Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Nå er det ca 2 uker siden den nye båten ankom Norge og mitt eie. Båten ble sjøsatt dagen etter at den kom og vi har allerede vært på Hvaler, Oscars borg, Nesodden og Drøbak. Ellers bare småturer rundt Son. Her er noen bilder fra våres ferd. Båtlivet er herlig! :smiley:

 

Ankommer Son

Posted Image

 

Sjøsetting,

Posted Image

 

Første kveld i fabrikkny båt

Posted Image

 

Andre dag på Oscars borg,

Posted Image

 

På vei hjem fra Skjærhalden,

Posted Image

 

Noen fler som vil friske opp tråden med herlige sjøbilder? :)

 

Edit, denne skulle vel ha vært postet i "hvor går båtturen denne gang?"..?

Redigert av T.A.S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ferien er over for de fleste av oss.

Nå starter vi med helgturene, hvor vi koser oss i den lille favorittkroken som du håper er ledig fredag ettermiddag.

 

Fredag reiser fruen og jeg til San Polè med retur lørdag. Hyggelig å møte gamle kjente etter noen fine ferieuker.

 

Søndag drar jeg til Tønsberg med Astor slik at hun kan få seg en ny kallesje. Den gamle er 11 år, og ser ikke særlig vakker ut.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I helgen blir det sannsynligvis bare en fisketur i indre Oslofjord. Det går rykter om fin sei, og det må jo sjekkes. Etter en flott båtsommer melder kona at det er høst, og at flere overnattingsturer er lite aktuelt. Så da blir det enten soloturer eller muligens en guttetur etterhvert. Bao: ølet i Praha er utrolig godt.

Link to post
Share on other sites

Blir vel en tur ut denne helgen siden kona har fri. Hvaler, nærmere bestemt fredagshølet eller deromkring er sannsynlig overnattingsplass.

Til uka tenkte jeg å få ut noe av ferieutstyret og gjøre båten mer fiskevennlig akterut. Skal på en Bergenstur neste helg så da blir det kanskje en fisketur der borte, vi får se an bl.a. været.

 

Noen som har fiska torsk (pilka) på mine kanter i det siste? Noe torsk å få?

Link to post
Share on other sites

Denne helgen er litt usikker , men det er flere plasser som vi har lyst til å reise til i helgen . Så kansje det ikke blir bestemt før vi går ut ikveld . Vi er på vhf 77 vis det kommer flere kjente utpå i helgen

 

PS: Astor skal du ikke ut i helgen ,eller har du bare glømt denne ? ;)

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da har økosjefen talt , blir langtur til Løvøya . Skal ut på Lort og grille og kose oss vis været holder ut kvelden , så har økosjefen bestemt at vi må hjem imårra pga landskamp på tv . Men men ikkeno å gjøre med det , er jo bare å gjøre som jeg blir befalt til .God helg til alle

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

ØKH har ymtet frempå at hun kunne tenkt seg en overnattingstur med "nybåten", som jo er en kalesjebåt - i motsetningen til >>Morild<< som var ren bruks-(fiske)båt.

 

Noe bedre plass under dekk er det jo i Tromøy'en, så vi får se an været i morgen. Blir vel en kort tur til Brattestø eller Akerø.

 

Søndag er det visst ikke spådd ideellt båtvær........ :sad:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Nå er alt pakket og om en halvtime legges det ut på en helge ekspedisjon til Sassenfjorden og Tempelfjorden på 78N. Planen er å besøke blant annet Pyramiden- en gammel forlatt russisk gruveby og Fredheim- den gamle fangststasjonen til Hilmar Nøys:)

 

God helg godtfolk!

 

- MartinL

Den turen har jeg kjørt på snøscooter, drømmer om å kunne besøke Svalbard når isen er gått også.

Lykke til på turen. ( Selv plasker jeg en tur rundt Tjøme)

Link to post
Share on other sites

Trass har visitert Hjelmeland samt en snarvisitt Finnøy i helgen, la ut kl 12:00 fredag og ankom hjemme havnen i kveld kl 19:57. FLott vær egentlig, regn og tordenvær, opphold og litt sol innimellom. Ungene har kost seg, det har de voksne og, vi har visket og fått en rar fisk vi aldri før har sett, tror det var en havabbor.! På hjemveien la vi turen innom finnøy for kaffi og is hos venner, kjempe koselig! Var litt rusje mellom finnøy og rennesøy, hold marsj fart hele tiden, men pga mye sjø inn fra siden styrbord gikk faktisk det ene visker bladet til de evige jakt marker.... jaja har flere. For første gang klarte ikke viskerbladene ta unna sjøvannet fra vinduene, det kombinert med sterk og lav sol rett i mot var ikke lett. Ble og pakke seg inn i goretexen og stikke hode opp av luka... følte meg som en undervannsbåt!! Men båten oppfører seg eksemplarisk i litt sjø. Deilig med masse motorkraft under beina!

 

For oss var dette en kjempe helg der vi fikk fri fra vår ellers så alvorlige hverdag.

Link to post
Share on other sites

Som ferske Nidelv 28-eiere har vi fortsatt oppover på lærekurven i helga. Etter overtagelse av båten med påfølgende jomfrutur opp mot Gjøva på fredag kveld, utvidet vi horisonten på lørdag! Vi fikk med oss et vennepar og dro igjennom Mossekanalen og over til Horten, hvor vi "lukeparkerte" med stil i gjestehavna :wink: Etter å ha kost oss med lunsj i sola, gikk turen inn til indre havn for dieselfylling. På returen over fjorden fikk vi prøvd skuta i litt sønnavindssjø, noe både båt og skipper takla uten problemer. Litt sjøsprøyt ble det, men det hører vel med på denne båttypen har jeg skjønt.

 

I ettermiddag, etter at regnværet hadde gitt seg, "måtte" vi bare en tur ned i havna for å sjekke hvordan den modne damen hadde taklet regnværet i natt, og at det ikke var noen "inkontinens-tendenser" på gang noe sted. Alt var imidlertid bare fryd og gammen, og skipperen benyttet anledningen til å gjøre seg enda litt mer kjent blant remediene under dørkplatene.

 

Vi liker i grunnen det nye familiemedlemmet vårt, allerede! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er meldt sommervær fra meterologen denne helgen på sør-østlandet i allefall. Dette gir jo uante muligheter igjen for en vakker helg på sjøen.

 

Vi heiser seil rett etter at kontrollørern fra Sjøfartsdirektoratet har vært ombord og kontrollert litt samt sjekket at en meter i Tyskland er like lang som en meter i Norge på Stauden II

 

Vi setter kurs rett til Jomfruland hvor vi legger oss til for kvelden... I morgen vil vi seile litt i området rundt Kragerø... før natten blir tatt et eller annet sted..

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...