Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Hmm.... Kom plutselig over denne tråden og jeg så det som naturlig å søke medlemskap...

Jeg har ikke noen soveplasser i båten

Regner det, blir jeg våt

Kun manuelle instrumenter (Tankmåler, turteller, trimindikator)

ikke plotter

ihvertfall ikke thruster

"manuell" kjøleboks som bare er drenert og isolert

 

So...?

 

Glem det, Hulda med sine 14 tonn og gud-hvet-hvor-mange-kvadratmeter seil, OG PEILEPINNE i treverk for å peile diesel, ble underkjent som medlem.

Link to post
Share on other sites

Vi har ikke ankervinsj, ei heller kompressor, ikke har vi bærbar vhf heller. :nonod::wink:

 

Men vi har masse plass, varme og kjærlighet både til båten og hverandre.. Unger som storkoser seg, ikke er vi rådløse heller. Gode båtvenner har vi. Muligheter til å lage mat både over bål på land og på gassbluss og stekeovn. Varmtvannsbereder har vi også. Vebasto, Sikom et el annet ( kan ringe til båten og få varmet opp motoren)

Pumpe som går hele tiden (av og til :smash::cryin: ) som lenser ut vann visst det skule komme vann i motorrommet.

Plass til 7 på overnatting, badeplattform og en gummibåt som ligger i garasjen og tar opp plass til den nye bilen min.

 

Vi har masse mere og, så jeg passer ikke inn i denne klubben allt i allt og det er jeg glad for!! :cool:

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det etter at man har byttet båt ? Må man søke på nytt på grunnlag av den ne båten, eller er medlemskapet personlig og evigvarende. Jeg har fremdeles ikke noen form truster, båten er utgammel, men har fått ny motor da :nono: . Imidlertid, når jeg tenker meg om kan ikke det være grunn til utvisning, formannen er jo ute i den kulørte ukepresse og forteller om sitt motorbytte....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Glem det, Hulda med sine 14 tonn og gud-hvet-hvor-mange-kvadratmeter seil, OG PEILEPINNE i treverk for å peile diesel, ble underkjent som medlem.

Jammen... Jammen... :rolleyes: Hvis ikke JEG er godtatt som medlem, hvem er det da?? Når jeg ser mange av de andre medlemmene, så anser jeg megselv som en selvskreven kandidat. :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Lurer litt på dette begrepet "de thrusterløse" - som gir inntrykk av et blandingsprodukt. Kan det bety "de truseløs"? Dvs alle båtfolk som ikke bruker truser , av ren enkelhet, av miljøhensyn, eller de liker bare å gå nakene nedentil - hva vet jeg?

Jeg tenkte også på om om det betydde "de trøstesløse", de som trenger trøst og omsorg når de skal legge til eller gå ut. Rett og slett fordi de ikke har baugthruster, og derfor er alt så vanskelig. Siden jeg går med truser og ikke har baugtrøster havner jeg vel i den siste kategorien. Derfor vil jeg herved legge inn en søknad om medlemskap i de thrusterløses forening. Hva som gjør meg kvalifisert? Vanskelig å si, jeg har varmt vann, kjøleboks og el. do. Men en liten trumf har jeg i baklomma - to ror med en propell i mitten. Prøv å bakke med dette - trøst og bære.

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte også på om om det betydde "de trøstesløse", de som trenger trøst og omsorg når de skal legge til eller gå ut. Rett og slett fordi de ikke har baugthruster, og derfor er alt så vanskelig.

Du er nok inne på det her :wink: Men begrepet har nok blitt noe utvidet.

Fattigluser som ikke har rå til en kartplotter til skarve 40.000 f.eks

Link to post
Share on other sites

Det er godt å se at det finnes båtfolk som ikke er utstyrsfreaker. Trodde nesten det var en utdødd rase. Vi klarer oss jo rimelig bra uten alle "dubbedittene". Siden jeg har både :eek::wink: klartplotter og ekkolodd er jeg ikke sikker på om jeg kvalifiserer til medlemsskap, men støtter tanken på at det vi kan trives utmerket på sjøen likevel. God sommer!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke dass i båten, derimot har jeg en gul 10-liters bøtte som settes i et spesialtilpasset "bøttehull" :cool: ...

56565544ppp546.jpg

Toalettet plasseres under den sirkelformede treplaten innerst på bildet :lol:

Kompasset mitt sluttet å virke etter at jeg mistet det i bakken, og sjøkartet mitt er fra 1960...

Dusj har jeg heller ikke, men skulle jeg hatt en, hadde det blitt biltemas campingdusj, den svarte "bæreposen" med vannkran på.

 

Likevel er det herlig å være på tur med båten min :cheers:

 

Tar med til slutt at padleåren min er en pensjonert feiekost med en finérplate i den ene enden!

Redigert av seilærn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lurer litt på dette begrepet "de thrusterløse" - som gir inntrykk av et blandingsprodukt. Kan det bety "de truseløs"? Dvs alle båtfolk som ikke bruker truser , av ren enkelhet, av miljøhensyn, eller de liker bare å gå nakene nedentil - hva vet jeg?

 

Jeg har truse, litt stas å prøve seg uten, men går stort sett med truse. :lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Det er godt å se at det finnes båtfolk som ikke er utstyrsfreaker. Trodde nesten det var en utdødd rase. Vi klarer oss jo rimelig bra uten alle "dubbedittene".

 

Nå skal det sies at jeg ikke har seilt såå mye, det eneste jeg virkelig mener jeg trenger er en windex.

Ellers har jeg ALDRI (I forhold til topic) følt noe behov for thrustere.

 

Nærmeste jeg kommer thrustere er i grunnen å ha vært med på og bygge et dykkeskip i 1984 (to forut og tre akterut).

 

Har ikke sett noe til "Suzuki" i det siste, men tror du allikevel jeg kan bli medlem av "De Thrusterløse"?

 

GOD GRUNNLOVSFEIRING!! :flag:

--

Jon

Link to post
Share on other sites

Du verden for en båtverden. Du store. Vel, her i gården er det ikke slik luksus å spore.

 

Som dere ser, så klarer man seg jo med lite. Kart ? Hvem trenger vel det ? Jeg bruker en serviett jeg kom over på et spisested, en dag jeg nøt solen på utsiden av restauranten. Kunden glemte helt å ta den med seg, så jeg så jo mitt snitt.

 

Jo, jeg har jo forsåvidt kostet på meg den luksus det er med en liten motor. Det er ikke så lenge den går av gangen, da, må vite. Stopper som regel når jeg slipper snora.

Bensin er jo strengt tatt unødvendig, og skal jeg langt, så har jeg jo alltids den gamle grautsleiva jeg fikk av min mor da jeg flyttet på hybel i sin tid.

 

Vel, uansett, jeg gleder meg stort til sesongen også i år. Kassa flyter jo godt, men kunne nok være enda litt mindre, men da må jeg stå istedet for å sitte som jeg jo nå har plass til. Såvidt.

 

Om noen skulle har behov for en båt, så er den også til salgs. Bud ønskes, da summen kanskje er i drøyeste laget.

 

Du finner den HER

img_0652.jpg

 

Hilsen

Are

 

God sommer :wink:

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

:lol:

Det må jo være årets annonse :sailing:

 

 

Vi har ikke ankervinsj, ei heller kompressor, ikke har vi bærbar vhf heller. :nonod::wink:

Men vi har masse plass, varme og kjærlighet både til båten og hverandre.. Unger som storkoser seg, ikke er vi rådløse heller. Gode båtvenner har vi. Muligheter til å lage mat både over bål på land og på gassbluss og stekeovn. Varmtvannsbereder har vi også. Vebasto, Sikom et el annet ( kan ringe til båten og få varmet opp motoren)

Pumpe som går hele tiden (av og til :smash::cryin: ) som lenser ut vann visst det skule komme vann i motorrommet.

Plass til 7 på overnatting, badeplattform og en gummibåt som ligger i garasjen og tar opp plass til den nye bilen min.

 

Vi har masse mere og, så jeg passer ikke inn i denne klubben allt i allt og det er jeg glad for!! :cool:

spørs om ikke dette er klubben for dere og noen andre her også ser jeg :wink:

Jeg for min del har ikke fått medlemsskap i noen av de :sad:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Har jeg faktisk ikke tenkt over :rolleyes::lol:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Håper det er plass til meg i foreningen?

 

Vitale data:

- Nyere 4 hk påhengsmotor som ikke vil starte uansett hva jeg gjør, men starter på første drag når en hvilken som helst annen person prøver. Flaut med stor F!

- Kompass montert under benken, følgelig kun synlig når man reiser seg fra styreposisjon og løfter benkeplaten.

- To storseil, hvorav det ene er reparert flere ganger enn jeg har oversikt over.

- Det elektriske anlegget er rimelig fraværende, jeg har et lysrør som fulgte båten, men ikke batteri.

- Lanternen min er en svart boks med plass til ett batteri størrelse D, med rundtlysende kuppel oppå.

 

Må tilstå at jeg stadig er å finne om bord i Poseidon (og nå Poseidon II), Gamle Salten og Rogaland, men selv om utstyrsnivået er langt høyere i disse har ingen av dem thruster.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...