Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Man har da ankervinsj, måvite. Den symfonisk maskuline raslingen når 30 Bruce ankere drar med seg 30 x 30m kjetting til bunns vil toppe baugthrustere og hekkbølger aldeles fortreffelig

Nei det må jeg si :confused:

Får håpe ikke de 30 bruceankerne med 900 m med kjetting er på den samme båten da :lol::lol::lol:

Redigert av Keiko ll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

...Snakk om flaks!! Snakk om timing!! Tenk om dette hadde skjedd i mai!!

Ja, snakk om flaks... Der var du virkelig heldig :rolleyes:. He, he... bra at du evner å se positivt på det. Får bare håpe at leddet blir OK igjen. Jeg gjorde et stunt som endte opp med at jeg falt ned fra et rimelig antall meter høyt juletre (:blush:) for en del år siden og blant alle bruddene og skadene, var noe med ene håndleddet. Dette leddet ble aldri slik det skulle igjen og tåler lite belastning før det skjer noe med det med en tilhørende smerte. Men det kunne gått så mye verre. Så et håndledd, ei brystkasse som er helt ute av stilling og noen arr er vel greit når jeg tenker på hvordan det kunne gått. Lykke til med operasjon og rekrasjon! :seeya:
Link to post
Share on other sites

Ja, snakk om flaks... Der var du virkelig heldig :rolleyes:. He, he... bra at du evner å se positivt på det. Får bare håpe at leddet blir OK igjen. Jeg gjorde et stunt som endte opp med at jeg falt ned fra et rimelig antall meter høyt juletre (:blush:) for en del år siden og blant alle bruddene og skadene, var noe med ene håndleddet. Dette leddet ble aldri slik det skulle igjen og tåler lite belastning før det skjer noe med det med en tilhørende smerte. Men det kunne gått så mye verre. Så et håndledd, ei brystkasse som er helt ute av stilling og noen arr er vel greit når jeg tenker på hvordan det kunne gått. Lykke til med operasjon og rekrasjon! :seeya:

Var årsaken tungpeterolje fra "Løten" :crazy:
Link to post
Share on other sites

Ærede jury - jeg mener meg kvalifiseret til denne enestående forening..

 

Har:

29 år gammel og ærverdig seilbåt, med 29 år gammel VP som fremdeles starter og går, av og til.. Båten er forøvrig også betalt, banken har ingen eierandel..

Har rulleforseil, men ikke kone, bare samboer

GPS / ekkoldd / vindmåler

Tungt CQR anker med 10m kjetting og biceps, enda tyngre Bruce anker med 10 m kjetting

Eletrisk vannpumpe (ikke trykkvann)

VHF

Gummijolle, men ikke motor...

To bluss optimus, som lekker litt til den blir varm.

Pumpedo med slanger som burde vært byttet...

 

Har ikke:

Takterrasse

Ankervinsj

Agregat

Truster i baug eller hekk

Styring når jeg bakker.....

Varmt vann

Elektrisk kjøleskap eller boks ( men ønsker meg det)

Stekovn

TV

Radio

Cdspiller

Radar

 

Dette skulle da borge for opptak - betrakt dette som en søknad !

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Stemmerett uten medlemsskap?? :nonod:

Har ikke nevnt noe om stemmerett jeg..... :crazy:

Dessuten er det ikke bare meg som har sett det. Tror nok det er flere her som ikke har rent mel i posen nemlig! :smash::lol:

Se her også: :wink:

Har nå lest igjennom alle innleggene og vet med sikkerhet at minst ett par av medlemmene vil bli sparka ut tvert om suzuki kom på inspeksjon!!! Men hva gjør vel det, regner med utkastelse kvalifiserer til dirkte opprykk hos oss virkelig schizofrene i B-gjengen. Der snus det ikke på kronene... og vi får lov av kona...uansett versjon og hårfarge :yesnod:

Siste setningen :yesnod::lol: er viktig!
Link to post
Share on other sites

Var årsaken tungpeterolje fra "Løten"

Ikke så sterkt, men du skal ikke se bort fra at promille var en medvirkende årsak. Samt overmåte stor tro på egne ferdigheter. Veddemålet gikk ut på hvem som kom først opp til stjerna. Jeg vant. Men så ville omstendighetene det slik at det kom til nye tilskuere som ikke fikk med seg stuntet. Omtenksom som jeg er, så jeg ikke noe iveien for å gjenta stuntet. Kom først opp også denne gangen, men da jeg skulle gripe tak i toppen for å heise meg siste biten opp, knakk greina... Vel, dette er vel så OT som det kan bli. Ikke har det noe med båt å gjøre. Ei heller med thruster. Får heller pakke meg over til "de andre" igjen :blush:.
Link to post
Share on other sites

Har nettopp bestemt, at etter modell av sporten Tommyball, er den eneste regelen at det ikke finnes noen regler.

Hver enkelt søknad behandles for seg selv, og utfallet kan ikke påklages.

 

Juryen kan smøres, smøremidlet er hemmelig.

 

Foreningen skal drives etter "losje" prinsippet, der "Need to know" basisen er essensiell.

 

Det er tre ting, som automatisk frarøver en muligheten til å søke medlemskap

Baug og/ eller hekkthruster

Aggregat for egenproduksjon av 220V strøm

Flybridge

 

Alle tre komponenter, på nåværende eller tidligere båt, gjør hver for seg eller samlet søknad om medlemskap umulig.

 

Suzuki

 

Har ikke nevnt noe om stemmerett jeg..... :crazy:

Dessuten er det ikke bare meg som har sett det. Tror nok det er flere her som ikke har rent mel i posen nemlig! :smash::lol:

Se her også: :wink:

 

Siste setningen :yesnod::lol: er viktig!

Hej GeirFrode!

 

prova med lite Jäger !!

 

eller med en KaffeKarlsson (den er du duktig på, det kan jag intyga)

så får du vad som helst genom nålsögat !!!

den her hade klarat sig utan problem..........................

Bilde

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Har ikke nevnt noe om stemmerett jeg..... :crazy:

Dessuten er det ikke bare meg som har sett det. Tror nok det er flere her som ikke har rent mel i posen nemlig! :smash::lol:

Se her også: :wink:

 

Siste setningen :yesnod::lol: er viktig!

Nei, jeg skal gi deg rett i at du ikke har avgitt noen stemme (eller bedt om eller blitt bedt om å gjøre det), du har bare forlangt noe (!), men fortsatt uten medlemskap - eller har jeg misforstått igjen (som vanlig). Eller som de unge sier; "Hvem bryr seg"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hej GeirFrode!

prova med lite Jäger !!

eller med en KaffeKarlsson (den er du duktig på, det kan jag intyga)

så får du vad som helst genom nålsögat !!!

den her hade klarat sig utan problem..........................

He-he. Du husker den "kaffen" ja.... :smiley:

 

Joda, Det går nok bra det. Bare ikke nevn ordet thruster. Da er det mange som drar ned rullegardina. :wink::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Nope!. Dette er kaffen vi med thruster pleier å drikke! :wink:

Måtte gjøre en liten unntagelse og spesiallage en til Gunga Din på Hortenstreffet da. :lol:

... shit.. :headbang: .. og jeg som et øyeblikk trodde jeg hadde noe luksuriøst jeg kunne ta med i båten og diskré ta fram for "upper class candel-light dinners" .. :cool:
Link to post
Share on other sites

..øsekar fra Biltema,.. kaldt vann, spritkomfyr, ...

Hørs bra ut...

OK, jeg innrømmer at jeg har skaffet plotter/ekkolodd.

Der gikk jeg nesten på limpinnen, beklager AVSLAG.

 

Nei Nei Nei ikke hold meg utenfor dette noble selskap.

det var bare en bittebitteliten glippskriveleif - jeg mente at jeg blotter meg når jeg bruker øsekaret...

 

Kan du ta meg til nåde :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ikke sant?

Kan vi ikke heller kalle klubben Batplassen.no?

Så er alle fornøyde igjen. :cheers:

Håper denne vinteren går fort, slik at vi får båten på vannet snart. Det er mye frustrasjon ute og går nå for tiden. :wink::sailing:

Ja helt klart, og det er ikke blitt noe bedre etter at skiføret gikk til h.....e! Men inneklimaet er bra, enn så lenge. Egentlig skulle jeg vel heve meg over å fortsette denne dialogen med et skarve "ikke-medlem"? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja, men driving rangen er åpen igjen. AAAhhh.

Aner jeg her utøvelsen av en viss idrett som så absolutt ikke passer inn her på denne siden av havnen? :confused:

 

Suzuki, kunne du sjekke dette! Vi skal ikke forurenses her i vårt sosiale sjikt :nono: Kanskje bruker han caddy også?

 

( :wink: )

Link to post
Share on other sites

så absolutt ikke passer inn

Mente så alldeles ikke å diskvalifisere meg selv.

Dette står det ikkeno om i reglene.

Det må da være bedre å tusle rundt på banen og høre på småfuglene istedetfor å bælje ned druebrennevin mens man forpester omgivelsene med tobakksrøyk og VP-røyk?

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Denne båten manøvrerte jeg uten baugthruster i nesten 10 år, og for sikkerhets skyld lå den med baugen medstrøms og 45 grader mot land.

 

http://ingejensen.com/Tugs%20Tjalve.htm

 

Men nå etter at jeg ikke lenger er båtfører på denne, har de montert baugthruster :wink:

 

Ps: håper du godkjenner at jeg bruker linken din Astor :wink:

ellers må jeg bare beklage :blush:

Redigert av Keiko ll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...