Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

Suzuki har vært ombord. Mulig å søke om æresmedlemskap med en gang og kutte ut alle disse formalitetene? Doen er en 10 liter plastbøtte uten lokk, uten eget avlukke. Resten er værre.

 

Nesten godkjent lanterneføring, VHF, nummeret etter DECCA, papirkart, kompass, armbåndsur er blant det mer avanserte. Det kan da ikke være så nøye med denne Sleipner'n, selv om den om den har trådløs fjernstyring. Men det er samme styringen som går på ankerwinchen, det må være formildende.

 

Dessuten er det en seiler, ikke en av disse megamotoriserte greiene.

Link to post
Share on other sites

Tyckte det lät riktigt bra !!! :smiley:

är dom CE-godkända ?

Å jada - vi har et par karer på jobben som har gode erfaringer her. De konenen de fikk på postordre er visst vant til mye gynging - dvs store bølger opp og ned. Så CE klasse B eller A kan du nok regne med. Om CE klassen også korrelerer med cup størrelsen sies det ingenting om. Kanskje slik at om man foretrekker C cup må man også akseptere mindre gynging - dvs CE klasse C som er til innaskjærs bruk :lol:
Link to post
Share on other sites

Selv så står jeg glatt over ethvert forsøk på medlemsskap og satser heller på opptak hos De-Almuebeskuende-Fra-Oven når den tid kommer :cool:.

Jeg ser at jeg ikke har nubbsjanse her. Hjelper vel ikke at jeg bor på et sted som heter Oven?

Alt det gode kommer derfra iflg. et kjent ordspråk! :lol:

Link to post
Share on other sites

KOner er velkomne, men vi foretrekker våre egne!

Snakk for deg sjøl, Fenix! :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Dessuten er det en seiler, ikke en av disse megamotoriserte greiene.

 

Jeg er virkelig lei Hulda, vi skulle gjerne hatt deg som medlem. Men nedtrimmet V8 på 6,2 liter, i en seilbåt, kan neppe kalles undermotorisert heller ?

Dessuten har du både ankervinsj, og thruster om jeg ikke husker feil..

 

Svaret er NEI..

Forsøk hos "de andre". Mulig du får bedre success der.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Er vel helgardert jeg da :smiley:

 

Fia flyter, men motor står!

Motor må sveives i gang (når den går), har ett batteri til lensepumpe. Samt lader og dregg.

 

Den har ikke luksus som do og lanterner.

Dog har den ett knøttlite dashboard med 2 brytere som ikke er til noe :lol:

 

------------------

Kanskje Bastarden også er kvalifisert.

 

Den har av tekniske duppeditter;

 

Icom vhf og en Sailor vhf RT144B (roll royce) samt WalkieTalkie

Optimus med 2 bluss og stekeovn (pump deg ihjel)

Pumpedass

Pumpe for kaldtvann (har pumpe for trykk liggende, men den er kjøpt av Suzuki. hehe)

Kompass

Laptop(plotter)

Gps

Refleks oljekamin

Alle motor instrumenter

 

Det er vel det hele tror jeg

Link to post
Share on other sites

Å jada - vi har et par karer på jobben som har gode erfaringer her. De konenen de fikk på postordre er visst vant til mye gynging - dvs store bølger opp og ned. Så CE klasse B eller A kan du nok regne med. Om CE klassen også korrelerer med cup størrelsen sies det ingenting om. Kanskje slik at om man foretrekker C cup må man også akseptere mindre gynging - dvs CE klasse C som er til innaskjærs bruk :lol:

Fikk følgende forklaring på de der cupene, ikke at det har noe som helst med saken og gjøre, eller CE merking, siden hun som sa det var amerikaner, men bokstavsystemet er vistnok:

A-Almost Bobs, B-Barely there,C-Can do, D-Damn good, E-Enourmous og F - Fake

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod:

 

Tider skal komme. Hekkbølger skal henrulle. :yesnod:

Vår hevn skal bli grusom og nådeløs :yesnod::lol:

 

Hah!!! Bare vent!!! Jeg har netttopp bestilt reverse-angle trimplan, for å få gravd hekken lengre ned og få større hekksjøer.

Nei Skipper Worse, det tror jeg dessverre ikke noe på. Jeg oppfatter deg som en omtenksom person med en god porsjon nestekjærlighet. Og da kan man lett bli litt naiv.

 

Når du møter en av disse båtene til sommeren, kommer du mest sannsynlig til å forveksle disse individene med båtflyktninger fra fjerne farvann, og tilby din bistand.

 

Men gjør det ikke, slipp dem ihvertfall ikke ombord i din yacht. De vil lenke seg fast i barskapet, med øyne som svir av røyken fra cigarene de har nasket fra deg, og med ekstasiske blikk som suger inn inntrykkene fra hvordan ordentlige mennesker lever. Du vil aldri kvitt dem!

 

Det står "lovverket" at ingen skal diskrimineres på bakgrunn av f.eks hudfarge og religion. Men, å kreve at disse figurene holder seg til dedikerte områder langs kysten, kan vel neppe kalles apartheid?? Her prater vi vel om sunn fornuft? Jeg føler at du og jeg bør gjøre våre politikere oppmerksom på et potensielt samfunnsproblem. En slags revitalisering av kampanjen "Hold skjærgården ren!"

 

Erbødigst, BEG

Redigert av BEG (see edit history)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Håper vi blir ansett kvalifisert til medlemskap i "De Thrusterløse" - selv om vi har alt vi trenger ombord for å kose oss glugg ihjel.

 

Følgende høyteknologiske hjelpemidler finnes:

VDO logg, Ekkolodd Seafarer 3, Dbl Spribrenner, Pumpedo, Pumpevann, Originale Vindø-Drammeglass, "Analogt" Silvakompass, Godkjent Lanterneføring, Dacronseil, Svalkjølsvin - alt installert anno 1969. Papirkart fra Bergen til Svenskegrensen + overseilingskart for Skagerak anno 2005.

 

Noen vil vel anse utstyret vårt for å være trøstesløst, mens vi erkjenner oss for å være høyst "Thrusterløse".

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Endelig! Her hører jeg hjemme.

 

For det første har jeg ikke en seilbåt som de fleste andre seilbåteier ellers vil vedkjenne seg. Det finnes verre ting enn AWBs fra det sydlige Tyskland.

 

For det andre har seilbåten min ikke noe ballast i kjølen.

 

For det tredje har båten min ikke noe dieselmotor selv om den er på hele 26 fot. Kunne jo også ha sagt: jeg har ikke de 14 fot som 40-fot-båteiere har.

 

Slutter å telle nå.

 

Har ikke ankervinsj - men admiralen :yesnod:

 

Har ikke varme (antar at en 230-V-greie ikke teller)

 

Har bare en eneste skrogsgjennomføring under vannlinjen - og den går bare inn i vannballasttanken som ikke har noen som helt åpning til båten innvendig.

 

Har ennå ikke noe kjøleaggregat men driver litt med F&U på dette område.

 

Hadde jeg ikke snekret så mye i båten siden jeg eier den, hadde båten min heller ikke hatt noe som helst trevirke noe sted - "Wood means Work" sier båtprodusenten. (Egentlig litt feil - det fantes helt fra starten et trappetrinn i tre - jeg passer på at det ikke blir borte under oppgraderingen)

 

Ha'kke: autopilot (men den kunne jeg tenke meg), gass (vil jeg ikke ha)

 

Har ikke kartplotter (men Garmin GPSIII+ som jeg av og til kobler til en PC)

 

Rett før jeg tar seilbåten inn med egen bil og tilhenger hhv rett etter at jeg setter den ut har jeg egentlig ingenting på vannet - bare skrog, dekk, rigg og motor er på vannet.

 

Har ikke vanlig toalett, bare Porta Potti - og føler ikke trang å nedgradere når jeg følger alle de trådene om luktprobblemer.

 

Har ikke luktproblemer.

 

Blir jeg opptatt nå?

 

 

 

P.S. Har mulighet å trekke en på vannski bak seilbåten hvis jeg vil - håper opptakskomiteen kan se bort fra dette.

Link to post
Share on other sites

Erbødigst, BEG

BEG, du må ikke gjøre slikt mot meg!! Det var så vidt jeg overlevde latterkula og QB trodde jeg (endelig) hadde gått helt fra vettet (det er nå sant, det, da).

 

For å si det som vi liker det best: TILTREDES!!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

typisk reaksjonsform for de misunlige frastøtte

Noe så thrøstesløst... Ja, ja. Små barn, små gleder. Store barn, store bølger. Neida, vi er ikke verre på det enn at når dere har problemer med finmanøvreringen, er det bare å gi et hint på VHF'en, så øker vi selvsagt turtallet en 10-20 omdreininger slik at dere får et lite dytt av hekkbølgene og således gjenvinner kontrollen over ekvipasjen. Det er ikke verre med det. Alt for at dere skal få ha deres lille club i fred. :wink:
Link to post
Share on other sites

Ehh.

Føler meg litt skyldig i denne her. Etter min raljering om wincher og thrustere på den andre tråden.

Som egentlig var litt dårlig gjort.

Vil jo gjerne ha medlemskap i dette edle, uegennyttige forbund.

Vil Akseptasjonsrådet godkjenne utvendig inspeksjon?

Båten ser jævlig ut. Matt i skroget, gammel Isomatrigg, utblåste seil, bulkete toerail, solsvidd teak på dekk.

Må dere nedenunder?

Jeg kan flytte SatCom antennene inn i akterplikten. Er det OK?

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Ååååhhhh nei du, med svæære dieseltanker og aggregater kan vi være ute lenge, for å få behørig bebølget alle medlemmer i de knuragtige trøsterløses forening. Og vi finner dere med radaren. Bare vent!! :lol:

 

Ble litt usikker på om jeg tør å søke medlemskap her :rolleyes:

 

Men jeg tror jeg skulle kvalifisere:

har ihvertfall ingen baugthrøster.

Hydraulikkstyringen er riktignok ny

Ingen solpanel (Foreløpig ihvertfall)

Kaldt vann har jeg via elektrisk pumpe (Vet ikke om den virker ordentlig)

Ett bluss rødspritapparat.

Ingen aggregat (her har vi utenbordsmotor)

kjøling blir i gammeldags kjøleboks av type man tar med på stranden. evt hengende i snor.

Har vist en porta potti under køyen.

Ellers et gammelt ekkolodd med sv/hv skjerm.

Vannski (Gamle sprukne)

Det er det jeg har tror jeg.

 

Ellers er Kjæresten oppgradert til versjon 2.0 (Forlovet) for en god stund siden.

Oppgradering til versjon 3.0 kommer ved en senere anledning :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

CE merking du tenker der - eller Cup størrelsen du tenker på :rolleyes:

 

Hehe med tanke på oppgradering? :lol:

 

Det var vel egentlig mer til Kone.

Skulle kanskje vært Kone 1.0 det...

 

CE godkjent er hun :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...