Jump to content

Hortenstreffet 16-18.juni


Astor

Recommended Posts

Jeg trodde jeg skulle holde meg unna denne pga de voldsommer reaksjonene min forespørsel fikk. Merk, alt rundt dette er skværet opp på redelig og ordentlig vis.

 

Jeg har også, på IM, fått støtte for mitt syn, riktignok ikke mange.

 

Jeg synes dette er en fin løsning Ingar trekker opp. Dette bør være noe alle kan leve med. De som av forskjellig årsaker ønsker en viss anonymitet på grunn av feks. leverandør/kundeforhold, arbeistager/arbeidsgiverforhold eller at de simpelthen er sjenerte får sitt og de med fotofryd får også sitt. (Med noen begrensninger) Det kan også til tider være greit med et "filter".

 

Når det gjelder meg selv, så ser det ut til pga jobb, at jeg må velge mellom treff eller Færdern. Har jeg tid, så besøker jeg.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

[...] jeg må velge mellom treff eller Færdern. Har jeg tid, så besøker jeg.

Oj, og så jeg som tenke å ta bilder av Færdern da :lol:

 

(Om jeg ikke må sørover med jobben. Hadde båten gått fortere kunne jeg stukket innom det andre treffet, men å bruke tre helger på ett treff er antaglig i meste laget.)

Link to post
Share on other sites

Plattgattern til Trulte blir ikke ferdig til Hortentreffet :nonod: . Arbeid og skole sluker timer og dager som skulle vært brukt til båt. Men vi kommer likevel med godt humør og flagget til topps. Trultekona, bikkja og meg selv. Dog uten båten. Så kan den eminente administrasjonen notere seg dette bak øret.

Link to post
Share on other sites

Plattgattern til Trulte blir ikke ferdig til Hortentreffet :nonod: . ...

Det er over en måned tl treffet, trulte!!!

En båt vil på vannet..og døgnet har 24 timer!

:lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Av det jeg har lest meg til er Færdern 9-11 Juni.

Du har lest riktig (bortsett fra at moroa starter torsdag 8. juni for skippere).

 

Beklager om jeg har bidratt til datoforvirring. Jeg er en av dem som må planlegge jobb, båtliv og andre avtaler god tid i forveien, og nå og da må jeg forlate båten i gjestehavn en uke for å få datokabalen til å gå opp. I juni er målet å kombinere et par dagers jobbreise til sørlandet med å seile innom slekta samme sted før sommersesongen gjør havnene plagsomt fulle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har for min egen del ingen interesse av å se halvfulle kællær og kjærrinær i campingstol som synger karaoke til trekkspell på ei brygge i Horten indre havn en kjøling juni aften :wink: selvom jeg til daglig prekær med dem her på Båtplassen - og det trives jeg godt med.

 

Jeg synes at det viktigste er at medlemmene har det hyggelig på treffet, ikke at mer eller mindre profesjonelle fotografer skal få tilfredsstilt sin trang til å publisere og vise frem sine fotografiske herligheter.

 

Tror du ville hatt en annen oppfatning av hva et Baatyplassentreff er hvis du hadde deltatt på fjorårets treff. Klart vi hadde det morro! Det er jo det treffet går ut på. Og de som hadde det mest morro i flg. treffoto var de som faktisk drakk minst når man seg utskeielsen på bildet.

Vi hadde i fjor ingen problemer med alkoholen som utagerende drikke. Det var alle kveldene en lett fin stemning på brygga. Vi i treffkomiteen har en oppgave på treffet å se etter at alle hygger seg innen rimelighetens grenser. Det er tross alt en familietreff og ikke et rølpeparty for de som måtte tro det.

 

Ønsker man å sette nye grenser for inntak av alkoholholdige drikker er ikke BP-treffet stedet.

 

Halvfulle kællær og kjærrinær i campingstol vil man neppe se her. Men at noen har med seg karaoke og setter i gang lattermusklene, det kan det kanskje være muligheter for.

Fra en som var på fjorårets treff i Horten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Denne postingen fra Bitteliten overså jeg tidligere, men siden deler av den er adressert direkte til meg, får jeg vel komme med en liten kommentar.

 

Lars H: du skriver at om man viser seg i det offentlige rom må man regne med å bli tatt bilde av med mindre man har en god grunn. Man kan jo han en god grunn, men den har jo ikke nødvendigvis du noen rett til å vite om hva er. Således mener jeg det er omvendt bevisbyrde her - dvs dere får spørre først - så kan dere ta bildet. Det er normal høfflighet etter mine oppdragelsesnormer.

Jeg kommer ikke til å spørre før jeg tar et bilde (da er ofte den spesielle stemningen bildet skal vise borte), men jeg kan gjerne spørre før jeg publiserer det i noen som helst form, bortsett fra å kunne vise det til kona. Er ansiktet ditt en liten prikk i et oversiktsbilde, ser jeg ingen grunn til å spørre deg spesielt, men tar jeg et nærbilde av deg i det du hever glasset til en skål for baatplassen.no, vil jeg komme til å spørre deg om tillatelse til å vise frem bildet i et eller annet medium umiddelbart etter at bildet er tatt. Og du trenger ikke å oppgi noen grunn for å nekte at bildet blir vist

Jeg synes at det viktigste er at medlemmene har det hyggelig på treffet, ikke at mer eller mindre profesjonelle fotografer skal få tilfredsstilt sin trang til å publisere og vise frem sine fotografiske herligheter.

Din antydning til at en skulle ha en "sykelig" trang til å "vise frem sine fotografiske herligheter", tar jeg som en direkte fornærmelse. (ordet "sykelig" er ikke nevnt i innlegget, men jeg oppfatter det som om ordet skulle vært brukt) Jeg synes at fotografering er gøy, hverken mer eller mindre, og har hatt det som en hobby siden jeg var 10 år gammel.

 

Lars H.

(som har godtatt Ingars regler om publisering av bilder på baatplassen.no)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er ansiktet ditt en liten prikk i et oversiktsbilde, ser jeg ingen grunn til å spørre deg spesielt, men tar jeg et nærbilde av deg

Tok med dette i første posting i treff-forumet. En selv eller båten må være identifiserbar hvis en skal be om at ett bilde skal fjernes. :smiley:
Link to post
Share on other sites

I første posting i "Treff forumet" står det at det stenges fredag 20/6! Mener du det Ingar, eller mener du tirsdag 20/6 eller fredag 23/6? :crazy::lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å spørre før jeg tar et bilde (da er ofte den spesielle stemningen bildet skal vise borte), men jeg kan gjerne spørre før jeg publiserer det i noen som helst form, bortsett fra å kunne vise det til kona. Er ansiktet ditt en liten prikk i et oversiktsbilde, ser jeg ingen grunn til å spørre deg spesielt, men tar jeg et nærbilde av deg i det du hever glasset til en skål for baatplassen.no, vil jeg komme til å spørre deg om tillatelse til å vise frem bildet i et eller annet medium umiddelbart etter at bildet er tatt. Og du trenger ikke å oppgi noen grunn for å nekte at bildet blir vist.

Bra - det er nettopp dette som er mitt poeng. Det er publiseringen som kanskje ikke passer alle

 

Din antydning til at en skulle ha en "sykelig" trang til å "vise frem sine fotografiske herligheter", tar jeg som en direkte fornærmelse. (ordet "sykelig" er ikke nevnt i innlegget, men jeg oppfatter det som om ordet skulle vært brukt) Jeg synes at fotografering er gøy, hverken mer eller mindre, og har hatt det som en hobby siden jeg var 10 år gammel.

Lars, Jeg er ikke sikker på om du med vilje motsier meg her. Men jeg skriver at det er publiseringen av bilder jeg ikke liker. Ikke at du tar bilder. Her er ditt sitat av det jeg skrev

 

"Jeg synes at det viktigste er at medlemmene har det hyggelig på treffet, ikke at mer eller mindre profesjonelle fotografer skal få tilfredsstilt sin trang til å publisere og vise frem sine fotografiske herligheter"

 

Dessuten tillegger du meg meninger som jeg ikke har ved å si at du velger å forstå det som om jeg sier syklig. Ja, det er ditt valg om du vil tolke noe jeg skriver ved å legge til ord og dermed meninger jeg ikke har, og da er det også ditt valg å bli forærmet over noe du tror jeg mener uten at jeg skriver det. Da blir det neimen ikke lett å diskutere i et forum når du tillegger meg meningr ut i fra hva jeg ikke skriver :rolleyes:

 

Når du velger å tolke det slik da er det ikke lett å diskutere konkret - og skulle jeg følge ditt eksempel burde jo jeg også bli fornærmet over noe du ikke skriver, men som jeg tillegger deg av meninger fordi jeg tror at egentlig så var det det du mente fordi jeg egentlig ikke vet hva du tenker. Men da blir jeg helt :crazy: i hue - mer enn vanlig faktisk. Så jeg velger å forholde meg til det du skriver, og ikke det du ikke skriver. Jeg tror det er det beste slik, i hvertfall for meg. Om ikke blir diskusjonene på et for filosofisk plan for meg om jeg skal forholde meg til at jeg ikke er enig i det du ikke mener,eller kanskje jeg skal være enig i det du ikke mener :wink:

 

Og etter denne diskusjonen er jeg også helt sikker på at hortenstreffet blir helt Bitteliten fritt :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi planlegger en treffskjorte i marineblå med trykk "Hortenstreffet 2006" og Baatplassen.

 

Hvor mange og i hvilken størrelse er vi i tvil om.

 

Noen kjøper mange noen ikke i det hele tatt.

 

Om det kommer 100 mennesker på treffet, er da denne fordelingen helt på jordet.

 

XXL = 25 stk

XL= 30 stk

L= 30 stk

M= 20 stk

SM = 20 stk

 

Totalt 125 stk.

 

Pris skal Bastard skjekke. Tipper de vil ligge på 100 kr i salg. Overskuddet går til driften av Baatplassen.no.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Escada og jeg tar hver vår XXL :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...