Jump to content

Kjøpe ny båt med flybridge


Trophy

Recommended Posts

Så denne båten har samme konstuktør som Fairline :confused: brukbar sjøbåt, med 2 motorer som gir både fordeler og ulemper :wink: motorblokk samme som Mercruiser, full pakke med utstyr. er foreløbig ikke skremt

Prøver meg med noen bilder

Bilde

 

Samme fargen som Fairline Corniche 86 mod :confused:

 

Bilde

 

trenger litt oppussing, men ikke mye og så har den litt mer plass på BildeFly'n enn min gamle

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Tror dette er et bra kjøp jeg, du får den jo hjem til kongeriket ferdig fortollet for en grei pris slik som jeg kan se det... Det er vel bare kosmetiske ting som bør utbedres på denne etter bildene å dømme.. til og med vaskemaskin i båten... Har du kronanasjen er det bare å slå til... med engang..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så denne båten har samme konstuktør som Fairline .........

Nei !!!!! Skrogformen rundt baugen er noe lik Fairline 32 Phantom fra den gang da!! men ikke s[ utpreget ..... Vi pleide å kalle det utbygde området på Fairlinen "slag kant" da den forårsaket noen store slag i motsjø hvis baugen fikk bevege seg for my opp og ned. Sealine har ikke så stor kant, og har en spissere forfot enn hva Fairline 32 Phantom fra den gang da hadde, så jeg ville tro at du har en mer behagelig gange i motsjø i denne Sealine 305 enn hva en hadde i en Fairline 32 Phantom fra den gang da..... Ikke kritikk / skryt ... bare observasjoner. Sealine har opp til 2005 hovedsakelig hatt egne konstruktører slik som Skipper Worse indikerer ovenfor..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Mye fint på den siden...gjerne en rustfri uten oljelekkasje på gearkasse/motor og som ikke er "100kg sparkel renovert"

Litt OT da.... men .... Har ikke E-Typen, men dette er min, og skikkelig renovert .... og ordentlig maskin....

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Synes ikke fargen var så gale jeg da... litt spesiell, men so what....

 

Liker også engleske biler veldig godt, bortsett fre det lille problemet med de som er i england er jo at rattet er på feil side....

 

Men de gode gamle motorsyklene derimot... de er lekkre.. men også der er det noe galt... Gearvelgeren på gal side..

 

Menh alt blir en vanesak

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

To strøk 2 komp lakk i lysgrå over det hyseblåe og skute hadde blitt drittlækker !

Tror jeg hadde valgt mørk blå (Navy), men tror ikke det blir aktuelt. Nå har det blitt flystreik også :eek: men det blir ikke noe båt titting før i begynnelsen av Mai, tror jeg.... :lol:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Fikk et bra tilbud fra "over there" ikveld. 2000 mod 2858 med 7.4 MPI ferskvannskjølt med utspyling i saltvannsdelen. En av de båtene jeg har siklet på leeeenge. Flott Flybridge. Samme innredningsløsning som i den jeg har.

Kunne tenke meg å finansiere dieselmotor ved å selge bensinmotoren i Sverige( hvis jeg handler). Har sett tidligere at prisnivået er ganske høyt der og ingen hk avgift . Noen som aner hva jeg kunne få for den der eller har linker til noen sider der de selger motorer så jeg kan sammenligne.

 

Har noen korrekte opplysninger om hva slags krav som stilles til motorer( diesel) med drev som innstalleres etter 010106 :crazy:

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Står litt om dette her: http://www.indux-trading.no/show.asp?page=...ge00000013.html

Det er vel dokumentasjon på støy og avgass som må legges frem,Men hvis man kan dokumentere at motoren har vært i norge fra før 01.01.06 kan denne settes inn uten og måtte legge frem dokumentasjon på støy og avgass på den ifølge Hjelmelan på imci.

sto det skjæret i kartet????

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...