Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Økosjefen skal på harrtur , så da stikker jeg utpå vel. Hvor jeg havner idag er litt usikkert , men langtur til Holmestrand eller Kommersøya er jo ikke umulig . Kommer meg seint ut idag , men utpå kommer jeg og når dem har meldt det knall været så er det bare å glede seg . Været er jo knall nå på mårran , så vis dette holder seg så .

 

Tine II

Link to post
Share on other sites

Denne helgen går turen til TUNGENES FYR, og høstens årlige speider cafe, Oppmøte fra kl 1200-1700 SØNDAG. Randaberg Speiderne server kaffe og kaker(bestmor har lagd!) Lurer litt på og ta mørebasen ut til Tungenes enda det er mye raskere med bilen.... men har man båt så har man båt!

 

Ellers har lørdagen gått med til litt jobb og rydding i hagen, kona har svidd av 4600,- til EN kjole :eek::eek: ....men hun er vel unt! :yesnod: (vi skal i grand galla i Dubai om en liten stund)

Link to post
Share on other sites

Så ble det ike Steilene denne gangen. Vi ankom Steilene fredag ettermiddag. Kona i baugen med tamp og der kommer en kar fra den lokale seilforeningen halsende. Han forteller oss at vi må dra ved 10-tiden lørdag fordi det skal være regatta der på lørdag. Helg greit for oss, svarer vi. Kona prøver å få gitt han tampen men karen bare snur seg rundt og går fra brygga! Lite hjelpsomhet der i gården. Vi fortøyer, og går i land. Vi er to motorbåter i følge. Nå kommer det en ny kar å forteller at vi må gå derfra senest 09.00 på lørdag pga regatta. Da kaster vi loss å tusler mot Borøya. Finner oss en lun vik på den sørvestlge delen av øya og ligger der til søndag. (Synd det Giver! Vi hadde gledet oss til en båtprat.)

 

Vi ble 4 BP-båter denne gangen. Feiret bursdagen til Sjøstjerna med brask og bram!

 

Gratulerer Sjøstjerna med dagen i dag! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei Astor! Må bare nevne at at jeg hadde en helt omvendt opplevelse på Steilene i dag. Var på vei inn, men så fikk jeg øye på et skilt der det sto noe om reservert følgebåter-regatta. Da kom det en mann, og sa at det er ikke noe å bry seg om, " de er jo ute og seiler". Utrolig flaks for oss, da ryggen har slått seg vrang og det er lite aktuelt med uthavn (dregg) en periode fremover. Ankervinsj bør uansett bli neste investering tenker jeg nå, selv om vi vurderer båt-bytte.

Forøvrig en fantastisk helg i Oslofjorden, -helt sommer, i alle fall på dagtid. Har testet Wallasen på kveldstid, men det blir fort for varmt.

Mvh Wannskrækk

Link to post
Share on other sites

(Synd det Giver! Vi hadde gledet oss til en båtprat.)

 

Vi ble 4 BP-båter denne gangen. Feiret bursdagen til Sjøstjerna med brask og bram!

 

Gratulerer Sjøstjerna med dagen i dag! :cheers:

Hei

Det ble "reviderte planer" les; det skar seg, for meg også. :wink:

Jeg måtte beise sydgavelen på huset og terrasserrekverk.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

En liten rapport fra Jomfruland... vi ankom Tårnbrygga ved 7 tiden fredag kveld etter en morsom seilas fra Stathelle.. Relativt lite båt på flytebryggene, men de store "CBC" båtene med fintfølende mannskap hadde trengt seg sammen som sardiner i boks i den indre delen av havna. Vi fikk lagt oss til på flytebryggen og hektet oss fast med landstrømkabelen... Snakket litt om løst og fast med nabobåtene og noen små forfriskninger fra en dansk bryggeri....

 

Lørdagen viste vår herre seg fra en eksemplarisk side og og beriket havnen med vakker sol og nesten vindstille.... så vi koste oss der og bestemte oss fo å bli hele helgen der... Det var faktisk en fullgod sommerdag og havnen fyltes raskt opp... og jeg vil anslå at når vi kom utpå på ettermiddagen var det nok en rundt 60 båter der... ikke mange ledige plasser... regner med at det var rundt 50 båter som overnattet til søndagen.. Denne dagen var jo ennå bedre enn dagen før.... var faktisk havblikk og stekende sol på kaia alt fra klokken 9 om morgenen... Dette har vært en fantastisk fin helg og måtte vi få flere slike utover høsten.... riktignok måtte dieselvarmeren på litt på kveldene og på morgenkvisten... med små matroser ombord så er man tidlig oppe... ved 7 tiden så er aktivitetene i gang... så sove det får en gjøre på gamlehjemmet...

Link to post
Share on other sites

Dro fredag til Aker Brygge. Lørdag seilte vi til Lykken, hvor vi traff gode venner. Søndag stakk vi innom Sandspollen hvor vi traff Quantum, og hadde en hyggelig prat før vi satte kursen hjem til Padda.

Kjempefin helg med flott vær, men man kjenner på luften at høsten er på vei. Særlig når solen forsvant bak åsen i Sandspollen.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan bare slutte meg til beskrivelsene foran av ei fantastisk høsthelg!

 

Etter en fin tur fra Moss på lørdag formiddag, fortøyde vi inntil berget på nordsiden i Sandspollen i 1430-tiden, utenpå en seilbåtkamerat. Bacalao med rød druedrikk til og fem personer til bords i cockpiten i Nidelven på lørdagskvelden. Flott stemning med lun Eberspächer-varme utover kvelden.

 

På tur sørover, søndag ettermiddag, møtte vi og hilste til en Nord West 900 på Hurum-siden, rett sør for Drøbak. Jeg er ikke sikker, men syntes å skimte en blå BP-vimpel …

 

Slike helger er fine å ta med seg i minnet når de mørke høstkveldene med regn og blåst setter inn!

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Var dette en perfekt båt helg eller ikke *S*

Vi dro ut fra Moss Lørdag formiddag med kurs for Bolærne i et strålende solskinn

Jeg i min enfoldighet trodde sesongen var på hell men da vi ankom Bolærne var det faktisk så fult i gjestehavnen at det ikke var en ledig plass å skue så vi snudde å kjørte over til Engelsviken Søndag opprant med strålene sommervær perfekt sjø flatt som stuegulvet vi hadde en fantastik helg

Link to post
Share on other sites

Henger meg på her. For maken til septemberhelg......!

Vi kastet loss for langtur (ca.170 nm tur-retur) med Lyngør som mål. Startet torsdag ettermiddag, overnattet i Stavern på vei ned. Etter et par utrolig fine dager på øyperla returnerte vi søndag med innlagt middagsstopp på Vasser. Og hele veien kunne vi kose oss på fly'en.

 

Jeg er ingen voldsmann, men på denne turen tror jeg jeg drepte flere veps enn på de siste ti årene til sammen! Siste nummer av Båtmagasinet kan brukes til så mangt! :lol::lol:

 

mvh

ter-av

 

ps. Meldt bra vær neste helg også......

Link to post
Share on other sites

Jeg i min enfoldighet trodde sesongen var på hell men da vi ankom Bolærne var det faktisk så fult i gjestehavnen at det ikke var en ledig plass å skue så vi snudde å kjørte over til Engelsviken

Dette var uten tvil en fantastisk helg!

 

Dro selv over til Bolærne på fredag, og fant to helt tomme brygger i et sund hvor vi kunne velge og vrake i plasser. :wink: Ble jo helt paff av sånt! Hjelp, hvor skal vi legge oss!! Lå dønn alene der fra fredag til lørdag, det var så stille der at jeg faktisk nesten hadde problemer med å sove. :lol:

Vi satt og så på trafikken mot Østre B. både fredag kveld og lørdag(den var ikke rent liten) og var glad til at vi slapp å lete etter plass der borte.

På lørdag gikk vi tur på øya. Det var merket en tursti over der, men den var ikke noe særlig. Gikk bare inni skauen, og fint liten utsikt over holmene. Det eneste som skjedde var at madammen fikk på seg en flått! ÆSJ! :headbang: Så da ble det å sitte på brygga og se på trafikken mens jeg koste meg med en :drink: i stedet. Ikke verst det heller egentlig, selv om solen forsvant litt tidlig der nå.

På søndag dro vi innom havna på Østre for å titte, og der var det fortsatt fullt på ettermiddagen. Tror ikke det var lett å finne plass der da heller.

Dette må være en av de mest besøkte havnene i distriktet tror jeg. Heldigvis at dette området ble gjort tilgjengelig for allmenheten, og ikke havnet i privat eie. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja du har rett i det men med litt gps trøbbel Shipmate CP30 som ikke ville samarbeide er Bolærne et "farlig" sted å ferdes i "ny" og fortsatt litt ukjent båt

jeg stoler fortsatt ikke helt på den digitale dybdemåler etc så vi safet oss med å kjøre i kjente spor på Lørdag så det ble Engelsviken og da fikk vi samtidig besøkt svogern og familien på camping

Redigert av TorbjornE (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...