Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Våknet i dag lørdag, hjemme i egen seng på lenge. Tror dette er andre helgen siden ferien at vi IKKE er på sjøen!

Helt greit etter forrige helg som var helt magisk og tenker også tilbake på den fantastiske sensommer og høsten vi har hatt. Vi har båtsesong hele året her på vestlandet dersom været tillater det. Snart båthelg igjen ?

 

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

I kveld ble det en herlig tur fra Halden og inn til Bakke i måneskinn og speilblankt føre!

 

Hadde med meg en passasjer, en annen pasient som bor i Halden og som jeg hadde lovt en båttur. Hun har hatt vannskrekk i 20 år etter en svært traumatisk opplevelse i en jolle, men etter at vi kom i land på Bakke strålte hun som en sol og sa at nå var vannskrekken kurert!

 

Hun hadde veldig stor sans for båten min og farten og koste seg virkelig om bord! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke lett med båttur nå da det er betong og bukker under kjølen, så det var denne våren / sommeren / høsten,vi fikk noen turer da,og noen døgn i båten ble det også.

God land vinter til de som ligger oppe og sjø vinter til de som ligger ute.

Møtes igjen til en fantastisk sesong i 2016.

 

Me sjåas. Hilsen Eirina med mannskap

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tur til Bergen med fristerinnen. Stormflo og vindfullt, men inne er det bare kos og glede :-)

Kino og lutefisk med venner denne helgen :-)

[...klippe flott bilde...]

DET høres ikke feil ut! Hvis ikke været hindre parafinhønen å fly meg inn fra havet i morgen satser jeg på Bergenstur og lutefisk på Bryggeloftet - den er bare legendarisk! Kos dere! :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Planlegger å ta båten fra Nesodden til Bakke utenfor Halden på søndag. Vil vel komme fram mandag kveld. Det er meldt helt OK vær rent vind- og bølgemessig, om enn litt regn på mandag.

 

Men med varmeapparat og nykokt kaffe på termosen så skremmer ikke regn meg unna en båttur! :-)

 

Det er fortsatt meldt milde temperaturer rundt Bakke, ingen blå grader ennå, så jeg regner med at det går fint å ha båten der til den 26. november, da jeg etter planen skal avslutte oppholdet mitt på opptreningssenteret. Det er imidlertid mulig at jeg får en uke til der, og da begynner det å bli spennende... Må vel foreta en daglig tur ned til sjøen for å speide etter tegn på is...

 

Men på søndag skal jeg i alle fall ut på tur igjen!

Link to post
Share on other sites

Denne helgen går turen til Sverige for å gå i opplag. Drar Torsdag ettermiddag,og tar første overnatting på Borgen, og går litt ned på svenskesiden på Fredag. Lørdag går vi til Kungshamn, og blir liggende der til Mandag morgen, før vi går inn i Strømmarna, for innendørs lagring og strekk :-)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...