Jump to content

Digitalt voltmeter for innbygning


Audifil

Recommended Posts

Nå skal jeg bare plukke frem en 5X2 vender, 4 sikringer og noe signalkabel, så kan jeg avlese alle 4 batteriene individuellt, uavhengig av posisjon på batterivendere :wink:

Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe?

Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier.

Link to post
Share on other sites

Er dette noe enkelt som vi vanlige som ikke har greie på strøm kan kjøpe?

Er du isåfall selger? Jeg har planer om å ha 3 batterier.

Hvis du leser innlegg #19 og litt mer, finner du opplysninger om dette. Har kjøpt voltmeter, det er supert. :flag:

 

SveinHa har gjort en kjempejobb.

Link to post
Share on other sites

Dagens gledelige nyhet: De resterende rammene er dukket opp :cheers: så da blir det en liten pakkeøkt i kveld...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Får jeg begge instr. og rammer neste uke??

Regner med alt er sendt senest i løpet av førstkommende lørdag.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Da er alt gått i posten :cheers: . Mulig jeg har snubla litt i systemet for jeg fikk et par rammer til overs :blush: Vennligst sjekk http://privat.bluezone.no/sveinha/BPVoltmeter.htm om opplysningene der stemmer, spesielt i "Sendt" kolonnen. De som er merket "(kun instr.)" er de jeg er litt usikker på. Ellers må Posten få noen dager på seg for å gjøre sin jobb...

 

EDIT: Etter en dobbeltsjekk + tips på IM gikk regnestykket opp....

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt voltmeteret, men kunne tenke meg en velger slik at alle batteriene måles med ett instrument.

Jeg monterte meteret via en on-off-on Carlingbryter slik at jeg leser av henholdsvis startbank og forbruksbank. Fungerer perfekt. Instrumentet viste kun 2 hundredeler forskjellig fra Fluke'n min.

Enda en stor takk til SveinHa. :flag:

 

 

Link to post
Share on other sites

Fikk pakken post idag

Julaften???

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

hei igjen.

 

Har mottatt og montert voltmetert. Tusen takk skal du ha Svein Ha. :flag:

Men så er det noe jeg lurer på.

jeg har strukket egne ledninger ned til + på batteriene men har brukt den jordingsledningen som ligger helt opp til dashbordet. jeg får "spenningsfall" på startbatteriet også når jeg forbruker selv om det er avskilt fra forbruksbatteriene.

Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom?

Jeg mener og ha sett en tabell her inne som sier fyllingsgraden på batteriene ved forskjellig spenning som f.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........

Noen som kan skrive en sånn liste igjen som jeg kan kopiere og ha i båten for å lese av fylingsgraden?

 

Arnt I.

Link to post
Share on other sites

Kan dettet spenningsfallet komme av at jeg måler over den jordingsledningen som forbruket går gjennom?

Jepp

f.eks at 12,7 er fullt og 11,7 er tomt batteri........

Dette er vel rimelig 100% riktig. For å få noenlunde riktig "fyllingsinfo" må batteriet være 100% ubelastet og ha fått være det en times tid...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...