Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Motorsykkel tur. Jiiiippppiiii ! Og det er litt båtrelatert for vi skal nemlig se på småbåtslusing i Telemarks kanalen. Ørnhild skal psykes opp til neste år. :smiley:

Klassiske motorbåter har treff nederst i kanalen fra torsdag til lørdag.

http://www.cmbweb.no/index.php?option=com_...o&Itemid=56

Da kan du sikkert få se endel fine båter gjennom slusene i Skien.

Link to post
Share on other sites

Etter nok ei natt med dieselvarmer på , blei det hjemtur og til Horten gjestehavn .Økosjefen vil ha strøm og litt lei detta været , så et varesenter 100 m unna hjelper vel på humøret vil jeg mene . Ser det ligger andre BP båter på moloen , godt å ligge sånn et par dager også da .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå er båten helt ferdig pakket og alt er klart. Kaster loss i morgen. Tok en kikke på værmeldingen for førstkommende uke - ikke særlig oppløftende :headbang:

 

Her gjelder det nok å ha rett innstilling. Men blir det dag inn og dag ut med høljregn.....da vet jeg ikke helt jeg :nonod:

Link to post
Share on other sites

Nå står siste helgetur før 4 ukers ferie på svenskekysten for tur. Vi drar ned til båten ikveld,

ligger over der og krysser fjorden imorgen torsdag tidlig. Ferien starter om halvannen uke.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Yepp, det er vel det. Når en selv er pensjonist og har en kone som jobber halv stilling (denne uken jobber hun tirsdag og onsdag kveld), er det fint å få ta noen lange helger. Vi er heldige slik. :yesnod:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Båtvær er det vel så godt som alltid fra vi sjøsetter i april til opptak i oktober. Det er kun grov sjø som stopper oss. En regnværshelg sent i september med varmeren på, en god biff med rødvin til middag og så avslappet tilbakelent fremfor TV'n om kvelden med kona i armkroken er absolutt ikke å fornekte.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helgturen går trolig til Moss eller Horten denne gangen. Nå har ferden endt i pollen tre-fire helger på rad. Nå må Astor få sparke litt i fra og få seg en langtur. Time vill show som det heter på vestlandsk.

 

Da blir det korttur til pollen allikevel.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei sann.

Vi skal på førstereistur med den "nye" snekka vår og skal holde oss rundt omkring Tjøme/Hvasser. Håper på fint vær og at vi får satt båten greit på vannet i morgen. Gleder oss til å prøve båtlivet. Ha en fin helg alle sammen og vi får krysse fingrene for at værgudene står oss alle bi.

Link to post
Share on other sites

Kom oss inn i havnen hjemme før det braket løs for alvor. Det blir nok å sitte hjemme og se på båten, knaske det som måtte hjelpe av medisiner mot forkjølelse, og sjekke Båtplassen denne helgen. Men vi er klare til å stikke ut på kort varsel!

 

Stavanger så jo ikke fristende ut på Dagsrevyen (matfestivalen så ut til mer eller mindre å blåse bort). Men vi har i alle fall fått med oss denne sommeren at regn og vind egentlig ikke er noen hindring så lenge vi har fått til en solid fortøyning!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Hei

Da er første uken av fire ferdig og været har ikke vært helt som ønsket, men det er samme så lenge vi er på sjøen :cool:

Tenkte oss en tur til Kragerø, men foreløpig ligger vi Tønsberg og venter på at vinden over tønna og rakkebåene skal løye litt.

Har kjørt rundt her i området siste uken uten å se en eneste båtplassen vimpel, jeg har ikke min oppe heller, men jeg har god unskyldning, mangler vimpelstang :sailing:

Vi satser på å komme videre, men skulle vi ikke det, er skjærgården her slik at en fint kan kjøre rundt her i tre uker til :yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

I helgen går turen bare til båthavnen...værmeldingen sier 12-15 m.s lørdag og søndag, og da er den lune havnen på Grimsøya bra.Alltid noe å gjøre...skal sette inne en ny Wallas 2400 varmer...den ustabile thermicen kaster jeg ut og selger til høystbydene...en utrolig varmer når den starter...men ikke alltid like villig

Redigert av jory (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi har kommet hjem i dag etter en tur til Hvaler, Engelsviken, Hankø, over til Bolærne, Tønsberg, verdens ende, Hvasser, og over til Hvaler igjen vi rakk ikke helt hjem før kulingen satte inn så det ble ikke noe behagelig tur :sad: (trodde aldri det ble så urolig sjø i Skjebergkilen)

vi blir vel hjemme noen dager nå pga. været som er meldt før ferden går videre til svenskekysten vist været tillater det.

Redigert av Espen C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi ligger nå på Kommersøya hvor vi har ligget hele helgen. Idag hadde vi et ordentlig regnskyll med lyn og torden, men nå har det gitt seg. Kom nettopp ombord etter å ha sittet rundt bålet der de fleste samlet seg. Men syntes det ble kølig, 12gr., så nå går Eberspächeren og jeg koser meg ombord.

 

Krysser fjorden tilbake til hjemmehaven i Son imorgen etter frokost før vinden øker fra 12 til 15m/s. Uken kommer til å gå til klargjøring av båten før ferien som starter neste mandag, 4 uker på svenskekysten i strålende sommervær!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Problemet er det er ikke kjekt å reise alene. Og fleste kompiser er på ferie. :crazy:

 

Nå har jeg vært alene på båtur i noen dager. Lå værfast på Rossøy i 1,5 døgn. En Bavaria med en nymoderne propell i mastetippen målte 18 sek vind. Bølgene var godt over 2m rundt hele øyen. Ikke noe for en 22 foter.. :lol:

reiste derfra klokken 07.30 i morges, da var nok bølgene halverte.

 

Nå er kansje jeg litt sær, men jeg synes det er herlig å være litt alene av og til. Det er kjedelig, men kjekt på en helt annen måte. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ønsker deg en god ferie Lars H. Får håper du får bra ferie vær i år. Angående din kryssning av fjorden, det har stått på ganske bra innover fjorden de siste dagene. Da bygger sjøen seg opp. Regn med en god del rulling. Men det er du vel sikkert forberet på. Pass på å komme når ikke strømmen er på vei utover, da blir det enda krappere sjø.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...