Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Hadde store planer om tur til Råkvågen som skrevet tidliger i tråden. <<<men septikproblemer og sliten quindebeist stoppet effektivt den turen. Fikk jobbet en del i båten i går kveld med Alien,. Han lå i båten i natt, og vi fortsatte i dag med diverse forbedringer. Fantastisk vær og båtsportens dag i Børsa. Med små Eliasbåter,is ,pølser osv.. Vi får se i morgen om vi kommer oss ut en tur,

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hadde en kjempefin tur sammen med en kamerat over folla og til Rørvik i dag.

Første tur over folla for oss begge. :flag:

 

Takk til Poseidon for hans båtførerbevis kurs her på båtplassen

 

Noen bilder fra turen:

 

slinna-web.jpg

 

Grinna fyr har vært redningen for mange som har møtt Folla dårligere humør enn oss.

 

redningsskoeta-web.jpg

 

Du kan si mye rart om toppledelsen, med uten dem som bemanner disse båtene, hadde kysten vært betydelig utryggere.

 

troenderbas-web2.jpg

 

Noen som sa at alle trålere er rustne vrak?

Vakkert syn

 

norweg-web.jpg

 

Et besøk på Norweg burde vært obligatorisk for alle

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Det ble en fin båthelg selv om været ikke slo til før søndag ettermiddag.

 

Vi lå i Drøbak fra lørdag til søndag sammen med gode båtvenner. God mat på et av stedets mathus å kvelden. Nå går det devinnetivt på tampene av sesongen 2006.

 

Selv om det enda er 3uker til opptak så er det mye som skal ordnes før Astor går i stroppene.

 

Har kke lest av timetelleren nøyaktig enda, men den har i alle fall passert 200 motortimer så langt.

 

Noen turer til blir set sikkert, selv om ingenting er bestemt enda.

 

Nå blir det å sette seg ned å strukurere lesingen rundt D5L-kuset. Her får jeg ingenting gratis, selv om noe av stoffet er kjent fra før.

 

Kartene ligger nå i press slik at de stygge brettene fra forsendelsen kan bli noe rettet ut.

Gruppa vår består noe av 4 båtfolk. Akkurat passe.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har vært på HÅSTEIN i dag, nesten så langt vest en kan komme(uten for stavanger) Fint vær men dønningene hang igjen og gjorde at båten duvet endel til tross for at vi lå god i le....fin temperatur, dog litt vind fra sør som samtidig med at skyene kom drivene sørfra gjorde at vi etterhvert pakket sakene og tok turen hjem det var vi og Englandsbåten som "kappet" om og nå tungenes først...vi tapte!

 

på Håstein lagde vi middagen på land som besto av koteletter og potetsalat, til dessert serverte bestemor kaffi og wienerbrød! Smakte herlig.

 

Vi observerte en haug med sel på Gåsa( et skjær), da vi kom i le av den gjengen stinket det så ubeskrivelig vondt! :cryin::puke: Ungene syntest det var stas og se så masse sel!

Vi så og havørn som hang på vindene like over båten, flott opplevelse!

 

 

haastein.jpg

 

Fin tur, herlig og kunne drikke litt kaffi ombord mens eldste mann(8) er styrmann!

Redigert av Sabeltann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ligger på Føyno mellom Stord og Bømlo. Blir nok værende til et stykke ut på dagen i morgen. 16 grader i sjøenog 26 i lufta.

 

Så det lå mye båt der når vi passerte ved halv 6 tiden. Snakk om drømmehelg...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Så det lå mye båt der når vi passerte ved halv 6 tiden. Snakk om drømmehelg...
Rimelig fullt ja, ca. 20 båter. Skulle nok funnet plass til deg :yesnod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

goggen har hatt besøk fra det blide sørland og ikke kommet på sjøen denne helgen. :nonod:

 

Det var ikke så værst i Telemark heller. :wink:

mvh

giver

Ser ut som du er i Vrådal giver? Der er goggen godt kjent, og snart går turen dit igjen på den årlige elgjakta! En liten trøst når sommeren er over...

Link to post
Share on other sites

Rimelig fullt ja, ca. 20 båter. Skulle nok funnet plass til deg

 

Det hadde vært trivelig, men vi har et landsted i "øyane" (Fitjar øyene altså) så vi havner fort der. Uansett, vi var altså på Føyno torsdag ettermiddag og badet og spiste middag. Flott sted som dessverre blir litt mindre attraktivt pga broene enn før, da var det jo paradis på jord...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Det ble en stille og fin helg på Vettnet, Koster.

Været var brukbart, mye sol og litt skyer, om hverandre. Jevn bris fras øst, kanskje opp i 7-8 m/sek på lørdag formiddag, men indre del av havna er jo veldig lun og fin.

 

Dessuten, flott utgangspunkt for turer og.... sopp!

Det ble andebryst med champignon, plukket i nærheten av Norrvikarna til lørdagsmiddagen, ahh :yesnod:

 

Har noen forresten besøkt "Kosters trädgård", på Syd Koster. En blanding av Cafe, Restaurant og grønsaksutsalg, med full fokus på lokale arter og produkter.

En liten oase, faktisk. Hjemmebaksten anbefales, Bifftomatene en gourmé opplevelse og pilsen er kanskje Kosters beste, om man vil nyde den i en stille bakhave...

Et godt alternativ til "Disco'n" i Hortens gjestehavn. :lol::lol:

Søndag tok vi årets (siste?) bad. Vel, bad og bad, kall det en dypp.

:diving:

Neste helg er jeg litt sugen på Ramsø.

Hvis ikke det blir snekring og hjemmesysler da. Får se an været.

Gir ikke opp sesongen enda vel?

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vivian og Randi har innvitert på forikål denne helga. Turen går trolig til Dragsund på Håøya. :cheers:

 

Trolig dukker VEKATO opp også. Tine III er også invitert med sin nye FP-båt. Det ligger ann til en festlig avsutning på en drømmesommer for oss i Oslofjorden.

 

Neste søndag går Astor i stroppene. Snipp snapp snute......


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det ble en stille og fin helg på Vettnet, Koster.

Været var brukbart, mye sol og litt skyer, om hverandre. Jevn bris fras øst, kanskje opp i 7-8 m/sek på lørdag formiddag, men indre del av havna er jo veldig lun og fin.

 

Dessuten, flott utgangspunkt for turer og.... sopp!

Det ble andebryst med champignon, plukket i nærheten av Norrvikarna til lørdagsmiddagen, ahh :yesnod:

 

Har noen forresten besøkt "Kosters trädgård", på Syd Koster. En blanding av Cafe, Restaurant og grønsaksutsalg, med full fokus på lokale arter og produkter.

En liten oase, faktisk. Hjemmebaksten anbefales, Bifftomatene en gourmé opplevelse og pilsen er kanskje Kosters beste, om man vil nyde den i en stille bakhave...

Et godt alternativ til "Disco'n" i Hortens gjestehavn. :lol::lol:

Søndag tok vi årets (siste?) bad. Vel, bad og bad, kall det en dypp.

:diving:

 

Morty

 

 

Jada det har vi , alt sammen

 

Hva er dette for en båt da Morty? :lol::lol::lol:

 

pict0219ss1.jpg

Link to post
Share on other sites

Var på Koster tredgården i August fikk en fin innføring i hvordan de hadde bygget opp stedet, var du innom drivhuset og smakte på druene de var små men gode. kafeteriaen var fin med god vin og gjemmebakst, Allt var jo dyrket biologisk og de brukte tang som gjødsel . Fint at du legger ut så mange fine bilder Havgaapet blant annet fra koster .

Link to post
Share on other sites

Hvis ryggen kommer seg, og værmeldinga ikke er helt håpløs, ligger det an til en solotur fra søndag og kanskje helt til onsdag. Satser på en blanding av fiske, litt lesing og ren avslapning. Tror Drøbak-Sætre (Setre)? -område holder til formålet, men hvem vet. Er det flere der ute til uken, så se etter en Joda 7500 uten BP-vimpel, men med BP klistremerke på hver side. Kan sikkert by på en kopp kaffe, eller det som verre er. Satser på litt strømtilførsel på Oscarsborg eller i Astors hjemmehavn, eller kanskje Son? Er det strøm og vann i disse havnene fremdeles, eller har de vinterstengt alt? Åpen for tips.

Link to post
Share on other sites

Håper på fårikål , står litt på om jeg for tak i parallelarmer til pusserane mine. Skal ha 3 stk og til dem prisane her i by'n så er det itno gøy ( og om dem har ) , men må jo ha det da .Ser dårlig uten vis det været som er meldt kommer .Vis ikke kansje jeg kan snike meg en tur i gjestehavna så det blir en tur ut av det om ikke anna .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Klokken 15 i dag kaster vi loss og heiser seil med kurs for Tårnbrygga på Jomfruland, kan blir høstens siste tur slik som det ser ut nå.. Det er meldt tilnærmet vindstille i dette området i dag, så det kan jo ble en langdryg seilas og ikke minst sen ankerdram om ikke jernfokka fyres opp... Time will show som heter på nynorsk

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det bare litt kryssing i indre Oslofjord, vask av båten og bunkring før søndagsturen avsluttes med tur fra fin sommerhavn til lun vinterhavn. :sleep: Båtmessig et litt dårlig bytte ettersom sommerhavna ligger bedre til for fine vinterturer, men når vannet må trilles ut til båten i kanner, marinaens toalett er stengt og det er lang vei til butikken og enda lengre til nærmeste vaskemaskin så er det andre havner som frister mer for en som i perioder skal bo i båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...