Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Bare gled dere:-)

 

Monterte mine i går, og må si jeg klødde meg i hue en god stund før jeg tok sjangs på å begynne å kappe.. Er pinadø ikke mye å gå på. Jeg fulgte tipset med en multikutter fra europris og kuttet til to hull i ca 5mm glassfiber. Brukte først "vinkelkutter" tilbehør og finpusset etterpå med en sliperondell. Det gikk heldigvis bra med begge to og ble meget pent innfelt.

Lcd displayet var også overraskende bra, veldig god lesbarhet selv med lang avstand..

 

Supert :cheers:

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Det går jo også an å montere voltmeteret på en plate av f. eks. børstet stål, eller svart pleksiglass, eller colorcoat-plate, eller hvasomhelst egentlig, og så montere platen på dashboardet. Da får man litt mer å gå på, uten at det ser helt hakkande gale ut.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det går jo også an å montere voltmeteret på en plate av f. eks. børstet stål, eller svart pleksiglass, eller colorcoat-plate, eller hvasomhelst egentlig, og så montere platen på dashboardet. Da får man litt mer å gå på, uten at det ser helt hakkande gale ut.

Titan Hr. Worse, Titan er det som gjelder :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har ikke stengt slusene helt enda. Prøver å få en god pris på "Panel mount bezel". Farnell har en listepris på rundt kr 60 men RS har listepris på kr 36. Om der ikke er de helt store motforestillingene og pris med "Bezel" kommer på under 230.- så regner jeg med at jeg bestiller dette til alle. Totalprisen blir jo uansett langt lavere enn om en skulle bestille i mindre kvanta."Panel mount bezel" gjør at hulltaking ikke trenger å gjøres så pinlig nøyaktig og at monteringen blir vanntett.

 

Monteringsrammen er den som heter "DMS-BZL4" i dette dokumentet. Her vises dimensjoner og monteringsanvisning.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Om der ikke er de helt store motforestillingene og pris med "Bezel" kommer på under 230.- så regner jeg med at jeg bestiller dette til alle. Totalprisen blir jo uansett langt lavere enn om en skulle bestille i mindre kvanta."Panel mount bezel" gjør at hulltaking ikke trenger å gjøres så pinlig nøyaktig og at monteringen blir vanntett.

Helt greit for meg Svein. :flag:

 

Sender deg en IM med fullt navn og adresse. Hvis du ønsker forskudsbetalt så er det bare å si ifra. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvis du ønsker forskudsbetalt så er det bare å si ifra.

Kommer til å legge ut totalpris inkl frakt og kontonummer her når alt er klart. Det blir jo et utlegg LANGT oppe opp kr 20.000 tallet for meg så jeg har ikke noe imot forskudd :lol: Snakket med Farnell i dag og de skulle gå på produsenten for å se om de kunne gi enda bedre pris. Venter tilbakemelding sent i dag.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har du lagt ut noen liste hvor vi kan se om bestilling er motatt hos deg.

Har ikke lagt ut noen liste men du er registrert (blandt de første). Som jeg skrev tidligere får dere bare stole på at IM kommer fram uten at jeg svarer på hver enkelt. Bestillingene strømmer fremdeles inn, har nå passert 100....

 

Har laget en oversikt pr 20.03.06 kl 14:25 på http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei SveinHa:

Synes du er tøff som tar på deg denne oppgaven!! Stor takk til deg!

Kan det være en idé å oppgi et kontonr, så sender vi beløpet med påført navn og postadresse?

Dermed slipper du angsten for at du "brenner inne" (no´bare vi Trøndere gjør) med uavhentede instrumenter...

Bare en tanke...

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

...angsten for at du "brenner inne"

:lol: Fra varene ankommer så har jeg noen uker før jeg må betale så jeg regner med det går greit. Om noen skulle "glemme" å betale kan jo båtplassen brukes til gapestokk....

 

Og bare for å minne om det, prisene jeg har oppgitt er uten mva....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Kommer til å legge ut totalpris inkl frakt og kontonummer her når alt er klart. Det blir jo et utlegg LANGT oppe opp kr 20.000 tallet for meg så jeg har ikke noe imot forskudd :lol:

Hei.

Flott at vi får med "Bezel". Klart at vi betaler forskudd. Bare si fra om pris og kontonr. Det er jo en stor jobb du har tatt på deg. :flag: Hjertelig Takk.

Link to post
Share on other sites

Dette kan du gjøre enkelt for deg selv SveinHa.

Sett en forhånds betalingsfrist f.eks torsdag denne uken.

Så sender du bestillingen til Farnell på mandag uka etter med nøyaktig antall.

Da slipper du noen usikkerhets momenter i det hele tatt.

Klart vi skal forhåndsbetale. :yesnod:

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja, hjelpe meg du får litt av en jobb bare det å pakke og skrive adresselapper! :eek:

 

Jeg ser at "sydvesten" også har bestillt - vi er nærmeste naboer så for meg er det OK å sende disse sammen. :yesnod::yesnod:

 

PS! (Har ikke snakket med sydvesten om det, men regner med at det er kurant.)

 

mvh

boolle

Link to post
Share on other sites

Har bestilt 110 stk og av disse er 104 reservert. Sliter litt med monteringsramme, har bestilt 110 stk men der er kun 27 stk på lager og resten antas levert i midten av mai.

 

Prisen for voltmeter og ramme blir 290.- (inkl. MVA) + emballasje/porto kr 25. De som har bestilt 1 eller 2 havner muligens på kr 15 i emballasje/porto.

 

Kommer tilbake med mer detaljer senere.

 

Enkelte har ikke oppgitt fullt navn og adresse. Litt greiere for Posten om jeg kan skrive det på pakken :lol: I løpet av kvelden blir http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm oppdatert med indikering av manglende adresser.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

OKI - dette er jo berre lekkert !

 

såsnart du har fastsatt porto - kan du oppgi en bankgirokonto - med de portoprisene du har skissert tenker du åpenbart ikke å bruke oppkrav, så da synes vel jeg det er reinsligst å forhåndsbetale.

 

-koh :cool:

Enig,jeg kan gjerne betale umiddelbart elektronisk, kan du sende ut på fellesmail eller tilsvarende kontonr samt opplysninger du ønsker skal gis ved el. innbetaling?
Link to post
Share on other sites

Prisen blir slik:

Voltmeter med ramme: kr 290.-/stk

Emballasje/porto for 1-2 stk: kr 15.-

Emballasje/porto for 3-4 stk: kr 25.-

Siden der bare var 27 rammer på lager sender jeg de til de som bestilte først. Resten skal komme i midten av mai.

 

Om noen vil ha tilsendt voltmeter uten ramme, og så få denne ettersendt, så gi et vink om det. Voltmeteret kan jo monteres og brukes uten ramme men vil da ikke være vanntett og hullet må lages litt penere. Kr 7.50 i portotillegg.

 

Forsendelse blir som vanlig brev i boblekonvolutt, satser på at Posten er noenlunde pålitelig med brev. Registrerte pakker koster jo en del ekstra...

Redigert av Ingar (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...