Jump to content

Hortenstreffet 16-18.juni


Astor

Recommended Posts

Heisann, kan jeg melde meg på nå eller?. Princess 32 3m bred 10 meter lang

Ja, det kan du.

Men det er mulig du må ligge på svai evt i båthavna Solviken 5 minutter spasertur eller ett minutt med jolle.

 

Hei.

Har ikke heller VHF....Kan send SMS? pga kan ikke høre

At-le

 

Regner med at vi legger ut ett telefonnummer (mitt f.eks) når det nærmer seg.

Link to post
Share on other sites

Stor fare for sol Astor ! Ser bra ut forløbig,rundt 20 varme og delvis skyet. Da blir det sikkert regn ??

Ikke bekymre deg Atle. SMS beskjeden så kaller jeg opp Astor eller ringer noen i skipsraadet så blir det ordnet. Forresten så vil jeg ha plass nær at-le og Geir.Vi har mange Slagskips diskusjoner å holde og kommer Anton også blir vi sikkert ekstremt støyende til tider.

Sist jeg møtte Anton husket jeg ikke navnet på båten i farta også var jeg ekstremt sugen på kålrulletter og stua kål. Sorry,men magen gikk først.

Link to post
Share on other sites

Vel! Som jeg har fortalt før, så har jeg nettopp hatt en liten kne-operasjon, og det hadde vært fint om jeg kunne ligge med baugen mot brygga da det er enklest å få med seg beina. Jeg kommer nok temmelig tidlig på fredag. Mellom 12.00 og 14.00 tenker jeg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

AAarrggghh!!!! :headbang::headbang:

 

Jeg har kikket med død-drukne øyne på kalenderen. Trodde at det enda var 2 helger til treffet, men da det selvfølgelig er neste helg så er det dessverre den helgen jeg er i Danmark og ordner det formelle med nybåten.

 

Av årsaker jeg ikke rår over kan jeg ikke flytte avtaler i Danmark, så jeg må melde avbud. :cryin:

 

Jeg vet at treffet bør gå foran alt, men en drøm er ved starten til oppfyllelse...så jeg gir etter for drømmen denne gang. Jeg blir helt sikkert med på neste, men med hvilken båt vet jeg ikke enda... :sailing:

 

PS: Er det flere "uformelle" treff utover i sesongen på mine kanter, og i tilfellet hvor?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Fint hvis alle som skal på treffet kan sjekke at de er i "Hortenstreffet" gruppen, dette ser man under avataren eller i profilen.

Da får dere tilgang til treff-forumet som åpner fredag.

 

(De som evnt. har meldt avbud sier fra til meg slik at de kan strykes fra gruppen.)

Link to post
Share on other sites

Det begynner å spøke for tur til Horten til Helgen. :sad: Fredagen er blitt kuppet, så jeg kan ikke dra da. Hadde håpet på å kunne dra nedover på lørdag til søndagen med eldstejenta pluss en av hennes veninner, men det har i den senere tid kommet opp to stevner som de to yngste barna mine vil delta på, og nå ser det også ut til at jeg må bli med på et av dem.

 

Så min deltakelse har nå desverre blitt svært usikker. Så jeg får nok bare si, kommer jeg, så kommer jeg. Men det spørs nok om ikke familiens andre aktiviteter trekker det lengste strået nå til helgen, siden jeg også var borte hele sist helg på guttetur fordi jeg deltok på Færdern med Arnegrut.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Ja, ja, i helgen røyk nok Hortentreffet for min del. Endel rare symptomer på min styrbord motor tilsier at toppakningen er gått. Hadde egentlig tenkt å overhale toppen til vinteren, men siden det er som det er tar jeg den nå. Starter demontering i kveld. Fra sist vet jeg at det er mye jobb, men satser på at iallefall ferien reddes ved hard jobbing.

 

Jeg håper dere får fint vær og mye moro. Jeg kommer et annet år....

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Ja da gikk vel Hortentreffet til hel... for oss også

testkjørte ruta Moss -Horten Fredag og på hjemvei på Lørdag sprakk et kjølevannsrør og selvfølgelig var det et helt nederst under alle kjølere etc så førstkommende helg blir nok mer jobb enn kos ser det ut til

 

KOS DERE ALLE SAMMEN VI SEES VED EN ANNEN BRYGGE TENKER JEG

Link to post
Share on other sites

Dette er jo nesten flaut å skrive, men jeg må nok føye meg inn i rekken av de som trekker seg fra treffet. :nonod: Sjefen min (nei, ikke kona), har funnet ut at å jobbe i Finland er bra på denne tiden. :crazy: Det betyr hjem sent fredag og tilbake til Finland søndag ettermiddag. Mao. ikke noe treff på oss :headbang: , men neste år.....................(førhåpentligvis) :flag: .

Jeg ser forøvrig at min påmelding aldri er blitt registrert på treffsiden.

Vil passe på å ønske alle andre treffdeltagere en fortreffelig helg :cheers::drink: , og måtte godværet komme å ta dere!!!

Link to post
Share on other sites

Beklager å måtte kaste inn håndkleet, men kona må jobbe til 18 lørdag, så det blir for kort tid til å komme seg nedover.

Må derfor melde avbud til treffet.

Men vi hadde en glimrende tur til Horten denne helgen med fotballcup for poden, og så fikk vi med oss livet og konserten i forb.m færdern.

Men dere andre får ha en flott tur og arrangement, mens vi blir i Sætreskjærgården neste helg.

Mvh

Link to post
Share on other sites

Regner med at det blir grilling på en slik en :drink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...