Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Denne båten manøvrerte jeg uten baugthruster i nesten 10 år, og for sikkerhets skyld lå den med baugen medstrøms og 45 grader mot land.

 

http://ingejensen.com/Tugs%20Tjalve.htm

 

Men nå etter at jeg ikke lenger er båtfører på denne, har de montert baugthruster :wink:

 

Ps: håper du godkjenner at jeg bruker linken din Astor :wink:

ellers må jeg bare beklage :blush:

 

Det ser jeg på som en ære.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

.

Vil tro dere er litt for unge til å være ekte raringer. Hangaround status er akseptert.

 

Siden formannen åpenbart har gått og lagt seg, får vi som har lengst fartstid i foreningen ta ansvar: You're in!

 

Forsiktig nå, som tidligere nevt, opponering straffes hardt..

 

Har nå lest igjennom alle innleggene og vet med sikkerhet at minst ett par av medlemmene vil bli sparka ut tvert om suzuki kom på inspeksjon!!!

Det var det med angiveriet igjen da :nono: ( navnene sendes gjerne pr IM.. :lol::lol:

 

29 år gammel og ærverdig seilbåt

 

Seilbåt, type primitiv på 29år, GODKJENT !

 

det var bare en bittebitteliten glippskriveleif - jeg mente at jeg blotter meg når jeg bruker øsekaret...

 

Kan du ta meg til nåde :rolleyes:

 

Trygling hjelper ikke, forsøk smøring..

 

Bastarden er også selvskrevent medlem. De som ikke har fått svar; beklager men søknadsmassen er i ferd med å ta knekken på Formannen..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Søknad

 

Kjære, kjære og kjære formann. Nå har jeg lest tråden igjennom og det er vel ikke til å unngå at stresset har påført deg noe vinglete og lite konsise avgjørelser i søknadene som er kommet etterhvert. Deriblant ser jeg at en kar med søkerlys ikke har fått bli medlem????

 

Det søknaden gjelder, er at jeg de siste to kvelder har pusset opp, grunnet, lakket en søkerlampe, som jeg vil finne plass til i morgen kveld, samt borre hull slik at alt er klart for montering senere til våren.

 

Kan den allmektige og folkekjære formann tillate dette?? Nå vil jeg gjerne få legge til at denne søkerlampen er av eldre, antikvarisk art, opprinnelig stått på båt, så brannbil for deretter å (forhåpentligvis) havne på båt igjen (Perlen). Nå er det slik at siden denne har stått å brannbil, så var den før de siste to kvelder rød, ja faktisk signalrød. Denne er nå lakket til chrome utseende.

 

Til sist minner jeg om at De fortsatt står på distribusjonslisten for min kjære kones julekaker for de kommende jul :yesnod::yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

........Til sist minner jeg om at De fortsatt står på distribusjonslisten for min kjære kones julekaker for de kommende jul

Med trykk på fortsatt selvfølgelig...... :lol:

 

Dette - Perlen - er den dårligst kamuflerte bestikkelse, eller forsøk på sådan, jeg noengang har sett! Jeg vil faktisk gå lenger enn så. Din påminnelse begynner å komme i konflikt med "langer-paragrafen" (hvis det er noe som heter det.....) - alle vet jo hvor glad Suzuki er i kakemenn, julebakst og alt som er søtt, og hvor vanskelig han har for å si "NEI"! Rimelig desperat nå, Perlen?

 

:nono: Shame on you! :wink:

 

...men personlig så synes jeg at du er selvskreven i dette trusterløse sammfund!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Vi aksepterer sjølsagt den høye formannens avgjørelse. :yesnod:

 

Hvis jeg for fremtidige liknende saker kan tillate meg en alternativ fremgangsmåte så måtte det være at man setter inn en ødelagt pære i søkelyset. Fordi en søkelys som ikke fungerer er nesten et gratisbillett til medlemskapet - mener jeg i alle fall. :yesnod:

 

Ja kanskje man burde ha et lite lager med resevedeler som ikke fungerer :flag:

Link to post
Share on other sites

Det må da være bedre å tusle rundt på banen og høre på småfuglene istedetfor å bælje ned druebrennevin mens man forpester omgivelsene med tobakksrøyk og VP-røyk?

 

NEI¨ :smash:

 

Bortsett fra at her i Østfold bytter vi ut druebrennevin med Metanol... :drink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

På ingen måte. Plotter ?

 

Suzuki

Minner om mitt forrige svar på om vi hadde tenkt å bytte ut vår garmin 176c :

Nei ! Er du gal ! Er fornøyd med både Garmin og kone v1.0. Må også påpeke at det ikke er rulleforstag her heller slik mange andre her har :wink: . Og i dregg-kast er jeg uslåelig !

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Får vel også prøve meg med en søknad stillt til den ærede, overarbeidede leder for proletariatet:

 

Båten min er fri for alt som heter thrustere og ankervinsjer. Ankeret er en skeiv brucekopi som ikke er i syrefast. Ankeret har ingen egen holder og må hentes frem fra under den rustne grillen før bruk.

 

Har GPS av steinaldertypen med kun posisjon. I den grad det finnes muligheter for elektronisk navigering snakker vi om diverse suspekte pc plotter løsninger som virker eller ikke virker alt ettersom....

 

Har varmeapparat ombord men dette er underdimensjonert og gir maks 10 grader under dekk nå om dagen...

 

Har to batterier og har jeg lyset på er jeg tom for strøm etter to timer. Har ekkolodd og en autopilot som bråker og trekker strøm jeg ikke har. Vindinstrumentet er suspekt.

 

Har 3 bladet fast propell som fungerer som effektivt drivanker. Har ikke septikktank. Man må inn i skogen når man ligger i havner med flere båter.

 

Har ellers båt av et fabrikat som mange ikke hilser på. En pariakaste på havet. I Seilernes øyne noe midt mellom seilbåt og motorbåt, knapt nok brukbar til noen ting.

 

Søker med bakgrunn av dette om omtak og lover utmelding dersom ankervinsj noengang anskaffes. Understreker at jeg aldri har eid båt med thruster, ankervinsj eller ikke hjemmemekket kartplotter.

Redigert av Sebaldus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beklager, ting går rundt. Din søknad vil styrebehandles, på første styremøte i januar.

Årsaken er vel åpenbar.

 

Suzuki

Dette blir verre å vente på en sjøsettingen :crazy:

 

( årsaken er vel ikke helt åpenbar når andre blir medlem med gps og pc tilkoblet )

 

PS : Liker du Delfia kake til jul ?

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Perlen; din søknad er godkjent. Beklager forglemmelsen, men det magiske ord KAKER, burde fått igang varselklokkene tidligere.

 

Dog, grunnet din STORE båt, må bilde av søkelampa fremvises snøggast råd.

 

Suzuki

Ditt ord er lov. I og med at jeg fikk tillatelse, har jeg vært nede i båten og borret opp hull til søkerlampa. Desverre må jeg vente med montering inntil taket på overbygg er ferdig behandlet, likeledes står presenningshallen i veien.

 

Jeg har nå ihvertfall fått tatt bilder av den der den står i garasjen, oppdaterte bilder vil bli tatt når montasje har funnet sted.

 

Når jeg kjøpte lampa, manglet halvparten, slik at jeg måtte tegne, og få en til å sveise, for at denne kunne bli dugendes nok. Gleder meg til å få montert denne på.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

En annen ting er jo at Perlen er en staselig trebåt, og man kan jo ikke ta tilfeldige løsninger, slik at for at dette skal bli "riktig", så fikk jeg dreid til mahogny håndtak som blir den synlige del inni båten. Denne ser slik ut (Og for de som har fargerik fantasi, kan man sikkert finne potensielle måter å bruke denne på :rolleyes: )

 

Bilde

 

Til sist, så er formannen en meget rettskaffen mann, med rettvise avgjørelser. Som konklusjon for dette, kan det nevnes at denne søkerlampa, god og manuell, faktisk talt koster mere i kronasje, enn disse nymotens fjernkontrollerte duppeditter av søkerlys man kan få anskaffet..........

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hmm.... Kom plutselig over denne tråden og jeg så det som naturlig å søke medlemskap...

Jeg har ikke noen soveplasser i båten

Regner det, blir jeg våt

Kun manuelle instrumenter (Tankmåler, turteller, trimindikator)

ikke plotter

ihvertfall ikke thruster

"manuell" kjøleboks som bare er drenert og isolert

 

So...? :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...