Jump to content

Hortenstreffet 16-18.juni


Astor

Recommended Posts

Da bør vel denne saken være grei ,.Ingar fixer en side som TREFFDELTAGERNE kan gå inn på og si meninga vår om evt bilder som er tatt før dem evt blir lagt ut på Hjemmesia til Treffet , da bør jo alle bli fornøyde og alle kan komme på treff i Horten eller andre steder uten å være redd for at dem blir tatt bilde av . Så slipper vi syv lange og syv breie av detta . Syntes nå forslaget til Ingar var helt greit jeg da .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nei, dette blir alt for komplisert!

Enig i at det blir komplisert. Men mesteparten vil falle på meg, og den jobben tar jeg mer enn gjerne dersom det kan bidra til at treffdeltagerne føler seg mer "komfortable".

Å sammenligne med avisfoto synes jeg blir litt feil, dette er vel mer som en privatfest å regne.

Som Bitteliten skriver er vel bildene også først og fremst av interesse for de som deltar.

 

For egen regning kan jeg legge til at slike bilder kan bli misbrukt. Det har vi i Teknisk fått erfare.....

Link to post
Share on other sites

Listen er oppdatert,

Flipper Flash, 2 voksne, alle dager, Crownline 225CCR

Forsåvidt liten betydning, men skal det rettes så er Flipper flash i dag Daffy :wink:

 

Tror kanskje det blir vanskelig å gå rundt å spørre alle om man kan ta bilder eller ikke i slike situasjoner. Og det er jo litt artig å ha minner fra hvilke begivenheter man er ute på.

 

Når det er sagt, synes jeg at folk må få velge om de vil bli publisert eller ikke.

Derfor synes jeg ideen med et lukket nett for slike begivenheter kunne vært på sin plass

kanskje ikke for åpent forum i det hele tatt?

Men jeg ville støttet ideen om samtykke før publisering ihvertfall.

Hvordan det skulle gjennomføres er jeg ikke helt sikker på.

 

Nå har vi jo noen her som har gitt uttrykk for at de ikke vil med.

Da vet vel antagelig de som skal publisere bildene dette?

Og da er det å klippe og lime eller ta bort de bildene som disse personene er med på?

 

Jeg har også betenkeligheter med å publisere bilder av meg selv på nettet, men i en slik sammenheng er det bare hyggelig. Da er man på en måte bare en av mange likevel.

Nå er ikke jeg noe fremtredende politiker eller noe heller da :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hvordan det skulle gjennomføres er jeg ikke helt sikker på.

Forslaget mitt går ut på at alle deltagere får tilgang til ett eget forum som åpnes når treffet starter.

Så kan dere poste kommentarer og bilder der.

Skulle det dukke opp bilder som noen ikke ønsker offentliggjort gir de beskjed til meg og jeg sletter bildet. (prosedyre endret ift mitt første forslag)

Etter f.eks. en uke setter vi strek for billedposting, emnene flyttes til Åpent forum og "treff-forumet" slettes.

Link to post
Share on other sites

Forslaget mitt går ut på at alle deltagere får tilgang til ett eget forum som åpnes når treffet starter. Så kan dere poste kommentarer og bilder der.

Hva hjelp er det for de folkesky? Google er rask med å lagre denne midlertidige siden. Jeg kommer nok til å ta hundrevis av bilder på treffet. Og en håndfull av disse kan jeg nok komme til å legge ut på forumet etterpå. Men dersom jeg skal vente på at alle deltagerne skal gå igjennom disse 100 råbildene og forklare hvilke de ikke liker eller hvilke de vil ha sitt tryne sladdet på, gidder jeg ikke å komme på treffet i det hele tatt. En slik asosial bøling (beklager den ble for grov) klarer jeg meg uten! Jeg fatter faktisk ikke hvorfor noen kan tenke seg å komme på et treff uten å stå for at de har vært der? Alle kommer vel ikke med elskerinnen mens kona tror en er på seminar?

Etter f.eks. en uke setter vi strek for billedposting, emnene flyttes til Åpent forum og "treff-forumet" slettes.

Og hva så? Jeg kan fremdeles vise mine resterende 90 bilder?

 

Nei, her er det kun en løsning, - de som vil være med på treffet får tåle å se trynet sitt på trykk!

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har full forståelse for at noen kan være betenkt over å få lagt ut bilder av seg selv på nettet.

Og det er synd dersom dette gjør at man ikke har lyst til å delta på treffet.

 

Kan vi komme til en ordning her tro.

 

Så kan de som evnt. oppdager bilder de helst ikke ser publisert ta IM kontakt med posteren slik at bildene kan slettes.

Når alt er under kontroll flytter vi trådene til Åpent Forum.

 

Unnskyld at jeg blander meg i Horten treffets sider men vil bare si at jeg støtter Ingars forslag her

Og jeg vil selfølgelig lytte til de som sier at de ikke vil bli avbildet på treffsiden som blir lagt ut uavhengig av båtplassens sider som jeg drifter.

Det er og vil være deltakers ønske som bestemmer om de vil ha bildet offentliggjort på mine sider :smash:

hva andre poster her på BP får de selv stå for .

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

En slik asosial bøling klarer jeg meg uten! Jeg fatter faktisk ikke hvorfor noen kan tenke seg å komme på et treff uten å stå for at de har vært der?

Det trenger ikke å ha noe med å være asosial å gjøre. Som nevnt kan slike bilder brukes i andre sammenhenger enn tiltenkt.

Har selv opplevd at ett bilde av meg og de andre i teknisk ble brukt for å gjøre oss til latter.

På ett forum som driftes av folk som ikke tør si hvem de er. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Har selv opplevd at ett bilde av meg og de andre i teknisk ble brukt for å gjøre oss til latter. På ett forum som driftes av folk som ikke tør si hvem de er.

Jeg regner med at det er (-- reference to evil site removed --) du sikter til, men er det renhårige bilder det er snakk om, vil vel slikt kunne skje enten en har vært gjennom en godkjenningsordning eller ikke? Å la seg avbilde krypende, spyende på bryggen, er noe helt annet. Og slikt vil vel neppe skje på treffet? Og om det skulle skje, slikt ville jeg holde kameraet langt borte fra.

 

Hva om Se og Hør skulle fatte interesse for treffet, hva gjør vi da? Gjemmer oss nedi båtene?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lite trolig at Se og hør ville fatte interesse, men det er jo langt fra umulig at et eller annet båtblad kunne finne på noe slikt

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ideen til Ingar løser vel problemet eller?

 

1. De som vil, legger ut sine bilder fra treffet på et underforum som bare er tilgjengelig for deltagerene fra treffet. Man legger selvsagt ikke ut alle bilder man har tatt, men kun de man normalt ville postet i Åpent forum.

 

2. Delagerne har en viss tid på seg til å "protestere" på bilder der de er avfotografert og som de ikke ønsker publisert.

 

3. Vi fjerner de bildene det kommer inn "protester" på løpende. Protestene sendes f.eks til Ingar via IM, så vi slipper noen diskusjon om skal/skal ikke publiseres, hvem/hva/hvorfor osv.

 

4. Når fristen for å "protestere" er ute, flytter vi resterende bilder over på Åpent Forum

 

Merarbeidet blir dermed utført av oss i Teknisk, og av dem som ønsker å undersøke bildene før publisering.

 

Høres dette greit ut?

Link to post
Share on other sites

Det trenger ikke å ha noe med å være asosial å gjøre. Som nevnt kan slike bilder brukes i andre sammenhenger enn tiltenkt.

Har selv opplevd at ett bilde av meg og de andre i teknisk ble brukt for å gjøre oss til latter.

På ett forum som driftes av folk som ikke tør si hvem de er. :nonod:

Det var vel i utgangpunktet et høyst ordinært, koselig og på alle måter et ærbart bilde som "noen" valgte å bruke på en latterliggjørende måte.

Vi kan aldri hindre at ikke det samme skjer igjen - enten bildene som legges ut er forhåndsgodkjente eller ikke.

Jeg har vært med i mange lignende samlinger/treff hvor man har felles interresse for en sak.

Fra veldig mange av dem legges det ut bilder etter samlingen på interressefellesskapets web-sider - og jeg har aldri i andre sammenheng hørt om - eller blitt spurt om - aksept for å legge ut bildene.

 

For å døyve uenigheten er det sikkert fornuftig å følge Ingars forslag, men jeg tillater meg ellers å mene som Lars H. - er man så bekymret for at "noen" skal se hvilken båt man har og hvem man er samme med etc. etc. så kan man like gjerne bli borte fra slike treff.

I samme gate: Manger her er jo så inn i grannskauen opphengt i å verne om anonymiteten sin - det må for for all del ikke komme frem hvem man er i Real life. Vær klar over at stiller du opp på et likt treff er anonymiteten sannsynligvis blåst. Det er den enkleste sak av verden å sjekke eierskap og mye annet når man vet båtens navn - eller kallesignal - eller reg nummer - eller - eller?

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Det finnes mange måter å verne sin anonymitet på, Fred og en av dem kan være at man ikke ønsker å figurere på bilder som legges ut på nettet. Tok litt tid før jeg forsto dette, men jeg mener det er klart at vi må respektere dette.

 

En annen sak er at Norges første reklamefrie båtforum. "Bryggekanten" for båtfolket ønsker å harselere med bilder de finner av personer her på baatplassen.no - også navngitte personer, og at de publiserer privat korrespodanse de har hatt med medlemmer her på baatplassen, baktaler og sprer løgner om personer her på baatplassen osv, selv om det står utrykkelig her at Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget.

Annet innhold etter avtale med baatplassen.no.

Link to post
Share on other sites

Anonym deltakelse på Baatplassens båttreff?

Vi liker ikke at folk tar bilder som kan vises frem på Båtplassen?

Jeg deltar bare hvis det er bildeforbud eller hvis de fleste bilder sensureres i etterkant?

 

Men hvorfor i det hele tatt være med på et slikt treff når man på død og liv ikke vil bli identifisert med navn, bilde og båt? Men å ha en masse opplysninger om seg selv og båten nederst i hvert eneste innlegg man skriver her er helt okei?

 

Man kan kanskje spørre anonyme båteieres forening om hvordan de håndrerer sine treff? Kanskje bruke en sladd på hvert bilde som er like stor som bildet? Det finnes kanskje en mengde muligheter for bevarelsen av de anonyme?

 

Som andre her sier: Når man deltar på et slikt offentlig treff, er det ikke lenger noe som heter anonymitet. Kanskje enkelte burde ta dette faktum innover seg?

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes dette er helt håpløst jeg men , skjønner ikke problemet . Var jo ikkeno som blei sagt på siste treffet . Når det er MC treff , AM CAR treff , osv . Jeg har vært på mange MC treff og andre treff rundtom i norge og i utlandet . Når du er på slike treff men hundrevis av mensker så kan det jo hende det at du kommer med på et bilde her og der , men men. Nå har jo Ingar kommet med et bra forslag så da kan vi vel stoppe der ..............................

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå har jo Ingar kommet med et bra forslag så da kan vi vel stoppe der

Ja, det er vel greit nok. Jeg innordner meg motstrebende disse reglene, og publiserer ingen bilder uten at de er godkjent.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som dere kanskje har sett har jeg nå gjort opplegget klart, alle som skal delta på treffene skal nå se at dette er registrert under avataren.

De skal også se treffforumet nedenfor Åpent forum. Det er ikke mulig å poste i der før den 16.06.

 

Søk i Medlemmer skal nå vise en oppdatert liste over hvem som kommer.

Skulle det være noen feil så si ifra....

Link to post
Share on other sites

Saken er vel rimelig enkel?

 

1. Noen har ikke lyst til å se bilde av "trynet sitt" på nettet, men vil gjerne på treff. :smiley:

2. Treffdelagerne diskuterer saken her.

3. Ingar kommer med et forslag og lager et opplegg for hvordan dette kan løses til det beste for alle.

 

Værre er det ikke, men det hadde vært fint om den som tok opp dette i utgangspunktet (dvs Krapyl) kunne gitt en tilbakemelding på opplegget

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...