Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Det er av sine egne man skal høre det ... snufs! Og jeg som trodde dere var kammerater? Revolusjonen spiser sine barn, men GeirKS er vel ikke medlem i klubben engang, bare en visslende slange, som kommer her og slår splid. På neste møte i langturgruppas kaffe-og-sladder-avdeling skal jeg sørge for at du får KALD pulverkaffe, så det så!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

:lol: Og hvem vet hva du skjuler i bobilen ?

En BÆRBAR baugtruster, kanskje - godt kamuflert og innpakket i "uskyldig utseende" avispapir? :eek:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod:

 

Tider skal komme. Hekkbølger skal henrulle. :yesnod:

Vår hevn skal bli grusom og nådeløs :yesnod::lol:

 

Sakte kommer vi sigende, inn i den rolige havnen.

Eneste lyd som høres er klukkingen fra baugen, ikke engang hekkbølgen er sjenerende.

 

Plutselig! blir idyllen spjerret av et hissig brøl fra en baugthruster!!!!!

 

Folk skvetter til og legger armene beskyttende rundt sine barn......

 

"Vi" spinner rundt på en femøre og glir utover igjen. Her var fullt!

 

Jakten fortsetter, på en ny stille havn.......

 

Hilsen fra "de utstøtte"

:lol::lol::lol: Worse... Var det dette du mente?? :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Søker om opptak, da jeg ikke kan se for meg hverken baugpropell eller ankervinsj i porteføljen på de nærmeste 10 årene.

 

Foreslår samtidig at foreningen omdøpes til "De Thrustesløse"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg henger meg på og søker opptak. Tror jeg oppfyller de fleste kriterier.

 

Følgende luksus er å spore ombord:

 

Selvstarter (prøv å sveive i gang en Marna M3 :cryin: )

Lanterner

Lyskaster

Lensepumpe (med flottør :blush: )

Belysning (vurderer å nedgradere til parafinlampe i "salongen")

Oljefyr

Fotpumpe for ferskvann

 

Derimot har jeg ikke:

 

Motorisert vindusvisker

Noen form for elektronikk (bannlyst!)

Toalett

 

Holder dette?

I verste fall kan jeg hive lyskasteren over bord.

Redigert av sbhaug (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sitat, "ivar": Søker om opptak, da jeg ikke kan se for meg hverken baugpropell eller ankervinsj i porteføljen på de nærmeste 10 årene.

 

Foreslår samtidig at foreningen omdøpes til "De Thrustesløse"

 

OBS! OBS! Ærede formann av den eksklusive Club!!

Her bør det sjekkes om der er snøscooter inne bilde....

Link to post
Share on other sites

Nei ærlig talt!! Bobilen står da ALDRI på kai!! (Har ikke hengerfeste engang!) Den står lagret i betongburka hele året, unntagen når jeg er på oppdrag i Nordnorge om vinteren, og DA står båten i samme burka!!

Åsså "bærbar thruster" da gitt! Koss svarten ser DEN ut??

 

Nei, Slik usakelige insinuasjoner må jeg be meg frabedt

 

Hilsen håpefull klubbkandidat

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

OBS! OBS! Ærede formann av den eksklusive Club!!

Her bør det sjekkes om der er snøscooter inne bilde....

Snøscooter er for tiden en mager thrust, da vi de siste 2 ukene har hatt 4 plussgrader og slåregn.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Keiko II etterlyser medlemskapet sitt, men jeg mener å huske at du hadde vinsj på din forrige båt Keiko ?

 

Sorry mate, thats .....boating ?

 

Suzuki

Dette er en Anke, og går ikke dette så søker jeg til Høyeste Thrustesløsrett :lol: :lol:

Nei, der tar du nok feil :nono:

Den vinsjen jeg hadde montert var en hånddrevet seilbåtvinsj kjøpt av en koselig trønder på baatplassen.

Manuelt drevet må vel være lov :wink:

 

 

PS: Jeg bruker selv kun en kopp o0mbord. En slitt hydro/texaco som jeg ikke har fått gratis kaffe i siden 19 hundre og ett eller annet........

Den brukes til alt fra melk, cola, øl, longdrinks etc etc (holder kaldt-kaldt og varmt-varmt og ingen ser hvor sterk blandingen er :lol::lol::lol:

Redigert av Keiko ll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med de båtløse da, kvalifiserer de til medlemskap? Eller er det ikke noe håp for oss kanskje.......

Du får nok heller prøve å krabbe deg inn i den konkurrernde champagenklubben. Takhøyden under flybridge'n er nok høyere der. Hulda kom ikke inn grunnet en minimal slakk V8'er. Å ikke eie båt blir nok ansett for å være en større luksustilværelse.

Link to post
Share on other sites

Ser at søknadene strømmer på, kanskje formannen bør sette opp noen minimumskrav for opptak?

Eneste minimunskrav til utstyr bør være årer og ferdsel innenfor badebøyene

- slik at min sønn kan bli medlem, han har en 4-fots gummibåt av billigplast :lol::lol::lol:

 

Denne kampanjen vil sannsynligvis gi medlemsskap til alle barna, barnebarna, oldebarna, tippoldebarna til båtplassens medlemmer

 

Skip ohoi... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Søknad om medlemskap

 

Har ikke :

Thruster, ankervinsj, aggregat, gps, presskanne (kun hjemme), korketrekker

 

Har :

VP (som har hatt startvansker, men går ellers greit)

Pumpedo , manuell (demontert og smurt med matolje , ikke testet etterpå)

Paraplydregg (som fruen klarte å dra filler av en dag i sommer så nå har den bare 3 "vinger". (Imponerende styrke) :crazy: )

Ekkolodd (gammalt)

Elektrisk kjølebag (defekt)

Maritim øljekk i messing motrert på veggen.

Kalesje som må syes over i sømmene.

Lunkent vann.

Varmeapparat fra en gammel Volvo buss..

Ankerdram (hjemmlaget) :eek:

 

Dette burde vel holde til medlemskap ?

Link to post
Share on other sites

:lol::lol:

 

Jeg har det siste døgnet fundert påom det går an å løfte bauge på båten opp før jeg bruker baugpropellen. Ser for meg at det vil være en fin måte å gi litt tilbake til De Thrustløse - gratis dusj - de har jo ikke engang ferskvann ombord mener jeg. Var det slik effekt du ser for deg med dine nye trimflaps Worse?

Hva med de båtløse da, kvalifiserer de til medlemskap? Eller er det ikke noe håp for oss kanskje....... :sad:

Jeg tror nok ikke at jeg har mulighet til det nei - selvom båten ennå ikke har gått i trykken. Men snart - snart - snart er det på gang :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Søker herved opptak i De Thrusterløse.

 

Har aldri hatt trøster, har heller aldri berørt noe slik styggedom.

Også 220 volt aggregat og flybridge mangler i min båt (men jeg står så godt som alltid oppreist og kjører, håper dette er OK)

 

Har godt brukt, men god kone, dog noe dyr i drift.

 

Har manuell do, rett på sjøen type, i kabinen. Samt øsekar fra Biltema.

 

Kun kaldt vann, spritkomfyr, gamle gryter og plast/pappbestikk. Proviant ombord: en godt gjemt plastflaske med akevitt, og en boks gammel lapskaus.

 

Paraplydregg! Som jeg kan kaste langt og med god presisjon.

 

Ikke hydraulisk styring, manuelle lensepumper, ingen trimflaps.

 

OK, jeg innrømmer at jeg har skaffet plotter/ekkolodd. Og så er det et Alpine stereoanlegg (var i båten når den ble kjøpt). Men det er ikke marinemodell så dette anlegget ruster nok i stykker snart.

 

Håper jeg er kvalifisert for opptak. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Jeg søker om opptak med basis i min Aquaquick 265.

 

Inneholder

- 1 par årer

- 1 øsekar

- Varierende mannskap og varierende gods til forlystelse ved strandhogg.

- 1 stk. lettere sjøredd kone. Pent brukt og godt i stand.

 

At samme rederi også står som eier av andre båter anser jeg for å være uten interesse.

Imøteser snarlig og positiv behandling av søknaden

 

Referanser oppgis ikke.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal overbringe en beklagelse fra Formannen om litt varierende respons på søknadene grunnet at han er opptatt i sb mannskapskvarter på nederste dekk i Jokeren. Merk blondinenes totale fravær i angjeldende fotografiske fremstilling. - De blir selvsagt underholdt i fartøy mer egnet til forlystelse av sådanne utgaver av den menneskelig rasen. Hvilket naturlig, jeg holdt nesten på å skrive selvfølgelig, foregår hos "de andre". :cool:

Link to post
Share on other sites

Var det slik effekt du ser for deg med dine nye trimflaps Worse?

Nei, de nye flapsene var bare for å grave hekken ned slik at hekkbølgene blir større, med den effekt at vi kan få kullseilt disse less fortunate ones. :lol: På den annen side har jeg eksosen ut i støvler, og med godt pådrag lager de et godt plaskeri ... så man skal da kunne ordne med en dusj, godt prafymert av eau de Volvo Penta

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...