Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Nå har jeg vært alene på båtur i noen dager. Lå værfast på Rossøy i 1,5 døgn. En Bavaria med en nymoderne propell i mastetippen målte 18 sek vind. Bølgene var godt over 2m rundt hele øyen. Ikke noe for en 22 foter.. :lol:

reiste derfra klokken 07.30 i morges, da var nok bølgene halverte.

 

Nå er kansje jeg litt sær, men jeg synes det er herlig å være litt alene av og til. Det er kjedelig, men kjekt på en helt annen måte. :yesnod:

 

Tror ikke jeg ville dratt på overnattingstur alene. Men jeg kan fint hoppe av i båten når far går på jobb klokken halv 8 å ligge der å sove i noen timer - Herlig! :cool:

Link to post
Share on other sites

Angående din kryssning av fjorden, det har stått på ganske bra innover fjorden de siste dagene. Da bygger sjøen seg opp. Regn med en god del rulling.

Hei.

 

Turen over fjorden gikk helt uten problemer, det er faktisk lenge siden vi har hatt så rolig tur over. Vi dro over på formiddagen og hadde kun en svak vestavind på 2m/s som ga snaue 20cm bølger! Noe rester av sjøen fra syd hadde vi som svake dønninger på 30cm midtfjords. Men vel på plass i Son merket jeg at vinden hadde dreid til syd og øket en anelse.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

En helg er tilbakelagt og en ny planlegges. Været for helgen ser lovende ut. Bedre enn på lenge.

 

Moss har blitt et glemt sted denne sommeren. Kunne godt tenke meg å legge fredagskvelden i kanalen og lørdagskvelden i Horten. Med meldt blankt vann kan det bli drømmetur dette.

Hva er bedre enn nybakt brød fra bakeriet ved kanalen og godt pålegg fra Ærtnes?

 

Tar med alle tre papegøyene. Litt liv i havna må vi vel få til. :lol:

 

mossekanalen_20052.jpg

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hva er bedre enn nybakt brød fra bakeriet ved kanalen og godt pålegg fra Ærtnes?

I følge Svenning i en tidligere tråd er det alltid varmt og ferskt morgen brød i Moss :smiley: Mors har gode brød. Anbefaler også deres tunfisk smørbrød

 

Ertnes oppi sentrum er lagt ned - bare til info - så det er kanalen som gjelder.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi legger ut på vår andre ferie imorgen. Første del gikk nedover svenskekysten i 14d fra midten av Juni. Nå drar vi til Vestfold med Horten, Åsgårdstrand, Hui, Bolærne og Værdens ende. Har nå jobbet i 4 uker mens uværet har herjet og nå som godværet kommer sigende stikker vi ut igjen. Blir vel i nye 14 dager hvis været holder seg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det landligge med klargjøring for ferie fra mandag morgen av.

Da blir det hele august på svenskekysten i finvær!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi legger ut på vår andre ferie imorgen. Første del gikk nedover svenskekysten i 14d fra midten av Juni. Nå drar vi til Vestfold med Horten, Åsgårdstrand, Hui, Bolærne og Værdens ende. Har nå jobbet i 4 uker mens uværet har herjet og nå som godværet kommer sigende stikker vi ut igjen. Blir vel i nye 14 dager hvis været holder seg.

 

Ha en fin ferie Vivian og Rolf. Skulle gjerne blitt med men nøyer oss med en snartur til Moss og Horten denne helgen, hvis været tipper i metrologenes tipsfavør.

 

Vi snakkes sikkert på K-77. Her er det DCS som gjelder. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Turene styres av den oppvoksende slekt. Festival i Uskedal med adgang for <18 fredagen. Dermed går vi til Husnes hvor poden da kan trekke seg tilbake når aldersgrensen i Uskedal lørdag er >18. Noen som vet om vi kan påregne plass i Husnes, fortrinnsvis med strøm? Pga begravelse fredag blir det sen avgang.

Laholm

Link to post
Share on other sites

God kveld.

 

Akkurat naa vet jeg ikke hvor jeg er paa kartet, men jeg sitter paa Hurtigruten paa vei nordover....

Reiste fra Bergen klokken 8. Var i bergen for foerste gang i mitt liv :eek: Skal si det var avangsert veinett i den byen, og jeg var kartleser. Naar mor leste havnet vi paa sykehuset.. :lol: Men jeg ordnett opp saa vi fant baaten.

 

I Trondheim moenstrer jeg av og tar flyet hjem paa torsdag for aa komme meg paa lang baatur i norlige deler av Ryfylket :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det er litt doenninger, men irriterende lite...

Hadde vert mye loegnere med masse boelger og tyskere som spyr.. :lol::lol::lol:

 

Ja, torsdag kveld komme eg te Lindoey, saa me snakkes der :seeya:

 

Vannvittig irriterende med engelsk tastatur... :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Når planlegge du å komma? Eg e ikkje sikker på om eg reise imårå, får se på regn å vind. Sansynligvis reise eg selvom det regne men spørs litt visst det plaske ned liksom. Eg har foressten fått ein sånn spagetti hermetikk som du hadde i båten, eg tror eg tar med lapskaus og istedenfor :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Naa tror eg me kom ut paa havet for naa skjer det noe.. :lol:

 

Det kan fort bli kveld (67) foer me komme oss avgaarde. Eg reise med fly fra Trondheim i 12 tiden og s[ ska flyet innom Bergen, saa skal det pakkes om foer vi kommer oss til baaten og pakker den, og reiser.

 

HJELP! Om 4 min gaar tiden jeg har betalt for internett ut.... :sad:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ligger nå i Mossekanalen hvor det er tilnærmet fullt. Vi har vært hos MORS hjemmebakeri på morgenkvisten og kjøpt ferskt brød og VG. Koser oss med jennomgangstrafikken i kanalen. Mange fine motorbåter å se. Mange velstelte snekker i Mossedistriktet.

 

Nå kom havnevertinnen forbi og ga oss gratis ferske rundstykker som vi skal ha til lunsj.

 

Nå skal fruen og jeg til Ertnes og handle nydelige kjøttvarer og en tur til båtutstyrsbutikken Manskow som ligger rett ved kanalen på Jeløy-sida.

 

Her blir vi til søndag. Horten for vi besøke en annen dag.

 

Pratet med Escada på VHFen i går. De ligger i Åsgårdstrand.

mvh Inge


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi dro til Son på dagen igår i et nydelig båtvær.

Ble positivt overrasket at Son kro stengte så tidlig slik at det ikke var noe problem å få en god natt søvn.

Nå er det lett overskyet og med vindstyrke 5-7 m/s.

Regner med at vi ligger til imorgen da det er meldt mer sol, slik at manskapet kan slikke sol på hjemturen.

Men sitter nå å surfer på finn og tenker så hjernen går varm....

Har lagt ut Brage for salg med litt tungt hjerte pga at jeg har gjort så mye med den og er kjempefornøyd.

Men med en på 11 og en på 15 ombord tvinger det seg fram en ny løsning med soveplasser ombord. Det er nok på tide å få skilt foreldre og barn i separate lugarer. Men det er ikke mye å få tak i til det jeg får for denne.

Og er ikke lysten på å låne eller, men det må vel til :cryin:

Har lyst på tett båt, men det blir nok med tanken, så det lureste hadde vel vært å se etter en Tresfjord 29, siden jeg liker båttypen og er godt kjent med alle løsninger ombord og hvordan jeg ønsker tilpasningene.

Har akkurat fått henvendelse fra en ivrig kjøper fra Gøteborg, så den som lever får se....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...