Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Må komme meg til Bergholmen en dag, har aldri vært der! Har jo sett endel båter som har ligget på den andre siden, men ikke der på bildet.

 

Blir uansett ikke noen båttur på meg i helga da jeg skal utenbys med kjæresten, men skal prøve å ta det igjen senere. Jobber sju dager på rad neste uke, så det blir ikke helgetur neste helg heller, men kanskje noen svippturer på dagtid i løpet av uka. Men har fri mandag og tirsdag etter neste helg, og da har jeg vel såpass abstinenser at jeg bare MÅ ut på tur, regner jeg med...

Link to post
Share on other sites

Er det fritt frem å legge seg til på Bergholmen, eller er anleggene der forbeholdt medlemmer i en eller annen forening?

Bryggene og øya er åpen for alle. Det er en gammel befalsbolig der som vel nylig ble åpnet som kystledhytta og kan leies, og jeg tror at det er et par lokale båtforeninger som har tilhold i noen av bygningene, men som sagt, Bergholmen er til for alle!

Link to post
Share on other sites

Sakset:

 

"Bergholmen er åpen for alle som vil bruke øya. Forsvaret har gitt Vindfangerbukta Båtforening ansvaret for å vedlikeholde Båtverkstedet og de andre bygningene i «sydøst». Oslofjorden Friluftsråd disponerer «bestyrerboligen» (stort gult hus). Drøbak Båtforening har tilsvarende avtale om vedlikehold av bygningene på den nordre delen."

Link to post
Share on other sites

Det skal være åpent for alle på Bergholmen. Det er Vindfangerbukta båtforening som holder til på Østsiden.

Drøbak båtforening på andre siden. Kanskje litt mer kjipt på den siden....

Oslofjodens friluftsråd har laget kystledhytte i en av de gamle husene på Østsiden. Den heter Jacobinebua. Vann på brygga.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ikke mye trengsel langs bryggene der ute, Flid!  :smiley:

Ikke mye mas der nei. Lenge siden vi besøkte Østre nå. Det begynner å bli litt slitt og forfallet kommer på grunn av manglende vedlikehold.

 

Vi dro til Havna på Tjøme i formiddag. Ikke mye mas her heller. En liten spasertur til Torås fort i formiddag....

 

Tønsberg Tønne i bakgrunnen.

bilde

 

Færder fyr langt i det fjerne.

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...