Redigert 18.April.2013 av Kpt. Langskjegg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Kjørte forbi Nesset/Bunnefjorden nå i ettermiddag. Råkene fra bekkeutløpene begynner å bli store, og vinden tar også godt. Men man går fortsatt tørrskodd fra Breivoll til Nesoddsia. Ingen isfiskere å observere dog, og det må jo være et godt tegn. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Båten ligger innerst i Bunnefjorden..... Isen kan ikke gå fort nok! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Golden Gate 37 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Skal hente båten fra vinteropplag i Krsand denne helgen, noen som har info om Blindleia? Har vel selv sett at bare stykket på innsida av Justøya var islagt sist helg, og at det var ryddet en liten råk av en taubåt, men er det farbart nå uten ishud? Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Astor Svart 28.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Isen har begynt å legge seg fra Svelvik og nordover. Sør for Svelvik er det åpent vann. Isen legger seg kjapt når kulda kommer og sjøen ligger rolig som nå. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kaptein Thomas Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Blir det muligheter for "båttur" med skøyter på beina i vinter mon tro..? Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Bonus Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Isen legger seg i Mossesundet Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 La oss håpe vi slipper en vinter a la den i 1947. Antar Bregen som det vises til er Hesnesbregen, og den er jo et stykke fra land! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 I hjemmehavnen min Son viser webkameraene at det er is fra den ytterste gjestebryggen og innover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 (redigert) Isen har lagt seg innenfor øyene i Bærumsskjærgården også. Her er et par bilder fra Holtekilen og Oksenøya Marina i ettermiddag. Var noen som gikk på skøyter der også, ikke mange meterene fra bobleanlegget. Risikabelt synes jeg da det ikke er mange dager siden det var båttrafikk der. Ble en video også som kommer på YouTube etterhvert. Redigert 28.Desember.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Vet ikke helt om jeg liker at denne tråden dukker opp. Hardt vann er ukoselig. Så en cobra 900 streve seg gjennom islag i min gamle båthavn i går. Ikke sånn det skal være:) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pequod Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Synd med Oksenøya -fylte tanken der 1.12 og glemte å fylle ekstratanken på 20 liter. Irriterer meg at jeg glemte det! Isfritt i hjemmehavna på Oksval. Men det er mer is i fjorden i år enn i fjor på samme tid. Var utpå en tur andre juledag, og da så jeg noen isflak og noen små klumper da jeg kjørte ut mellom Heggholmen og Lindøya. Også mellom Bleikøya og Hovedøya er det antydning til svært tynne isflak. Men i neste uke kommer jo plussgradene igjen, så da håper jeg den forsvinner! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Jens_P Svart 28.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2014 Mulvika syd for Holmestrand i dag. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.