-Matros- Svart 2.August.2008 Link til dette innlegget Svart 2.August.2008 så en tre sjark på tysnes som het mor di! Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Kodvaag Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 I stedet for "Overraskelsen" heller vi nå til "Joda Surprise". Båtens originale "Joda 7500" klistremerker mangler, og jeg kan kanskje skrive "Joda Surprise" med slike Biltemabokstaver: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=131258 Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
pantzatt Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 I smedasundet (Haugesund) så jeg en båt som het III Forsøk. Min bror har to sønner som heter Helge Andre og Morten. Når han hadde en Karmøy sport 15 fot, ble naturligvis denne kalt for HEMO-Raider. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Min første båt var en 18 fot snekke med en 5 hester Solo bensin motor - og gjorde 4-5 knop på en god dag. Dette var i Kvinherad på 70 tallet - og noen derfra - yndet å kalle båten for "Kjemnokk" Som er dialekt for " Kommer nok" Sitér dette innlegget Link to post
Fleksnes Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 (redigert) Siden den første snekka vår var så god på bunn ble den kalt Draugen. Og siden det ikke var noe plastbåt i sikte slang vi på Adundas Inter Pocola(I bølgene mellom begeren) på hekken Snekke nr 2 fikk så ledes samme navn, Draugen 2. Men nå har foreldre enheten gjort helomvending på alt som heter tradisjon og prinsipper og kjøpt splitter ny skjærgårsjeep! Den heter Draugen 3.... Dog med et lite lite treskilt på konsollen, og latin ert ert'en på aktern droppa vi gitt. Redigert 8.August.2008 av Fleksnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Vår lille askeladden heter "HJELLFRIED". De fleste skjønner navnet først når de leser den høyt. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
roaldbj Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Jeg husker ikke om jeg har vært inne i denne tråden tidligere. Det irriterer meg at jeg ikke finner et bilde av båtnavn jeg så i sommer som jeg har tenkt endel på. Båten bar navnet: ARWEN . Den var dansk. Jeg synes det var et nydelig klang i navnet. Under et knippe navn. Allegra har jeg aldri hørt tidligere - en flott båt som ankom Anholt i juli i år. Susanne H synes jeg var et flott navn på fiskeskøyta og påført på en vakker måte. Dette er navnet på den absolutt vakreste seilbåten jeg har vært ombord i, en Fantasi 44. Det er visstnok bare bygget én eneste versjon av denne. Eieren holdt den mer en svært godt vedlike. Han hadde watermaker og det meste av elektronikk ombord. En båt i absolutt høyeste svensk kvalitet. Navnet er flott - men kunne kanskje vært vedlikeholdt noe bedre? Dette er favorittnavnet. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke valgte dette navnet på vår båt - jo, det har visst sammenheng med hvordan det skulle uttales ved havneanløp til bl.a. Helgoland. Vi hadde en diskusjon på det. Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Ingeborg i mevind Vi har alle de seks barna vi skal ha, pluss noen barnebarn, og flere blir det vel av den sorten. Skulle vi fått ei jente til, måtte hun bli kalt Ingeborg. Så da var navnet gitt. I mevind? Ikke skrivefeil, men stavelser fra fornavnene til skipperne. Jolla heter selvfølgelig "Lilleborg". Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
lundberg Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Första båten hette Amanda efter dottra o den 2a skulle döpas efter gutten. Men han tyckte att båtar skall döpas efter flickor. Det var ju ok så han fick bestämma namnet Det blev Pisspottan efter lille systa Nu har lillesystra fått en båt namngitt efter sitt egna namn o må ju tillföras Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
roaldbj Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Både gøyalt og snodig med båtnavn. Jeg har vandret litt omkring i Sonskilen (Son) i dag og undret meg over den store variasjon av båtnavn, fra navn bestående av ett ord til navn bestående av tre ord. Jeg vet ikke hvor heldig det er å legge ut fotografier av slike båtnavn, men nevner ett navn "Noos Arf" - som er baklengs for "Fra Soon". Et råd jeg gjerne gir ved valg av båtnavn er at det bør være greit å formidle via VHF. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Båten våres heter b/b Thea. b/b står for barnebarn, ikke bukserbåt.... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Kongeskipet Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Den båten som er på bildet i signaturen min heter KONGESKIPET og har fått navet etter oldefaren min som var KONGEN på kjeøya (der jeg nå eier en halv hytte) og eieren av båten som han syntes var den beste og raskeste som fantes. For at han ikke skulle bli så ekstremt sinna måtte de si at barnebarnet hans sin With med 9,9 Hk gikk senere en hans 6 hk Halvplaner. Jeg vurderte å bytte navn da jeg fikk Kongeskipet av tanta mi men jeg fant ut at navnet ikke kunne passe bedre, fordi den var helt KONGE til min bruk, nemlig roing. Seilbrettet mitt heter S/B Sylvia Arna og er oppkalt etter danskeferja F/F silvia ana, Læreren min fra barneskolen Sylvi og bestemora mi Arna Badeleke-robåten min heter R/S Lekker og har til tider bær navnet R/S Lappa Redigert 17.Oktober.2008 av fiskegrateng (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve? Link to post
Rotax Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 På Svenskekysten for noen år siden (tror det var i Molloesund) lå det en båt (tror den var amerikansk) med to digre besinmotorer. Båten var nok av typen "veldig rask og stor". Det sto en stakkar med hodet nede i motor rommet, og når jeg kikket på hekken (til båten altså ) sto det, om ikke så morsomme, så akk så passende navnet "TonsOfTrouble" Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Så en Cigarette 38 Top Gun på Finn for et år eller to siden som bikket 70 knuter.....Den hadde det passende navnet See You Later med store bokstaver på hekken. Har også sett en snekke som het Piker, Vin og Benzin og en Saga som het "Banken sin" Vår egen Mekling går under navnet Lørja og With'en for Egget. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Båten bar navnet: ARWEN . Den var dansk. Jeg synes det var et nydelig klang i navnet. John Ronald Reuel Tolkien. En av karakterene i "Ringenes Herre". Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Min fars 26 Tresfjord heter "MSB Hytta" .. Han heter Magne og vil heller ha båt enn hytte... så da var navnet gitt. Jeg fikk trykket opp marineblå t-shirts med båtnavnet på ryggen til ham og min mor. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
GeirFrode Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 En kar nede på Sætre har en Fjord som bærer navnet SJØKUA.mvh Astor Dette minnet meg på naboen min i hjemmehavna. Den heter SJØELGEN...... Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 1.November.2008 Link til dette innlegget Svart 1.November.2008 Vi har sittet her i kveld å kommet opp med noen navn til nye båten vår.. Vi har vurdert: "Flytende rente"... men problemet er når vi kaller opp Tjøme å melder om at Renta synker.. Vil de hjelpe oss da eller juble? ;) Jolla bør vel hete "Fast Rente" eller "Rentefri", "Avdraget".. Alternativer: "CoCo".. (CoCo, Coco, Coco lytter du?) Båten: Forsakelsen.... Jolla: Troen... "Fjerten"... syns jeg hører på VHF'en: Fjerten, Fjerten, Fjerten.. lytter du... "Hurra".. blir litt feil hvis en må kalle opp tjøme med meldingen: "Hurra, Hurra, Hurra, båten tar inn vann.." osv.. Båten: "Utbyttet"... Jolla: "Lønna"/"innsatsen" Mye artig de på Tjøme må høre av navn tenker jeg.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Astor Svart 1.November.2008 Link til dette innlegget Svart 1.November.2008 En god latter skal forlenge livet. Latteren fikk jeg her!! Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 1.November.2008 Link til dette innlegget Svart 1.November.2008 Det virker som om du roper mye på VHF'en ... kan du ikke bare oppkalle båten etter deg selv, da??? "Ulv" ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 Så en båt i sommer hvor slepejolla het "Polfareren", han fortalte at han bare brukte den når han skulle inn på polet.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
halvorsen Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 båten vår heter tamara men har en i familien som kalte sitt smyke av en 28 fot strøken platkater for flis hæven han har nå en gammel fjord 26cr kales for fjord fitta Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 Det virker som om du roper mye på VHF'en ... kan du ikke bare oppkalle båten etter deg selv, da??? "Ulv" ... Hehe.. neida, sjeldent.. dvs aldri.. men hvisomatte/dersomatte in worst case scenario.. en skulle få bruk for det. Stø Kurs, ikke kon-kurs ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Vidar'n Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 I smedasundet (Haugesund) så jeg en båt som het III Forsøk.Båten du såg i Haugesund var sikkert II Forsøk og det var min tidligere Noe III Forsøk kan jeg ikke huske å ha sett, men i Skånevik ligger båten til ham jeg kjøpte min første skøyte av (Forsøk), hans lille plastsnekke heter "Siste Forsøk" (som nok sikkert også blir den siste) Legger ved et bilde av II Forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Denne tråden har jo levet en stund men jeg synes nesten jeg må melde på en båt i havna vår i klassen for "båter med det mest originale navnet. Eieren har gitt den den det ganske så saftige navnet "Slofitta of the Seas" Noen bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.