Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Nattevakt i båtforeningen! :cryin: Tyver pass dere......... :wink: Tar med stanga og fisker fra brygga.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Dette blir første helgen vi ikke skal på båttur, for tre uker siden var vi heller ikke ute med egen båt men da var det en Danmarkstur som stod på programmet, så båt ble den helgen også.

Denne helgen drar vi på fjellet med mange gode venner, det har blitt en tradisjon at andre helgen i september inviteres familie og venner med venner igen til en helg på Nøsen fjellstue i Valdres.

 

Men neste helg blir det nok båttur igjen så sant været blir nogenlunde bra.

Ha en fin helg alle sammen. :seeya:

 

Mannskapet på Quantum

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi på Trudelutt skal heller ikke på båttur til helgen. Neste helg jobber fruen, så da blir det nok guttetur, skipshunden og kapteinen. Og helgen deretter skal vi i 60-års lag. Men deretter (midt i oktober) burde det gå bra (bortsett fra at da treffer vi på fredag den 13ende!).

 

Denne helgen blir nok ikke helt fri for båtprat da vi skal også til Nøsen, invitert av mannskapet på Quantum. Vi gleder oss. :yesnod: Hadde et tilsvarende virkelig hyggelig septemberhelg på Nøsen sist år også sammen med dem og andre venner.

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde en aldeles strålende helg på Koster for en uke siden, og prøver å gjenta succesen også denne helgen.

Været ser jo ut til å bli bra, med moderat østlig vind og hyggelige temperaturer.

Tipper vi hopper i land på Vättnet før 18.00 i dag.

God helg!

Morty

Redigert av Morty (see edit history)

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Vi gjør nok en reprise av turen sist helg til Jomfruland, men litt sykdom hos minsten gjør at vi ikke starter før i morgen tidlig.... og har bortimot 3 timers koselig seiltur til gjestehavna på Jomfruland..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det blir en tur gjennom Nilen. Deilig og stille på denne tida, ikke en båt men kanskje får vi se rådyr på Kalvøya. Vi får besøk fra Oslo og vil gjerne vise litt av Blindleias kvaliteter nå når det ikke er kjoka fullt av stressa båtfanter (nåja ikke alle stresser da) :wink:

 

Så blir det lammelår på Weberen, og kos på hytta :drink:

Link to post
Share on other sites

Dro til storbyen Holmestrand igår torsdag ,tøffa rolig hjem idag for å ordne div før turen går videre til gjestehavna i Horten. Vi er flere båter som reiser dit idag for å kose oss i finværet .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fruen kommer sent fra jobb i kveld og dermed tusler vi til koslige San Polè.

I morgen lørdag går turen trolig enten til Borgen eller Drøbak.

 

Neste helg ligger det ann til sesongavsluttning i Horten med middag på Fishland sammen med gode båtvenner. Og enda er det en helg igjen før Astor går i stroppene.

 

Ser fram til å begynne ominnredningen i forpiggen. Mye skal gjøres før vi sjøsetter uka før påske neste vår.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og enda er det en helg igjen før Astor går i stroppene.

 

Ja, vi er heldige vi som kan ha båtliv hele året... Men det blir tøft å klare å bruke båten like mye som Astor tross sesong hele året...

 

Denne helgen er det ut til Fitjarøyene der vi har familiens landsted. Nybåt gjør turen på 40 min kortere tid og til under halve forbruket så tross "hekkapparat" og det som måtte komme av artigheter her så er det kjekt med lavt forbruk og høy fart når så mye av båtbruken blir transport over 35 nmil... Nå er også kveldsturer innen rekkevidde, det ble det ikke til med gamle båten. Da kostet en slik tur faktisk kr. 500,- og det er greit at det blir lite i forhold til selve båten, men det var ikke noe morro å fylle likevel...

 

Altså fortsatt fornøyd, hadde også en helt utrolig tur i går i 26 grader... Vi badet !!!! Nei, vestlandet er jo noe for seg selv... (i godt være iallefall...)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ligger i Horten gjestehavn ,ligger 5 B.P båter her men våkna idag til meget overskyet vær .Og inne i kroken ligger "Hokksund gjengen" trur vi det er , makan til oppførsel skal du leite lenge etter .Fatter ikke at havnevakter eller onkel kommer og gjør noe med sånne folk . Er nesten fult i havna , så mange folk som er ute enda ........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har sovet i gjestehavna i Horten i natt - jeg sov godt og de andre familien har visstnok heller ikke hatt vansker med nattesøvnen.

 

Etter en snartur tilbake til Son blir det kanskje enda en natt i Horten. Internetttilkoblingen i havna er god - og dette er en verdi i seg selv.

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ligger på Føyno mellom Stord og Bømlo. Blir nok værende til et stykke ut på dagen i morgen. 16 grader i sjøenog 26 i lufta.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Vi var 3 båter som reiste , gidder ikke ligge der når du ikke vil ha disco .Merkelig at det ikke er vakter i en så stor gjestehavn , nesten full av båter og ikke en vakt å se . Men full pris skal dem ha , så kan du få resten på kjøpet . Bare for å nevne det for dem som ikke kjenner meg ,jeg liker musikk nesten høyere jo bedre . Men ikke inne i ei gjestehavn , passer vel dårlig det . Enda rarere er det kansje at ikke en kjeft kommer å snakker til sånna dustehuer . Stort annlegg og kansje dem hadde nytt horn også . Vi hadde en liten diskusjon på brygga på mårran , ossen få deg båt til 6-7 mill når du har en iq på minus sia ? Er den arva eller stært , kan jo umulig ha en jobb å tjene penger til noe sånt når det er klin tomt i toppen eller ? Men men.........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...