lassal Svart 18.August.2006 Link til dette innlegget Svart 18.August.2006 (redigert) Nå er det ca 2 uker siden den nye båten ankom Norge og mitt eie. Båten ble sjøsatt dagen etter at den kom og vi har allerede vært på Hvaler, Oscars borg, Nesodden og Drøbak. Ellers bare småturer rundt Son. Her er noen bilder fra våres ferd. Båtlivet er herlig! Ankommer Son Sjøsetting, Første kveld i fabrikkny båt Andre dag på Oscars borg, På vei hjem fra Skjærhalden, Noen fler som vil friske opp tråden med herlige sjøbilder? :) Edit, denne skulle vel ha vært postet i "hvor går båtturen denne gang?"..? Redigert 18.August.2006 av T.A.S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Ferien er over for de fleste av oss. Nå starter vi med helgturene, hvor vi koser oss i den lille favorittkroken som du håper er ledig fredag ettermiddag. Fredag reiser fruen og jeg til San Polè med retur lørdag. Hyggelig å møte gamle kjente etter noen fine ferieuker. Søndag drar jeg til Tønsberg med Astor slik at hun kan få seg en ny kallesje. Den gamle er 11 år, og ser ikke særlig vakker ut. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bao Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Denne helgen blir det ingen båttur. Fredag reieser fruen og jeg til Praha hvor vi er bedt til middag på lørdag. Det er vist godt øl der. Hjemreise på søndag. Tenk på alle dubbedingsene jeg kunne kjøpt til båten for hva den turen koster. God helg til alle. Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 I helgen blir det sannsynligvis bare en fisketur i indre Oslofjord. Det går rykter om fin sei, og det må jo sjekkes. Etter en flott båtsommer melder kona at det er høst, og at flere overnattingsturer er lite aktuelt. Så da blir det enten soloturer eller muligens en guttetur etterhvert. Bao: ølet i Praha er utrolig godt. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Blir vel en tur ut denne helgen siden kona har fri. Hvaler, nærmere bestemt fredagshølet eller deromkring er sannsynlig overnattingsplass. Til uka tenkte jeg å få ut noe av ferieutstyret og gjøre båten mer fiskevennlig akterut. Skal på en Bergenstur neste helg så da blir det kanskje en fisketur der borte, vi får se an bl.a. været. Noen som har fiska torsk (pilka) på mine kanter i det siste? Noe torsk å få? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Til helgen blir det Østre Bolærne på oss. Første tur dit i år. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Patnyg Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Er det ingen som har tenkt seg til den fremgangsrike Eiken trebåtfestival. Mye liv der. Levende musikk, leker og turer for barna. Bare hygge og kos nå på sensommeren. Ta en tur. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 24.August.2006 Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 Til helgen går turen til Eiken Pensjonat og båtfestivalen, med bil! Familien båtløs skal kose seg med fiskesuppe , og får heller nøye seg med å kikke på båtene! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 25.August.2006 Link til dette innlegget Svart 25.August.2006 I dag går turen til Eriksholmen, på sjernarøyene. Kommer til å se etter den rette vimplen Jeg mangler derimot min vimpel Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 25.August.2006 Link til dette innlegget Svart 25.August.2006 Til helgen blir det Østre Bolærne på oss. Første tur dit i år. Da sees vi kanskje der, Fram25. Jeg kommer innom på lørdag ved 3-tida med den nyinnkjøpte Meklingen for å hente Gaia som har vært på seminar der fra i dag. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Denne helgen er litt usikker , men det er flere plasser som vi har lyst til å reise til i helgen . Så kansje det ikke blir bestemt før vi går ut ikveld . Vi er på vhf 77 vis det kommer flere kjente utpå i helgen PS: Astor skal du ikke ut i helgen ,eller har du bare glømt denne ? ;) Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
jutul Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 (redigert) Er meldt littt uggent vær til helgen i Hvaler området, men vi finner oss en lun plass lager god mat og fyrer en sigar utpå kvelden, så blir det bra. Redigert 1.September.2006 av jutul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 (redigert) Blir til Hvaler idag, Strømstad i morgen retur Hvaler på søndag. Dette er utgangspunktet for helgen. Meldt 13 sek sørvestlig søndag. Redigert 1.September.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tine IV Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Da har økosjefen talt , blir langtur til Løvøya . Skal ut på Lort og grille og kose oss vis været holder ut kvelden , så har økosjefen bestemt at vi må hjem imårra pga landskamp på tv . Men men ikkeno å gjøre med det , er jo bare å gjøre som jeg blir befalt til .God helg til alle Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
MaLang Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Nå er alt pakket og om en halvtime legges det ut på en helge ekspedisjon til Sassenfjorden og Tempelfjorden på 78N. Planen er å besøke blant annet Pyramiden- en gammel forlatt russisk gruveby og Fredheim- den gamle fangststasjonen til Hilmar Nøys:) God helg godtfolk! - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det blir en tur til hvaler til vårt eget "smultronstelle"om værgudene er i godt humør Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 ØKH har ymtet frempå at hun kunne tenkt seg en overnattingstur med "nybåten", som jo er en kalesjebåt - i motsetningen til >>Morild<< som var ren bruks-(fiske)båt. Noe bedre plass under dekk er det jo i Tromøy'en, så vi får se an været i morgen. Blir vel en kort tur til Brattestø eller Akerø. Søndag er det visst ikke spådd ideellt båtvær........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
sjøman Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det blir biltur til tjøme i morgen,for å hente nyinnkjøpt sandvik 25. Turen går over fjorden til kambo som er hjemmehavn.Dette blir spennende,Hvis det er pent vær blir det en overnatting i sandspollen. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Nå er alt pakket og om en halvtime legges det ut på en helge ekspedisjon til Sassenfjorden og Tempelfjorden på 78N. Planen er å besøke blant annet Pyramiden- en gammel forlatt russisk gruveby og Fredheim- den gamle fangststasjonen til Hilmar Nøys:) God helg godtfolk! - MartinL Den turen har jeg kjørt på snøscooter, drømmer om å kunne besøke Svalbard når isen er gått også.Lykke til på turen. ( Selv plasker jeg en tur rundt Tjøme) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Hedde en strålende tur til Son denne helgen. Sammen med gode båtvenner ble det god miffag den ene kvelden på kroa. Lørdag i festlig langbord på pizzakroa. Båtlivet er herlig! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sabeltann Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Trass har visitert Hjelmeland samt en snarvisitt Finnøy i helgen, la ut kl 12:00 fredag og ankom hjemme havnen i kveld kl 19:57. FLott vær egentlig, regn og tordenvær, opphold og litt sol innimellom. Ungene har kost seg, det har de voksne og, vi har visket og fått en rar fisk vi aldri før har sett, tror det var en havabbor.! På hjemveien la vi turen innom finnøy for kaffi og is hos venner, kjempe koselig! Var litt rusje mellom finnøy og rennesøy, hold marsj fart hele tiden, men pga mye sjø inn fra siden styrbord gikk faktisk det ene visker bladet til de evige jakt marker.... jaja har flere. For første gang klarte ikke viskerbladene ta unna sjøvannet fra vinduene, det kombinert med sterk og lav sol rett i mot var ikke lett. Ble og pakke seg inn i goretexen og stikke hode opp av luka... følte meg som en undervannsbåt!! Men båten oppfører seg eksemplarisk i litt sjø. Deilig med masse motorkraft under beina! For oss var dette en kjempe helg der vi fikk fri fra vår ellers så alvorlige hverdag. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Som ferske Nidelv 28-eiere har vi fortsatt oppover på lærekurven i helga. Etter overtagelse av båten med påfølgende jomfrutur opp mot Gjøva på fredag kveld, utvidet vi horisonten på lørdag! Vi fikk med oss et vennepar og dro igjennom Mossekanalen og over til Horten, hvor vi "lukeparkerte" med stil i gjestehavna Etter å ha kost oss med lunsj i sola, gikk turen inn til indre havn for dieselfylling. På returen over fjorden fikk vi prøvd skuta i litt sønnavindssjø, noe både båt og skipper takla uten problemer. Litt sjøsprøyt ble det, men det hører vel med på denne båttypen har jeg skjønt. I ettermiddag, etter at regnværet hadde gitt seg, "måtte" vi bare en tur ned i havna for å sjekke hvordan den modne damen hadde taklet regnværet i natt, og at det ikke var noen "inkontinens-tendenser" på gang noe sted. Alt var imidlertid bare fryd og gammen, og skipperen benyttet anledningen til å gjøre seg enda litt mer kjent blant remediene under dørkplatene. Vi liker i grunnen det nye familiemedlemmet vårt, allerede! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 (redigert) Det er meldt sommervær fra meterologen denne helgen på sør-østlandet i allefall. Dette gir jo uante muligheter igjen for en vakker helg på sjøen. Vi heiser seil rett etter at kontrollørern fra Sjøfartsdirektoratet har vært ombord og kontrollert litt samt sjekket at en meter i Tyskland er like lang som en meter i Norge på Stauden II Vi setter kurs rett til Jomfruland hvor vi legger oss til for kvelden... I morgen vil vi seile litt i området rundt Kragerø... før natten blir tatt et eller annet sted.. Redigert 8.September.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sonata 7 Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 i helge går turen fra sætre-storsand på i dag(fredag) for å feire at vi har fått ny genua til båten. Lørdag blir det opp tidlig å seile hurum golden cup på tofte der forholdene ligger til rette for en god seilas. God helg Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 I helga er det planlagt tur til Sandspollen - med bacalao i gryta Dette blir første overnatting i "nybåten". Det er vel ikke lenge før skuta skal opp, så nå gjelder det å utnytte fine høstdager! God helg, alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.