Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Suzuki: Be om et lukket forum for denne edle forening (SÅFREMT jeg blir opptatt som medlem), så vi kan slippe misunnelige kommentarer osv.)

Ærbødigst

håpe-full (edru) søker.

Vi vil da ikke gjemme oss bort. Hele meningen er jo at vi kan skryte og juge over hvor kummerlig vi har det. Ikke overfor hverandre, men overfor hekkbølgegeneraler og champagnecruisere. :lol:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Vi vil da ikke gjemme oss bort. Hele meningen er jo at vi kan skryte og juge over hvor kummerlig vi har det. Ikke overfor hverandre, men overfor hekkbølgegeneraler og champagnecruisere. :lol:

Jeg må si meg tiltalt av denne jomfruelige båtglede dere viser. Minner om gode gamle dager :yesnod: Ikke det at vi lengter tilbake - mer om at det er gode minner fra den gang man ikke visste bedre selv
Link to post
Share on other sites

Ikke minst blirdet gode minner nettop FORDI vi i dag har det så meeeeget bedre. Da kan vil ta oss råd til å synes at tidligere kummerligere tider var "gode" slik at en form for livsløgn er i behold. :seeya:

 

Forresten kjekt at det nå er kommet en felles hedersbetegnelse også for de uten takterrasse. :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

 

Godkjent !

 

Beklager Hebbesen; lekk dass er ikke formildende nok sålenge du eier en kartplotter

Avslått !

 

Det må stilles formelle krav til ferdigheter som må vises ved prøve. Noe er nevnt.

 

- Korrekt utfolding av, og kasting av, paraplydregg. Oppi nabobåten diskvalifiserer.

 

- Korrekt sveiving, dekomprimering og besvergelser over gammel Volvo Penta.

 

- Korrekt pumping og staking av pumpedass. Kan eventuellt erstattes av overbevisende synligjørelse av ferdigheter i tømming og vask av Porta-Potti.

Bra idè. Bør vel sette opp en praktisk prøve også, samt en teoretisk.

F.eks kan aktuelle eksamenstema for den teoretiske prøven være:

 

- Hvordan bruke Baatplassen aktivt for å unngå å man må gjøre noe praktisk i båten ?

- Hvordan forklare mor at matbudsjettet har gått til VP deler denne måneden også ?

- Hvordan legge frem for familien, at de nye batteriene er kokt i filler, av den gamle motorens

dynamo, fordi generatoren gikk amok grunnet elde i regulatoren.

 

Emnet skal grundig diskuteres i egen tråd, med direkte sensurering av allerede inlemmede medlemmer.

 

 

 

 

- Har FM motor med sveiv og dynastarter, men strarteren funker ikke. (henviser til div innlegg om muskelkramper og senebetennelse) Må sveives i gang!!

Sveiving er bra, GODKJENT !

 

 

Godkjent !

 

Men kan sitte på HT og styre med bena gjennom luke i samme HT

 

Høres farlig ut, GODKJENT !

 

 

...Rema/tilbuds-pulverkaffe ..

 

Hvis du lover å kjøpe et glass kaffe på EUROPRIS, og drikke hele glasset ( iblandet varmt vann, vi er da ikke barbarer.. ) så kan jeg bare si GRATULERER, anken er tatt til følge..

 

 

Lars_Herman har presskanne...

Anonym....

Hmm, angiveri straffes hardt i klubben vår, synd jeg ikke veit hvem som sa det der...

 

Foreslår samtidig at foreningen omdøpes til "De Thrustesløse"

 

Beklager, forsøk på anarki & oppvigleri straffes hardt, AVSLÅTT !

 

I verste fall kan jeg hive lyskasteren over bord.

Behold lyset, søknaden er GODKJENT !

 

 

Dette er en Anke, Manuelt drevet må vel være lov

OK, anken er INNVILIGET ! Velkommen...

 

Du får nok heller prøve å krabbe deg inn i den konkurrernde champagenklubben. Takhøyden under flybridge'n er nok høyere der. Hulda kom ikke inn grunnet en minimal slakk V8'er. Å ikke eie båt blir nok ansett for å være en større luksustilværelse.

 

Huldas avslag, skyldes hardnakkede rykter om både winch & thruster..

 

VP (som har hatt startvansker,

Startvansker er bra; GODKJENT !

 

..øsekar fra Biltema,.. kaldt vann, spritkomfyr, ...

Hørs bra ut...

OK, jeg innrømmer at jeg har skaffet plotter/ekkolodd.

Der gikk jeg nesten på limpinnen, beklager AVSLAG.

 

Jeg At samme rederi også står som eier av andre båter anser jeg for å være uten interesse.

Ikke for oss, AVSLAG !

 

Vi vil da ikke gjemme oss bort. Hele meningen er jo at vi kan skryte og juge over hvor kummerlig vi har det. Ikke overfor hverandre, men overfor hekkbølgegeneraler og champagnecruisere. :lol:

Jepp. Og ENDELIG, ENDELIG mine venner,er det vi som kan si, til alle som står utenfor det edle selskap :

 

Dere er bare misunnelige........

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Prøver meg en gang til da Suzuki tydelig har oversett vår søknad.

 

Må legge til at jeg har kone v1.0 enda. Holdt siden 1990 nå. I stedet for oppdattering tar jeg heller en "system restore" regelmessig :lol:

 

Enda en god grunn til å søke om medlemskap her :wink:

 

Av tekniske finesser i vår Fenix finner vi bla en utgammel autopilot (uten tilkoblingsmuligheter til gps e.l.) faktisk et nytt varmeapparat (bare må ha det), og en Garmin 176C. Ellers er alt manuellt, gammelt og godt. Ikke varmt vann. Fotpumpe på vann ellers.

 

Mulighet for å tre inn i "De Thrusterløses" rekker for oss også ?

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Prøver meg en gang til da Suzuki tydelig har oversett vår søknad.

 

Må legge til at jeg har kone v1.0 enda. Holdt siden 1990 nå. I stedet for oppdattering tar jeg heller en "system restore" regelmessig :lol:

Finner ikke "Ctrl-Alt-Delete"-knappene på min kone, hvor pleier de sitte???
Link to post
Share on other sites

Vet ikke helt om dette er forumet for det - men men - jeg skal forsøke en illustrasjon

Bilde

 

Men nå er vi på kanten altså :eek::blush: Er det over streken så si i fra så redigerer jeg

Problemet er at disse knappene ligger for langt fra hverandre - kan bare betjene to i slengen. Kansjke derfor jeg ikke får til "system restart" ???
Link to post
Share on other sites

Ærede opptaks kommite i "De Thrusterløses Forening" v/ Formann.

 

Søker herved om opptak i deres forening, håper jeg kan komme i betraktning for opptak. Som grunnlag for medlemsskap vil jeg anføre følgende:

 

Langkjølet seilbåt i tre, fra midten av 60 tallet en gang.

1 stk manuell + 1 el. lense pumpe

Seil: Originale

2 stk 75 Aht batteri, hvorav kun 1 er tilkoblet

Bruce (kopi) + 15 kg Paraply i reserve og som dødmann

1 gammel MLR GPS

Porta Potti (Vikke ha noe annet, tenk når DE ANDRE må på sine el. toaletter, og finner ut at ungene har brukt opp all strømmen på å spille playstation) :eek:

Autopilot: = tau rundt rorkulten

Hjemmelaget kjøleboks UTEN kompressor e.l. vederstyggeligheter. Is biter fra fiskern, og frossen kjøttdeig holder fludiet passe lunkent

Innlagt vann med pumpe på kranen, (ikke trykk og ikke varmt)

Fastmontert flaskeåpner på innsiden av nedganen, ved byssa.

1 stk VHF

 

Med vennlig hilsen

Trygve

Link to post
Share on other sites

:lol: haha

 

Dette er båtfolkets svar på agurktiden........

 

Flott!

 

Jeg ville nok helst vært i foreningen for de som har alt, men tror jeg må nøye meg med å melde meg inn hos de som ikke har noe (utenom båt, motor, paraplydregg og et ekkolodd som ikke virker - og det er jo ikke lite :flag: )

 

Forresten

- jeg har stereoanlegg som virker, og noen lanterner.

Tauverk og fendere er relativt bra.

Og gode papirkart.

Og - ja, en kjøleboks som aldri har vært i bruk for den er så vanskelig å ta ut av benken.

Nei - nå kommer jeg jo på det ene og det andre - jeg (eller altså båten) har DUSJ (bare utendørs med kaldt vann, men det er dusj allikevel).

- og så er det gode puter på setene.

Link to post
Share on other sites

Jeg får sitere meg selv, da ærede Suzuki nok ikke har hunnet hi med å behandle søknaden min:

 

Fram'en er ingen moderne linjelekker skapning, ei heller er den et utstillingsvindu for maritim ekstravaganse. Dog har jeg VHF (bærbar ICOM), Pumpetoealett m/septikktank og en Navman kartplotter som brukes i ny og ne.

 

Ellers er båten spekket med bl.a. paraplydregg, teleflexstyring, gammel motor, et kompass som nesten virker, rødspritbrenner til å koke kaffevann på, koppholder ved førerpososjon, ankerdram og godt mot.

 

Fram'en vil nok aldri oppleve ankervinsj, thrutster og aggregat. Sistnevnte ville vel lagt beslag på 80% prosent av plassen ombord :lol:

 

Søker med dette medlemskap i foreningen "De thrusterløse".

 

Avventer tilbakemelding i nådeløs spenning!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også si at jeg føler meg høyst beæret og ydmyk av å ha blitt tatt opp som medlem i denne ytterst eksklusive klubb. Jeg skal gjøre meg all den flid jeg kan, med å holde det tekniske nivået og duppeditt-standarden på et totalt lavmål.

 

Mvh. Thrusterløse Trulte

Helt enig, men det må være en æres-sak å holde båt og det lille utstyret en har i god "ship shape" :yesnod:

 

Sånn jeg har forstått det er vel litt av bakrunnen for denne herlige forsamling, at hver og en av oss som er medlemmer kan vise til et så godt sjømannskap at vi ikke har behov for disse hjelpemidler , for å kunne manøvrere båten trygd under de vordene forhold :wink:

Link to post
Share on other sites

tja hva skal jeg si. Den plotteren er vel beskjeden nok til å overse, selv om plottere egentlig er strengt forbudt. Si meg, har du planer om utskifting ?

 

Suzuki

Nei ! Er du gal ! Er fornøyd med både Garmin og kone v1.0. Må også påpeke at det ikke er rulleforstag her heller slik mange andre her har :wink: . Og i dregg-kast er jeg uslåelig !

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Hærrlig... Anken gikk i gjennom! Gleder meg allerede til å imponere alle thruster-avhengige når vi kommer stødig og så godt som lydløst sigende inn på plass i gjestehavnene til sommeren. Med et smil om munnen, og gjerne med et papp-beger med lunken pulverkaffe i den ene hånden, liksom tilfeldig. Fra Europris, selvfølgelig, -her spares det ikke på noe.

Kona (v.1.0) har akkurat blitt oppgradert, med servicepack 6, og døser på dekk. Trenger ikke hjelp med tillegging når en har en hel folkebevegelse i ryggen. Strutter formelig av selvtillit allerede. Den ulykksalige PRESSKANNEN er forlengst glemt. Takk, brødre og søstre!

Link to post
Share on other sites

Hærrlig... Anken gikk i gjennom! Gleder meg allerede til å imponere alle thruster-avhengige når vi kommer stødig og så godt som lydløst sigende inn på plass i gjestehavnene til sommeren. Med et smil om munnen, og gjerne med et papp-beger med lunken pulverkaffe i den ene hånden, liksom tilfeldig. Fra Europris, selvfølgelig, -her spares det ikke på noe.

Legg til først du - så kommer vi sigende etter. På forhånd takk for forståelsen.
Link to post
Share on other sites

Håper at også min søknad kan bli tatt opp til vurdering! Løfter derfor min anmodning om medlemskap opp igjen :smiley:

Jeg søker om opptak i denne edle forening.

Min eneste båt, foreløbig, er en fjorten fots Askeladden. Fasilitetene ombord i denne er fremdrift (påhenger), sitteplasser, øsekar og resevefremdrift (årer). Har også en GPS (uten kart, selvsagt) kjøpt brukt her på Baatplassen. På de fineste sommerdagene (Den ene i året) har jeg kjølebag. Ankeret er en paraplydregg. Har en kamerat som har kartplotter.

 

Riktignok planlegger jeg innkjøp av støre tonnasje. Besiktiget en IF i romjulen, denne har, utover det min kjære Askeladd byr på, innendørs sitte/soveplasser, optimus kokeapparat og autopilot. Dessuten en Porta Potti. Om det blir kjøp av denne vakre båten når den skal selges til våren, regner jeg med at jeg fortsatt er kvalifisert til medlemskap.

 

Mvh Cand. noe

:seeya: :
Link to post
Share on other sites

Legg til først du - så kommer vi sigende etter.

:yesnod:

Du vil legge merke til vår ankomst. Kun lunken kaffe anbefales. Da blir det ikke brannskader på ømme fingre eller andre edle deler, når alt velter i hekkbølgene, akkompagnert av en kakofoni av tredve baugthrustere; alt innhyllet i deilig, hvit Volvo-røk. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Du vil legge merke til vår ankomst. Kun lunken kaffe anbefales. Da blir det ikke brannskader på ømme fingre eller andre edle deler, når alt velter i hekkbølgene, akkompagnert av en kakofoni av tredve baugthrustere; alt innhyllet i deilig, hvit Volvo-røk. :yesnod:

Akkurat den hvite røyken får du stå for. Jeg angrer jo på valg av båt og baugtruster etter at jeg så joy sticken til IPS. Skulle valgt 42 Grand Bora i stedet - den leveres med IPS
Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Du vil legge merke til vår ankomst. Kun lunken kaffe anbefales. Da blir det ikke brannskader på ømme fingre eller andre edle deler, når alt velter i hekkbølgene, akkompagnert av en kakofoni av tredve baugthrustere; alt innhyllet i deilig, hvit Volvo-røk. :yesnod:

Det ser ut for meg som om dere ikke har annet og komme med enn denne trusselen om hekksjø :puke:

Og eksos :puke::puke:

:lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...