Worry II Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Seniortreff på Borgen denne helgen ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Ja, det er jo gjerne vi pensjonister som kommer tidlig og som ikke trenger å vente til etter jobb på fredag for å nyte livet i båten. Jeg pensjonerte meg da jeg var 62 (blir 72 om en måned), og angrer ikke på det et sekund. Jeg hadde ingen ønsker om å gå ut porten fra jobben, rett i gåstol og så på aldershjemmet. Jeg synes jeg har fortjent noen gode år som pensjonist etter et langt arbeidsliv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Erik Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Blir en av de nærmeste holmene denne helga, og en med frilufts brygge helst. Har med en liten valp på sin aller første båttur, så det blir ikke langt, og vi må ha rask adgang til å komme oss på land når han blir 'urolig' Spent på hvor lett det er å finne ledig plass da, iom at det er høstferie, så mange har jo vært ute lenge allerede og ligger trygt fortøyd når vi kommer sigende i kveldingen ... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Knappern Svart 9.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Kone og barnefri fra lørdag til søndag så får vel prøve å skvise seg inn blandet seniorene på Borgen får ta en skål den siste dagen da havnekroa er åpen Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Salt Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Dagens tur går inn til mastekrana i havna og deretter tilbake til plassen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Flid Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Borgen lørdag formiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Denne helgen gikk turen til Lyngholmen Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Arvid_A Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Skulle ikke bli for mye styr der ute i kveld, Sitrin... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Ser kos ut, Sitrin. Om man ikke er slave av stikk-kontakta på Borgen, så er jeg mye heller med deg dit ! Jeg skal opp denne helgen. Tidlig i år, men får gjort litt med nybåten før påsken 2016 Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Bare å komme Worry II. Har Agregat, men ikke drøy for lenge jeg skal hjem i morgen Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Flid Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Ser kos ut, Sitrin. Om man ikke er slave av stikk-kontakta på Borgen, så er jeg mye heller med deg dit ! Jeg skal opp denne helgen. Tidlig i år, men får gjort litt med nybåten før påsken 2016 Hahaaa, der blir du tilbudt stikkontakt på Lyngholmen også. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Denne helgen går turen til Marineservice Jacobsen for vinteropplag. Ser frem til en kosetur fra Son til Bunnefjorden. Son er et utmerket sted å ha båten på vinteren, men siden jeg har endel som skal gjøres på den, blir det godt å ha den på land 15 minutter hjemmefra. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2015 Om noen få strakser setter jeg meg på firehjuls-scooteren her på Bakke og tøffer ned til brygga for å utforske Iddefjorden og kanskje dra inn til Halden. Jeg bruker scooter fordiu jeg skal hvile venstrefoten så mye som mulig. Rent fysisk er jeg i stand til å gå ned til brygga uten problemer, men altså, hvile foten. Såp da blir det scooter. Av samme grunn er jeg usikker på om jeg skal gå i land i Halden. Vi får se. Vet ikke om det er noen dagleie i gjestehavna heller - hvis jeg må betale full døgnpris for å ligge er der en drøy halvtime så blir det ingen landgang, for å si det slik! Hvis jeg ikke drar hjem neste helg er det fullt mulig at jeg tar en overnattingstur til Strømstad/Koster, mrn det får vi kommer tilbake til! I dag: Iddefjorden og Halden! Og ingen planer overhodet om å ta opp båten i vinter! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Arvid_A Svart 11.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2015 Så flott at du er i gang! Jeg kan aldri tenke meg at noen kommer til å forlange havneleie for et par timers opphold i Halden på denne tiden av året: http://www.halden.kommune.no/tjenester/haldenhavn/Sider/Gjestehavn.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2015 Hahaaa, der blir du tilbudt stikkontakt på Lyngholmen også. Vi har da eget aggregat, Flid ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2015 Så flott at du er i gang! Jeg kan aldri tenke meg at noen kommer til å forlange havneleie for et par timers opphold i Halden på denne tiden av året: http://www.halden.kommune.no/tjenester/haldenhavn/Sider/Gjestehavn.aspx Det ble ikke Halden i dag. Kom så sent utpå at det var litt småkjølig og overskyet, så jeg valgte å ta en tor over til Krokstrand. Der fant jeg ut at det var nok med gjestebryggeplass, så når jeg får lov til å gå litt mer med venstrefoten enn det jeg gjør nå, så blir det nok et lite landhugg der. Så dro jeg litt lenger utover fjorden og kjørte inn Ystehedekilen før jeg dro tilbake til Bakke tidsnok til kveldsmaten der! Fin tur uansett! Litt mer bekymret for at Webastoen ikke fungerte, det er første gang den ikke har virket. Neste gang jeg er nede i båten skal jeg finne fram manualen og se hva feilkoden betyr. Håper det ikke er noe dyrt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 13.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 Da har vi kastet tampen for en liten høsttur. Vi planlegger å gå innover i Oslofjorden for å se om vi finner noen nye spennende steder. YR er virkelig med oss, eneste føringer vi har er en barnebarnbursdag i Oslo på Lørdag og at vi bør være hjemme neste Mandag. Jippi Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 Har vært innom Fuglevik og fylt diesel. På vei mot Holmsbu nå. Fantastisk vær, sol fra nesten skyfri himmel, tilnærmet vindstille og flatt vann! Hva mer kan to båtfanter ønske seg Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 13.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 Misunner dere litt nå Bonus. Vi kommer ikke løs fra brygga før torsdag ettermiddag. Hva var prisen på diesel på Fuglevik nå? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 Misunner dere litt nå Bonus... Hva var prisen på diesel på Fuglevik nå? Prisen på Fuglevik idag var kr10.79 / liter. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 I morgen går turen nordover. Skal fotografere en masse julegavetips for bladet. Lørdag blir det sørover til vinterhavn. Men å legge inn årene for i år? Nope. Det ligger ann til mange flotte turer utover. Skal legge isolasjon rundt vanntankene som gjøres hvert år på denne tiden. Fulle vanntanker pleier å holde fram til påske. Ny burka over fb er bestillt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 13.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2015 Det ser ut til at Trude er på gli til at det blir tur til Borgen også kommende helg med ankomst torsdag middag. Men det blir nok siste tur for sesongen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Da gikk den turen i vasken, Trude ligger til sengs med vond hals. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Blir alenehelg på sjøen for å frakte den til vinteropplag. Er meldt knallvær så det blir en fin tur fra svenskegrensa og helt inn i syndens pøl, indre Oslofjord. Har vel fakta aldri vært med egen båt innenfor Son så det blir jomfrutur for meg. Har store planer om overnatting og pils/pizza midtveis. Men vet ikke helt hvor det skal bli. En eller annen plass mellom Engelsviken og Drøbak tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Da er jo trivelige Son et forslag fra meg som har hjemmehavn i Son. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.