Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

bilde

 

Det ble en herlig solskinnstur til bla.a. Ranvikholmen sør for Toftelandet i går.

 

bilde

 

Oslofjorden Friluftsråd er flinke. De setter opp infotavler som gir båtfolket mer forståelse for stedet de er på.

 

bilde

 

Vær litt obs når du går inn mot gjestebryggene som ligger i le for øst, sør og vestvind. Det ligger en enmeters-grunne i innseilinga som er godt merket på kartet.

 

bilde

Det er god dybde langs bryggene.

 

bilde

Fabriukken på Tofte er snart jevnet med jorden og et landemerke er nå borte.

 

bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Denne helgen går turen til Borgen, årets første tur! Jeg og skipshunden er nå godt installert i båten i hjemmehavnen slik at vi kan komme oss avgårde imorgen tidlig. Det er -0,1gr. ute, men +22gr inne i båten. Vi koser oss!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen går turen til Borgen, årets første tur! Jeg og skipshunden er nå godt installert i båten i hjemmehavnen slik at vi kan komme oss avgårde imorgen tidlig. Det er -0,1gr. ute, men +22gr inne i båten. Vi koser oss!

 

Da er Trudelutt på vei til Borgen!

 

bilde

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Setter kursen mot Tønsberg denne helgen. Der skal jeg plukke opp yngstejenta som er på besøk hos venner og som skal bli med meg på båttur tilbake. Noen som vet om det er langt å gå fra jernbanestasjonen til gjestehavna? 

 

Mulig jeg stikker innom Borgen på vei nedover, spørs hvor tidlig jeg kommer meg avgårde (burde vel kanskje legge meg snart...). Hadde opprinnelig planlagt å være der 9. april i fjor, på 75-årsjubileet, men det gikk jo skeis så det suste... Mulig vi tar ei natt der på veien hjem, vi får se...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...