Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Strømstad ble Hankø venneparet vi reiser med har fått motorproblemer på sin nye skibsplast så vi måtte taue dem inn fra Strømtangen til Hankø i går kveld og i dag blir det å vente på redningssjøta. så går vel turen tilbake til Moss sammen med dem

Til alle dere andre ha en flott helg

Her skinner solen å det blåser fra laber til liten bris

Skjønte det var noe, roaldbj. Ruslet forbi, så luka til motorrommet sto åpen, men så ikke snurten av deg...

Men du manøvrerte deg bra inn lell, så jeg.

Roaldbj er forøvrig ikke alene om å ligge her med Swift trawler. Hvis det stemmer at det er fire av dem i Oslofjorden, så ligger altså halve flåten her nå. :yesnod:

Overraskende mye trafikk her i helgen. Er det innspurten?

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

ter-av, er du i nærheten? Jeg klarte å løse problemet som er omtalt i en annen tråd (Yanmar 6LYA-STE) : https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33339). Vi ligger nå fot - i fot med den store og legendariske Odd Børretzen. Jeg tok kontakt med ham. Han var fantastisk. For det første signerte han boka si. Deretter rant historiene ut av ham. Jeg gleder meg til å få noe mer fra ham i morgen. En fantastisk kar. Jeg synes han ser ut i dag som han så ut for 20 år siden. Jeg har tatt bilde av båten hans, men jeg må først forhøre meg om det er greit å legge bildet ut på BP før dette skjer.

Så Swift'en i plan i går, og så det lå en i gjestehavna da jeg kjørte forbi der (med bil) i kveld.. Utrolig lekker båt; satser på at jeg får råd til en i mitt neste liv :crazy:

Har vært ute å trent til Hollendern i dag. Skal seile double i shorthandedklassen, og vi som skal seile sammen har ikke seilt sammen på ca ett år.... Planen er å fortsette treninga i morgen, så hvis det er en irriterende båt på kryss og tvers i Bastøyområdet.....vet jeg aldeles ikke hvem det kan være :rolleyes::confused:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

ter-av, er du i nærheten? Jeg klarte å løse problemet som er omtalt i en annen tråd (Yanmar 6LYA-STE) : https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33339).

Lå ved molo-brygga. Og rakk akkurat å se at du dro da jeg sto opp i dag (ok, ble litt sen frokost i dag...). Vi snakkes ved neste korsvei. :yesnod:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hei

Vel dette skulle egentlig være en fin båthøst etter en lang båtferie, men etter ferien har jeg fått beskjed om at kreften har tatt over kroppen og at det ikke er mer å gjøre.

Har prøv på en båttur etter dette, men det var så mange gode minner og så mange fremtidsplaner som innvolverte båt at det bare ble en vond opplevelse.

Derfor er båtsessonen over og venter bare på tid for ilandsetting.

Hei

Vel dette skulle egentlig være en fin båthøst etter en lang båtferie, men etter ferien har jeg fått beskjed om at kreften har tatt over kroppen og at det ikke er mer å gjøre.

Har prøv på en båttur etter dette, men det var så mange gode minner og så mange fremtidsplaner som innvolverte båt at det bare ble en vond opplevelse.

Derfor er båtsessonen over og venter bare på tid for ilandsetting.

Ikke lett å skrive noe fornuftig, men alt godt til deg og dine i en vanskelig situasjon. Håper høsten blir lett og fin for deg.

Med ønsker om alt godt.

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Trist å høre SpaceCab, ord blir fattige i en slik situasjon.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ja dette var trist.

Spesielt når en slik rekreasjon bare gjør det verre.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Trist å høre om sykdommen din SpaceCab

Turen vår til Verdens Ende ble kortere enn forventet. Det blåste jo opp fredag - noe som ble meldt sent. Men hadde vi først fått barnevakt til pelsdyret så måtte vi jo på tur. Så ved Eldøya byttet vi retning og gikk mot Hankø i stedet. Endte opp i Slevik kilen, og der smatt vi inn på den offentlige brygga og ble liggende der til i dag. Aldeles nydelig sted, nydelig vær og nydelig vann. Morgenbad hver morgen! Lang kveldstur på land i går kveld for å utforske Mærrapanna og middag på fjellet.

Gikk rolig hjem i dag. Var først en tur innom Hankøhavna - ei uthavn vi ikke har vært i tidligere. Trang led inn - men duverden så idyllisk. Kanskje neste helg? :smiley: Deretter pit stop på Hankø for is og brus før vi gikk hjem i tett trafikk. Hadde rett og slett ikke lyst til å gå hjem, så vi strakk timene så langt vi kunne. Det er helger som dette som gjør det verdt å ha båt

Her er det bare drittvær. 10 grader regn og vind. På fredag kveld var det vel storm i kastene :cryin: jeg vil ha en Oslo sommer,selv om den er dårlig :wink: Noen i Oslofjord området som vil bytte båtplass for en sommer sesong og utforske nordvestlandet :seeya: Jeg ordner transport :cheers:

Redigert: Beklager avsporingen

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Veldig trist med kreftsykdommen din SpaceCab - håper det går så bra som mulig.

Gikk rolig hjem i dag. Var først en tur innom Hankøhavna - ei uthavn vi ikke har vært i tidligere. Trang led inn - men duverden så idyllisk. Kanskje neste helg? :smiley: Deretter pit stop på Hankø for is og brus før vi gikk hjem i tett trafikk. Hadde rett og slett ikke lyst til å gå hjem, så vi strakk timene så langt vi kunne. Det er helger som dette som gjør det verdt å ha båt

Mye bra vær i helgen, og jeg skjønner godt konklusjonen din :yesnod: Jeg skulle gjerne fått til en familietur denne helgen, men programmet er relativt tettpakket for tiden, og de andre er ikke så hissige som meg på å komme seg ut. Det ble derfor kun en liten tur på meg for å tømme septiktanken og "sjekke et par småting". Tre ukers båtferie er opplevelsesrikt og populært. Likevel daler kanskje interessen litt utpå høsten, men eldstemann (på snaut ti) skal fortsatt ha STOR båt når han blir stor.

Hilsen hos

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...