Jump to content

De Thrusterløse tar opp nye medlemmer


Herman

Recommended Posts

"lekkasje i dass`n ut på golvet ......og kone nr 2" bør virkelig holde til søknad om opptak som prøvemedlem hvis begge tilfeller har vært sabilt tilstede over et års tid :lol:

Tileggsopplysninger:

Dass`n har hatt sin lekasje fra sjøsetting 2005. Presiserer at jeg siden august 05 har hatt felles bopel med "kone 2" Pressiserer videre at kone 2 viiiiiiiiiirkelig missliker den dass`n.... :crazy:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Tileggsopplysninger:

Dass`n har hatt sin lekasje fra sjøsetting 2005. Presiserer at jeg siden august 05 har hatt felles bopel med "kone 2" Pressiserer videre at kone 2 viiiiiiiiiirkelig missliker den dass`n.... :crazy:

Merkelig hvor lite tolerante slike koner er! Kanskje best å gjøre noe med den lekkasjen, hvis ikke blir det kone 3 før du vet ordet av det. :lol:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Merkelig hvor lite tolerante slike koner er! Kanskje best å gjøre noe med den lekkasjen, hvis ikke blir det kone 3 før du vet ordet av det. :lol:

Alla koner missliker dassen...dom säger att det luktar...men det gör det naturligtsvis inte...det skall vara så!!!

 

tror egentligen att Beta-versjons koner er best.........det händer något märkligt ner dom blir oppgradert til 1.0 :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Merkelig hvor lite tolerante slike koner er! Kanskje best å gjøre noe med den lekkasjen, hvis ikke blir det kone 3 før du vet ordet av det. :lol:

Nei kone 3 ligger ikke i bestilling, kone 2 er heller ikke riktig formelt kone 2 enda, det blir ordnet i løpet av dette året... Som det står i min søknad så har kone 2 bestemt at det skal installeres en ny el-dass som erstatning for pumpedass`n. Kone 2 liker forresten å være på båttur, så slike ønsker må etterkommes...

 

Edit:

Gunga Din har her riktig beskrivelse av "min kone 2" og det er "kone 2.0 beta" :cool:

Redigert av Hebbe (see edit history)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Det må stilles formelle krav til ferdigheter som må vises ved prøve. Noe er nevnt.

 

- Korrekt utfolding av, og kasting av, paraplydregg. Oppi nabobåten diskvalifiserer.

 

- Korrekt sveiving, dekomprimering og besvergelser over gammel Volvo Penta.

 

- Korrekt pumping og staking av pumpedass. Kan eventuellt erstattes av overbevisende synligjørelse av ferdigheter i tømming og vask av Porta-Potti.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Jeg søker om opptak i denne edle forening.

Min eneste båt, foreløbig, er en fjorten fots Askeladden. Fasilitetene ombord i denne er fremdrift (påhenger), sitteplasser, øsekar og resevefremdrift (årer). Har også en GPS (uten kart, selvsagt) kjøpt brukt her på Baatplassen. På de fineste sommerdagene (Den ene i året) har jeg kjølebag. Ankeret er en paraplydregg. Har en kamerat som har kartplotter.

 

Riktignok planlegger jeg innkjøp av støre tonnasje. Besiktiget en IF i romjulen, denne har, utover det min kjære Askeladd byr på, innendørs sitte/soveplasser, optimus kokeapparat og autopilot. Dessuten en Porta Potti. Om det blir kjøp av denne vakre båten når den skal selges til våren, regner jeg med at jeg fortsatt er kvalifisert til medlemskap.

 

Mvh Cand. noe

Link to post
Share on other sites

Pass opp for trefots-syndromet. Behovet for stadig større og flottere på denne fronten medfører utgifter som får båthold til å virke som lommepenger. :rolleyes:

Det er jo ikke innstaleringen av ny versjon som er vanskelig, det er jo avinstalering av eldre versjoner som skaper trøbbel og som fort kan koste mange båtpenger. For min del så hadde jeg vært uten båt i 15 år, og først etter avinstallering av kone 1 så ble denne interessen igjen tatt opp...

 

Men er jeg kvalifisert til å være medlem ???

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Det må stilles formelle krav til ferdigheter som må vises ved prøve. Noe er nevnt.

 

- Korrekt utfolding av, og kasting av, paraplydregg. Oppi nabobåten diskvalifiserer.

 

- Korrekt sveiving, dekomprimering og besvergelser over gammel Volvo Penta.

 

- Korrekt pumping og staking av pumpedass. Kan eventuellt erstattes av overbevisende synligjørelse av ferdigheter i tømming og vask av Porta-Potti.

For oss med påhenger får jeg håpe det holder med tilstrekkelig antall besvergelser mens vi drar i (reserve) snoren? (som selvfølgelig ryker før motoren starter!)

 

Får man ekstrapoeng hvis man klarer å kaste paraplydreggen over (forbi) nabobåten?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

For oss med påhenger får jeg håpe det holder med tilstrekkelig antall besvergelser mens vi drar i (reserve) snoren? (som selvfølgelig ryker før motoren starter!)

 

Får man ekstrapoeng hvis man klarer å kaste paraplydreggen over (forbi) nabobåten?

Snorulf Trekken vil således kvalifisere inn.

 

Det blir direktekvalifisering hvis man kaster ut en dregg og trekker opp fire.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hmmmm!!!

Dette vil jeg være med på!! :lol:

 

Hiver inn en søknad jeg og. Det er ingen som har mer steinalder båt enn meg uansett. :flag:

 

- Har FM motor med sveiv og dynastarter, men strarteren funker ikke. (henviser til div innlegg om muskelkramper og senebetennelse) Må sveives i gang!! :smash:

 

- Har styrepinn til ror (og et tvilsomt system med sykkelkjetting, tro det eller ei. det er originalt)

 

- Har en sønn (gammeldags!!)

 

- Har samboer v. 1.0 :wink: (håper ikke at dette går under en nymotenskategori som thruster), men hun er utrolig søt!!

 

- Paraply dregg (ser på dette som ganske gammelags i disse winsh tider)

 

- En flaske med god 15 år gammel single malt :drink: (dette er vel god gammeldags ankerdram)

 

- Hånd lensepumpe (senebetennelse og muskelkramper)

 

- Batteri (nymotens? Må lades manuelt da dynastarter ikke fungerer)

 

- Automatisk lensepumpe med flotør som tåler disel (funker ikke hvis ikke jeg har manuelt ladet batteriet)

 

- mobil tlf med GPS. (håper ikke at dette er utslagsgivende for avslag, da denne også brukes i jobbsammenheng)

 

Vær så snill og slipp meg inn i varmen til denne edle forrening. Båten ligger forøvrig i garasjen, men den flyter!!! Kun for oppussing.. :smash:

*Skal love og aldri anskaffe meg thruster.

*Skal love og alltid være deplasements båtene tro.

*Skal alldri gå til anskaffelse av et linjelekkert "stykehjern" :sailing::wink:

 

Med utrolig vennlig hilsen Blåsa :smiley:

Link to post
Share on other sites

Føler meg forpliktet til å søke medlemskap jeg også:

 

Jeg har:

  • pumpedo (med lekkasje)
  • VHF (som ikke virker forløpig)
  • kjøleboks
  • stormkjøkkken, grill, gassbrenner og litt defekt optimus
  • motor (som kyndige båtfolk har problemer med å forstå kjølingen på)
  • paraplydregg
  • rør fra varmeapparat, men ikke apparatet
  • vann uten trykk, med håndpumpe
  • manuelle lensepumper
  • turteller
Ellers fint lite.
Link to post
Share on other sites

Heldiggris!!! Men min kommer nok til å flyte den også!

Jeg slengte det med... Var ikke sikker på at det var et krav. Siden betegnelsen for båt som går under vannet er u-båt. Og da er det mey mer moderne utstyr enn thruster det er snakk om :wink:

 

Regner det med slik styrke i Bergen? :wink:

Har du vært i Bergen??? :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Sakte kommer vi sigende, inn i den rolige havnen.

Eneste lyd som høres er klukkingen fra baugen, ikke engang hekkbølgen er sjenerende.

 

Plutselig! blir idyllen spjerret av et hissig brøl fra en baugthruster!!!!!

 

Folk skvetter til og legger armene beskyttende rundt sine barn......

 

"Vi" spinner rundt på en femøre og glir utover igjen. Her var fullt!

 

Jakten fortsetter, på en ny stille havn.......

 

Hilsen fra "de utstøtte"

Link to post
Share on other sites

Søker herved om medlemskap i denne eksklusive klubb.

 

Ref. søkekriterier:

"Baug og/ eller hekkthruster

Aggregat for egenproduksjon av 220V strøm

Flybridge"

 

Eier ikke, og har aldri eid Thruster i noen form; (Men HAR en MANUELL padleåre)

Har ikke 220 volts generator ombord; (Men har en invertor på 300watt i bobilen)

Har ikke takveranda.... (Men kan sitte på HT og styre med bena gjennom luke i samme HT)

 

Venter i spenning (ikke strøm!) på avgjørelsen!!

 

Ellers skjønner jeg ikke vitsen med å utbrodere slike momenter som: Dårlige dass, koner fra "bruktmarked", autostyring, div. type skjermer, kokere osv. i ansøkningen. Slike momenter MÅ da gjøre opptaks-arbeidet VANSKELIG for Formannen?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Søker herved om medlemskap i denne eksklusive klubb.

 

Ref. søkekriterier:

"Baug og/ eller hekkthruster

Aggregat for egenproduksjon av 220V strøm

Flybridge"

 

Eier ikke, og har aldri eid Thruster i noen form; (Men HAR en MANUELL padleåre)

Har ikke 220 volts generator ombord; (Men har en invertor på 300watt i bobilen)

Har ikke takveranda.... (Men kan sitte på HT og styre med bena gjennom luke i samme HT)

 

Venter i spenning (ikke strøm!) på avgjørelsen!!

 

Ellers skjønner jeg ikke vitsen med å utbrodere slike momenter som: Dårlige dass, koner fra "bruktmarked", autostyring, div. type skjermer, kokere osv. i ansøkningen. Slike momenter MÅ da gjøre opptaks-arbeidet VANSKELIG for Formannen?

Luken i HT`en må stenges :nono: , og denne bobilen på kaia bør virkelig gå deg kraftig i dissfavør under vurderingen :lol: Og hvem vet hva du skjuler i bobilen ?

Link to post
Share on other sites

Suzuki: Beklager Vannskrækk, PRESSEKANNE gjorde utslaget. Pulverkaffe, eller feildosert kokekaffe, tillaget på kjel som ikke er vasket siste 3 mnd,( grunnet at kjelen man koker varmtvannet i alltid er tom når man kommer til kjeler og kaseroller,) er mer i vår retning

 

Hr Suzuki, -jeg anker!! Den er ikke min! Presskannen altså. Skal jeg fare rundt på havet som en uorganisert, utstøtt pirat? Denne Thrusterforeningen vil nok heller ikke slippe meg inn, uten baugpropell. De vil vel ikke en gang ha medynk til overs for meg i denne pressede situasjon.

 

Når hun/Presskanne-sjefen ikke er tilstede står presskannen der i skapet sitt, mens jeg tar litt Rema/tilbuds-pulverkaffe (Brassero ol., Nescafe kun til fest) i koppen, og holder koppen under kjølevannsutløpet. Enkelt, greit og kjempegodt på en hustrig dag, men fra nå av ledsaget av ensomhetsfølelse og tomhet.

Link to post
Share on other sites

Suzuki: Beklager Vannskrækk, PRESSEKANNE gjorde utslaget. Pulverkaffe, eller feildosert kokekaffe, tillaget på kjel som ikke er vasket siste 3 mnd,( grunnet at kjelen man koker varmtvannet i alltid er tom når man kommer til kjeler og kaseroller,) er mer i vår retning

 

Hr Suzuki, -jeg anker!! Den er ikke min! Presskannen altså. Skal jeg fare rundt på havet som en uorganisert, utstøtt pirat? Denne Thrusterforeningen vil nok heller ikke slippe meg inn, uten baugpropell. De vil vel ikke en gang ha medynk til overs for meg i denne pressede situasjon.

 

Når hun/Presskanne-sjefen ikke er tilstede står presskannen der i skapet sitt, mens jeg tar litt Rema/tilbuds-pulverkaffe (Brassero ol., Nescafe kun til fest) i koppen, og holder koppen under kjølevannsutløpet. Enkelt, greit og kjempegodt på en hustrig dag, men fra nå av ledsaget av ensomhetsfølelse og tomhet.

Det kan se ut som at vi kan få endel stats/klubbløse båteiere her. For å sikre verdensfreden foreslår jeg at Wannskrækk tas opp som prøvemedlem med en prøvetid på to måneder. Skikkelig kaffe er tross alt en menneskerett.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...