Trophy Svart 9.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Det var jammen pene linjer i den båten gitt, ehhh... kanskje bortsett fra forteltet på toppen. Blir vel bare Bimini toppen som blir værende ellers blir jeg vel kjølhalt av admiralinnen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Ja, da blir det jo bærre lækkert!!!! mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Blir vel bare Bimini toppen som blir værende ellers blir jeg vel kjølhalt av admiralinnen Nei, hvorfor det? En litt grå regnværsdag er det vel fint å fortsatt kunne benytte CBC-dekket? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 9.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 (redigert) Hadde vel en ørliten tanke om å benytte det til jeg fikk kalesje bak, men første bekymring blir å finne en brukt dieselmotor til rundt 100/110 lapper. Helst 250 hk eller mer. Noen som vet om no???? Redigert 9.Mai.2006 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Kansje en ide med en tråd som omtaler "bruk av biminitopp?" Jeg for min del ser nytten av når en ligger i til kai og kan trekke tak over hodet om det skulle komme noen dråper, ikke alltd plass til alle inne... Men å kjøre med partyteltet er jo ikke akkurat det vakreste som finnes Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 å kjøre med partyteltet Det blir vel litt vindfang ved finmanøvrering vil jeg tro. På den andre side kan det kanskje også brukes til støtteseil i litt sjøgang? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Jeg har sett at bimini og etterpåfølgende monterte plastvegger omkring denne i USA har vært drøftet i forhold til støtte-seil funksjon. Jeg har aldri forstått hvorledes denne - etter mitt skjønn - lite estetiske innretningen i det hele kan ha noen som helst støtteseil-funksjon. Hvilken av flatene vil virke som støtteseil? De av oss som med vanlige plastbåter med relativt stort overbygg har opplevd motorstopp eller stopp i fremdriftmaskineriet, har nok opplevd at stor overflate ikke gir noen støtteseilfunksjon. Jeg anbefaler alle småbåteiere å stoppe båten når det er en del vind og oppleve hvordan båten da beveger seg ut fra vindens krefter. Det fremkommer av dette innlegget at jeg oppfatter den amerikanske trenden - som har vedvart mange år - med å innbygge biminien for å være en tendens til "kråkereir-bygging" som bryter mot gamle maritime lijeføringer. Men dette er mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Holmedal Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 bruker ikke amerikanerene litt mye tepper i sine båter? tenker på at i norge er det jo litt fuktig . .eller tar jeg feil..? (det regner ikke i bergen, vi har bare litt høyere luftfuktighet enn alle andre..) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Tepper får du i bøtter og spann, men ikke i partyteltet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 "sukkertoppen" / biminitoppen bruker jeg normalt bare for å erte alle antiamerikanske båtfolk - kan pakkes inn stilig ala targa og dæven så bra på sol-soldager. veldig nyttig faktisk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Den så ikke så dum da, men det er sikkert fordi du ikke har slått opp paraplyen... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brumle Svart 23.Mai.2006 Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 Enig i det du skriver om Bimini toppen, og båten på bildet er faktisk min båt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 23.Mai.2006 Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 ok, ok, håper ikke det gjør noe å vise til bildene dine. de er nemmelig veldig bra. du kunne jo kanskje legge ut linken til siden din for der vises det veldig godt hva slags båt man snakker om ;-) tør ikke legge ut bilder av min egen - har ikke så mange brukbare bilder enda heller men den er så kjenspak at ingen kunne ta feil selv om de aldri hadde sett navnet før big bluff, here i come, - native though. årsaken til anonymiteten er forøvrig rent profesjonell av forretningsmessige grunner - ikke båtrelatert. bare til orientering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 23.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 En av grunnene til "partytelt" bruken er at mange av flybridgebåtene har bare styreposisjon oppe. Når det gjelder min båt skal jeg hente den så snart "butikken" åpner mandag 19/6. 14 dager senere en jeg hadde regnet med Det er også innført ny regler hos Tollvesenet for lagring under CE-merking. Får ikke privat lagring lenger, men må gjøre det via et firma/speditør med tollager sånn at de står ansvarlig for at mva o.l. blir betalt. Blir vel ikke lenge til det kommer flere "begrensinger". Hva som helst bare de klarer å stoppe konkurransen fra "over there". Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 23.Mai.2006 Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 er vel ikke lenge før noen etablerer en seriøs CE instutisjon der tenker jeg slik at alle båter som kan blir skikkelig CE merket før de ankommer landet. imidlertid betinger det nok at det sitter motor i ved import men samtidig er det jo en enkel sak å fixe det her om det kun er motoren som er "catch 22"en". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 23.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 Vet at noen har jobbet med dette for øye i over et år uten at jeg har hørt at det er på gang. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 1.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 (redigert) Har nå bestilt motor med Bravo 2. Noen erfaringer ???? Mercruiser 320 Redigert 1.Juni.2006 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Har nå bestilt motor med Bravo 2.Grattis, når kommer den? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 1.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Samtidig med båten er lovnaden ellers blir det Forferdelig å være uten båt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Høres bra ut, gleder deg nok da!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 1.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Gleder meg ja, men har kjøpt sydentur for lenge siden og skal reise en uke etter at jeg har hentet båten i Gøteborg. Skal prøve å montere det meste før jeg reiser og så har jeg litt mekaniker hjelp som kan ordne elektrisk, instrument, osv.... pluss automatisk brannslukker, lensepumpe og stengeventil mellom motor og diesel tank. Har du noe å anbefale... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 (redigert) hvorfor må du bytte lensepumpe? samtlige lens/ventlasjon/vann/septik på min 2556 fra 1992 er "ignition proof" sjekk dine før du bestiller/bytter. drivstoffslangene holdt også dagens krev i hht CE. valgte dette brannslukningssystemet http://www.buskerud-brannservice.no/sider/...ION=GFA&SID=572 fordi det enkelt kan utløses elektrisk fra begge styrepos samt at det utstyres med "lunte" (275°C?) i tilfelle "everything else fails". likte ikke wireutløsere. når det gjelder stengeventilløsning for drivstoff og ekstra påkrevet drivstoffilter med vannutskiller kan du sende meg en IM så kan jeg sende deg noen bilder av min godkjente løsning. Redigert 1.Juni.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Gleder meg ja, men har kjøpt sydentur for lenge siden og skal reise en uke etter at jeg har hentet båten i Gøteborg. Skal prøve å montere det meste før jeg reiser og så har jeg litt mekaniker hjelp som kan ordne elektrisk, instrument, osv.... pluss automatisk brannslukker, lensepumpe og stengeventil mellom motor og diesel tank. Har du noe å anbefale...Har brukt rule sine pumper, fungerer bra de. Er vel ikke noe i veien med de orginale annet enn en gjerne kan ha en større pumpe kun koblet til manuell bryter i tillegg til den automatiske.På B-R-A-N-N siden gikk jeg for fireboy (ca. 5 store lapper), der er prisforskjellen liten mellom størrelsene da det kun er trykket på flasken som varierer, jeg har også montert en boks som kobler ut motor, generator og vifte men den er det vel neppe krav til. Kjøpte min releboks på ebay for noen hundrelapper. Stengeventil har jeg ikke anskaffet enda men har kjøpt alt av slanger og tilbehør på Tess med jobbens rabatter, da blir det proft til en fornuftig penge. En uke å alt er vel litt optimistisk, når først motoren er ute så kan jo motorrommet få seg en shinings også, men dette er jo du kjent med Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 (redigert) skal vel egentlig i tillegg også være en manuell lensepumpe i motorrommet eller tilgjengelig et sted i nærheten med 1 eller 1,5 l/slag i hht CE ikkenoe er som et rent motorrom!! Redigert 2.Juni.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Det var den manuelle jeg hadde i tankene. Nå har jeg fått mail fra spedisjonen i Gøteborg om at båten kan hentes 3 dager tidligere. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.