Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Ikke gjør det for strengt, da, vi er mange som ønsker opptak i denne fornemme club!!

Jo det synes jeg riktig! Nå skal de som "har" virkelig få føle hvor mange og sterke vi er, vi som "ikke har". Nå kan dere virkelig få ligge der med deres enorme skibe med dippedutter struttende i alle retninger, grønne av misunnelse, mens vi som "ikke har" endelig kan få sole oss i glansen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

tenkte ansöka om medlemskap jag med..............

 

har bare en liten fundering...jag lurer på o skaffe en sån her tror ni det skulle kunna gå för sig ????

 

en viktig pryl för alla riktiga djuphavseglare...tenk att man klarat sig utan i alla år :confused:

Den der fortjener større oppmerksomhet enn bare en liten link i en OT tråd. Dæven døtte - hilsen Bitteliten - som i sverige nok ville blitt kalt "pryl nisse". :wink:

 

(NB Pryl= duppedingser)

Link to post
Share on other sites

Denne tråden er den mest hysterisk morsomme på lenge :lol:. Ser frem til flere velbegrunnede søknader utover. Men opptaksleder får nok en vanskelig jobb etter hvert som almuen vil albue seg vei her også. Selv så står jeg glatt over ethvert forsøk på medlemsskap og satser heller på opptak hos De-Almuebeskuende-Fra-Oven når den tid kommer :cool:.

Link to post
Share on other sites

Eg søker opptak i «de Thrusterløse»

 

Eg har: gammal analog autopilot, gammal stasjonær gps, gammalt kompass, gamle seil, pumpedo, hand og fotpumper på ferskvatnet. Eg har varmeapparat, men det har ikkje fungert samanhengande i to år (enno).

 

Eg har ikkje: Rulleforseil eller forstagsprofil, Lazyjacks, baugpropell, plottar, steikeovn, ankervinsj eller aggregat.

 

Eg har forresten kone. Er det lov?

Link to post
Share on other sites

Har nettopp bestemt, at etter modell av sporten Tommyball, er den eneste regelen at det ikke finnes noen regler.

Hver enkelt søknad behandles for seg selv, og utfallet kan ikke påklages.

 

Juryen kan smøres, smøremidlet er hemmelig.

 

Foreningen skal drives etter "losje" prinsippet, der "Need to know" basisen er essensiell.

 

Det er tre ting, som automatisk frarøver en muligheten til å søke medlemskap

Baug og/ eller hekkthruster

Aggregat for egenproduksjon av 220V strøm

Flybridge

 

Alle tre komponenter, på nåværende eller tidligere båt, gjør hver for seg eller samlet søknad om medlemskap umulig.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Alle tre komponenter, på nåværende eller tidligere båt, gjør hver for seg eller samlet søknad om medlemskap umulig.

 

Suzuki

Jeg har ikke båt - så da kan jeg vel være med litte granne kanskje ? Og da skal jeg ikke nevne for formammen at jeg engang hadde en båt med skålanker.
Link to post
Share on other sites

Det er tre ting, som automatisk frarøver en muligheten til å søke medlemskap

Baug og/ eller hekkthruster

Aggregat for egenproduksjon av 220V strøm

Flybridge

 

Alle tre komponenter, på nåværende eller tidligere båt, gjør hver for seg eller samlet søknad om medlemskap umulig.

Nå er du snill syns jeg. Personlig synes jeg radar, kartplotter eller v/k trykkvann medfører at man havner i "tvilsom-bunken". Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Eg har forresten kone. Er det lov?

Burde ikke være en hindring, med mindre hun ligger og svømmer og skyver på baugen :smiley:

 

Men fra spøk til revolver, har ny motor med måler på det meste, men ellers har to dregger, tror den ene har kjetting, lagres i benker. Har komfyr, den røyker mer en disse berømte volvo motorene, men det er i grunn det. Eneste jeg desperat ønsker er en 12 volts kaffetrakter.

Har ellers gps sort hvitt, vhf håndholdt og tja det er vel i grunn det, nei viduspusserene virker, det reduserer behovet for og bli våt (hodet opp kalesjen).

Link to post
Share on other sites

 

GODKJENT !

 

 

GODKJENT !

 

Beklager, du har akkurat innrømmet at du eier en THRUSTER.. :nono:

 

 

GODKJENT

 

 

Godkjent, det tvilsomme kompasset gjorde utslaget ..

 

 

Godkjent !

 

 

Godkjent, under tvil ! Ikker mer saker nå Gunga !

 

 

Beklager, aggregat er aggregat ! :nono:

 

 

Godkjent !

 

 

Godkjent !

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Dette er en sorgens dag. En riktig trist dag. I ettermiddag næret og sporet jeg en glimrende anledning til å få komme sammen med likesinnede samt knytte varige og verdifulle kontakter over det langstrakte land.

 

Med sommerfugler i magen forlot jeg min pc, i en sinnstemning som var så positiv som det kan la seg gjøre "tenke seg til å få lov til å være med i en klubb med deeeee supre gutta/kvinnfolka på baatplassen da gitt" Kvelden fortonet seg så fint.

 

Atter en gang, når jeg kommer hjem, for å se ettermiddagens begivenheter på baatplassen.no så er min første innskytelse : "Er der blitt opprettet en klubb for oss nå????" En klubb som er så selvskreven som det går an å få blitt for meg, ja endog så tilpasset meg, at jeg burde fått vært Æresmedlem i klubben ved dets navn :

 

 

Årsmøtet i raringforbudet, kan vi kalle treffet.

Men hva ser jeg??? "Thrustersløse bla bla bla" :nonod:

 

Han derre Lars_Herman, hva er det nå han finner på?? Frarøve meg den gylne anledning som jeg i ettermiddag så for meg til å være det optimale av lykke?????

 

Ikke har jeg Thruster, men duppeditter, ja det elsker jeg simpelthen, det kan ingen ta fra meg. Ikke har jeg radar (vil ikke), ikke har jeg dome (vil ikke/ikke råd), ikke har jeg isbitemaskin, og ei hellere Butler, men duppeditter, nei det må jeg ha!!!

 

Lykke til i den fremragende flotte klubben deres. Jeg er nå ikke i det minste i tvil om at jeg allerede har funnet årsaken til at dere også for framtiden ikke anskaffer dere duppeditter. Med hærfører Suzuki som leder, er det selvskrevent at lederen må rundt og kontrollere alles farkomster for kontrollere ektheten av medlemskapet. Jeg ser for meg en himmelhøy medlemskontigent som medlemmene må betale for å sende sin dikta....ehh leder rundtomkring på sine kontroller...........

 

Lykke til :puke:

 

 

 

LAGT TIL :

 

Ojojojojojsan, nu har man tatt til vettet....... Jeg har nå i sorgens kval skrevet et innlegg, men så ser jeg at der er kommet flere innlegg før jeg har fått postet denne. Nu sier den fremragende og supre leder Suzuki (for en flott mann dere :yesnod: ) at slike som meg allikevel får lov til å være med i klubben :yesnod::yesnod::yesnod:

 

Se bort fra innledningen dere. Jeg søker herved om opptak..... :lol::lol::flag:

 

Kjære leder Suzuki, du står nå på distrubisjonslisten for min kjære kones julebakevarer for årene fremover, visste du det ????????????

Link to post
Share on other sites

Nå er du snill syns jeg. Personlig synes jeg radar, kartplotter eller v/k trykkvann medfører at man havner i "tvilsom-bunken".

 

Absolutt, eier man en av de du nevner, må man automatisk kompansere på et annet felt. Defekt utstyr,såsom varmer som ikke varmer, motor som ikke alltid starter, seil som er sydd på hjemmesymaskina med spinnakertape over flengen, er eksempler på formildende omstendigheter

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Den der fortjener større oppmerksomhet enn bare en liten link i en OT tråd. Dæven døtte - hilsen Bitteliten - som i sverige nok ville blitt kalt "pryl nisse".

 

Testet i MBY feb 06 s. 138. Virker rett og slett aldeles GENIALT. Heia Volvo!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg søker herved om opptak.....

 

GODKJENT ! ( det er bare en viss type dubeditter, som gjør medlemsskap umulig. Hvilke lurer du på ? Å neida, så lett lar jeg meg ikke lure... :lol:

 

Kjære leder Suzuki, du står nå på distrubisjonslisten for min kjære kones julebakevarer for årene fremover, visste du det ????????????

Øhh ? Jo, altså. Det hadde vært veldig morro å testet de derre "kagemenner" eller hva de het. Ser iallefall gode ut...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...