Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Ser mange har betalt allerede. Listen på http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm blir fortløpende oppdatert. Gi et vink om dere finner noen feil. Gjør igjen oppmerksom på at jeg ikke ser hvem som har betalt før etter et døgn og da oppdaterer jeg listen. Starter utsending i morgen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har oppdatert http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm med litt mer info og pris. Vennligst gi meg et vink om de sakene som mangler.

Kjære SveinHa

For det første har det vært imponerende å se hvor effektivt du har håndtert denne saken.

Næringslivet i Norge har åpenbart gått glipp av en stor organisator - med mindre du allerede innehar en slik funksjon.

For det andre: Kan du gi litt informasjon om hvorledes du har bygd opp bestillings/postsysmet for voltmeter-bestillingen.

For det tredje: Håper at vi på BP kan organisere tilsvarende innkjøp på andre områder med stor felles interesse.

Link to post
Share on other sites

For det første har det vært imponerende å se hvor effektivt du har håndtert denne saken.

Næringslivet i Norge har åpenbart gått glipp av en stor organisator - med mindre du allerede innehar en slik funksjon.

Er vel egentlig et "rotehåve" som er nødt til å lage meg noen enkle systemer nå og da... også på jobb...

For det andre: Kan du gi litt informasjon om hvorledes du har bygd opp bestillings/postsysmet for voltmeter-bestillingen.

Enkle saker, kun et Excel regneark der jeg har samlet bestillinger og adresser etterhvert som de dukker opp. Nettsiden er basert på en mal med mitt basisoppsett som linking til stylesheet og meny. Etter første regnearket var laget er det bare Copy og Paste så er nettsiden (nesten) ferdig...

For det tredje: Håper at vi på BP kan organisere tilsvarende innkjøp på andre områder med stor felles interesse.

Dette her ble jo en L A N G T større suksess enn jeg regnet med. Det går jo med noen timer både med registrering av bestillinger, betaling og pakking/utsendelse men det er jo ikke verre enn at de fleste klarer å organisere denslags.

 

Dagens positive overraskelse: 34 monteringsrammer dukket opp så de første til å bestille får disse med en gang. De første pakkene går ut i morgen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette her ble jo en L A N G T større suksess enn jeg regnet med. Det går jo med noen timer både med registrering av bestillinger, betaling og pakking/utsendelse men det er jo ikke verre enn at de fleste klarer å organisere denslags.

Jeg er snart klar med papirene for selskapsregistrering i Nigeria og påfølgende lansering på Oslo Børs/aksjesplitt. Har satt det bort til Sunnholm & Collien. :lol:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Sjekket mot Fluke 87 og Fluke 189 i dag. Voltmeteret viste 14.72V og begge Fluke instrumentene viste 14.70V så det må være rimelig greit nøyaktig.

Har nå sjekket hva spenning viser på Datel sammenlignet med mitt digitale voltmeter. Målte en 12 V kilde med dig. voltmeter som viste 11,98 og Datel som viste 12.03. Alle 3 Datel viste nøyaktig det samme. Det kan godt tenkes at mitt voltmeter ikke er helt rett justert lenger

 

Siden alle 3 Datel viste helt likt, er det kanskje mulig for deg eller andre som har kalibrert instrument å kontrollere denne serien? Går ut fra at din måling var gjort på de du har fra før. Uansett var det jo flotte instrument. :flag:

 

Nemo

Link to post
Share on other sites

Et spørsmpl til SveinHa eller andre: Er det mulig å bestille på tilsvarende måte som er gjort for voltmetrene et godt amperemeter med kalibrert shunt. Jeg synes at de som reklameres for er kostbare, gjerne i området NOK 3.000 +.

Hadde vært interessant om noen fant en leverandør av billige, kvalitets amperemetre, gjerne med amperetimeteller.

Link to post
Share on other sites

Er det mulig å bestille på tilsvarende måte som er gjort for voltmetrene et godt amperemeter med kalibrert shunt. Jeg synes at de som reklameres for er kostbare, gjerne i området NOK 3.000 +.

Jeg kjøpte meg nettopp et par av disse... Samme mål som voltmetrene men av en eller annen grunn transparent kapsling i stedet for sort. Har liggende et par 75A/75mV shunter så da skulle jeg få rimelig grei kontroll med lading/utlading. Pris USD 30/stk + USD20 i frakt. Måtte bestille fra USA da jeg ikke fant noen lokale leverandører, tok en snau uke å få de levert på døra. Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte meg nettopp et par av disse... Samme mål som voltmetrene men av en eller annen grunn transparent kapsling i stedet for sort. Har liggende et par 75A/75mV shunter så da skulle jeg få rimelig grei kontroll med lading/utlading. Pris USD 30/stk + USD20 i frakt. Måtte bestille fra USA da jeg ikke fant noen lokale leverandører, tok en snau uke å få de levert på døra.

Jeg synes dette ser interessant ut. Som du viser er fraktkostnadene nesten like store som prisen på instrumentet.

Ser for meg at felles bestilling av et stort antall amperemetere, la oss si 50 stk, ikke vil gi særlig økning i fraktkostnadene.

Dette vil i så fall gi superbillige amperemetere? Skal vi jobbe videre med dette?

Link to post
Share on other sites

:cryin::cryin:

Ikke fått noe voltmeter ennå. FBA postvesen. :cryin:

Jeg fikk din pakke i retur, der var visst ingen Skipper Worse på den adressen du oppga :blush: . Hun på ButikkPosten engasjerte seg kraftig over at den kom i retur og fylte ut noen skjema og klistra på noen ekstra lapper så nå går det nok bedre.... :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...