Lars H. Svart 10.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2003 Hei. For de helt "teknisk" interesserte finnes "StreamBox VCR Suite" Her. Skal prøve den ut, har ikke installert dette ennå. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Kanskje greit å få den opp på forsiden igjen Fordi det er onsdag igjen! (selv om jeg ikke var såååå begeistret så skal jeg nok slå på jeg også - kanskje jeg liker det allikevel) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Og så er det seiling med Andøy og Roseen klokka 22.30. To båtprogrammer på en og samme dag. Utrolig. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Ohh my god! Det er som sydenliv og Larkollen camping,, bare med båt istedet... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Og mens motorbåtfolket pludrer på land er seilerne ute å hygger seg Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Meeeget tøff dame hun som har seilbåt, synes jeg! Han med trebåten burde kanskje lære seg at det er forskjell på kalesje og presenning. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Han med trebåten burde kanskje lære seg at det er forskjell på kalesje og presenning. Hørte han sa feil ja, men det er hans første båt, vi har alle vært "førstereis" en gang. Han lærer nok! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Platt Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Sant nok, Lars, men måtte jo smile litt, da. Frank A. - som også gjør feil, men stadig lærer nye ting - Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Det finns de som sier kapell også. Men jeg har lukket båt, ihvertfall forløpig. Ingen som vet om en skøyte billlllig da Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Noe for deg? http://www.finn.no/finn/boat/object?id=398...448&pos=4&rub=7 Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Og mens motorbåtfolket pludrer på land er seilerne ute å hygger seg :lol: Forøvrig: Likhetene med Campingliv blir flere og flere, så mange at jeg vet ikke helt om jeg liker det... Prøver å overse menneskene og konsentere meg om båtene i programmet, men... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 Gikk glipp av programmet i kveld, dessverre, men senere fikk jeg i alle fall med meg de første 35 minuttene av en god fotballkamp (har skjønt at ikke alle her liker fotball), før kjerringa og dattera absolutt skulle se en film og dermed overtok TV'en :lol:. Er det flere som har det slik. Da var det ikke annet å gjøre enn å inn på baatplassen igjen, og det var jo ikke noe dårlig alternativ. Har forresten hatt dataproblemer og ikke vært på nett i flere uker, en svært frustrerende periode kan jeg love . Nå var det mye å ta igjen her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2003 De hadde jo greid å digge opp litt av en gjeng da.... Synes han havne-sjef-Ayatollahen tok kaka! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Noe for deg? http://www.finn.no/finn/boat/object?id=398...448&pos=4&rub=7 Jovisst er det vel det! Skjønner ikke at jeg har ungått og se den, jeg som pløyer alle annonsemedium hver dag. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 De hadde jo greid å digge opp litt av en gjeng da.... Synes han havne-sjef-Ayatollahen tok kaka! Må si jeg har full sympati for havnesjefen. Er selv litt involvert i driften av en båthavn, og det siste året har vi sett en lite hyggelig utvikling. Alle ønsker selvfølgelig å ha båten i en ryddig og velfungerende havn, men det vi opplever er at folk gir mer og mer f.. både i å følge reglene de selv har akseptert når det tegnet kontrakt, og å vise normal folkeskikk og vett. Et godt eksempel på dette er at enkelte nå har begynt å kaste søppelposer opp i den båten som ligger nærmest renovasjonsanlegget når søppelcontaineren er full. Synes faktisk havnesjefen i Son yter ekstra service når han tilogmed kontrollerer at nærmeste båtustyrsbutikk har bra utvalg av utstyr til fortøyninger osv. Sitér dette innlegget Link to post
Lars-Inge Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Enig med Lasse jeg...fikk ikke med meg noe som skulle tilsi at han kunne kalles noe tilnærmet diktator... Ellers var jo programmet morsomt da...i hvert fall det jeg fikk med meg med en liten krabat på gulvet som skulle ha oppmerksomhet og ikke minst kveldsgrøten sin...mamma's pupp er ikke god nok lenger så den kan jeg vel snart overta igjen... mvh Lars-Inge Sitér dette innlegget mvh Lars-Inge Link to post
Sebaldus Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 hehe...skjønner at man må holde orden. Har aldri hatt båt i organisert havn eller bodd i borretslag så problemstillingene er nok litt ukjennte for meg. Men stakkar kar da. Hver gang det er innslag med ham er det fordi han skal rydde opp i noe eller klage. Han må vel føle seg litt skjevt fremstillt? Ellers blir det vel artig når han seilbåtmannen skal ha med seg kona fra Gana og seile på skakke... huff og huff.....jeg er visst en kikker. Det neste blir vel se og hør- Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Det neste blir vel se og hør-Det siste Se og Hør har forøvrig et artig bilde fra Båthavna i Son, av en som sjøsetter en Intra ...... (Om ingen har sett det skal jeg se om jeg kan få scannet det inn og lagt det ut Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Det siste Se og Hør har forøvrig et artig bilde fra Båthavna i Son, av en som sjøsetter en Intra ...... (Om ingen har sett det skal jeg se om jeg kan få scannet det inn og lagt det ut Leser nok ikke Se og Hør så scann gjerne bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 16.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2003 Synes programmet beskjeftiger seg litt med "ytterpunktene" i båtverdenen... Ikke et vondt ord om seilere og seilbåter, men det er litt av et spenn fra han stakkaren som står og lakker ni strøk på en eldegammal trebåt, via en mangefots snekke og opp til 45-foteren, og så to flotte seilbåter. Hvor er skjærgårdsjeepen, og hvor er representanten for daycruiseren på 20 - 22 fot? Tror majoriteten av båter i Norge er i den klassen (skjærgårdsjeeper, landstedsbåter og daycruisere) som IKKE er representert i programmet! Jada, forstår jo at det ikke er noe poeng å gi noe "tverrsnitt" av båtfolket, her er det andre ting i fokus (Se og Hør?), men jeg savner så innmari å se hva mine likesinnede med daycruiser baler med! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2003 Mener å ha lest at gjennomsnitts båten i Norge er rundt 15 fot?Har bare sett ett program men burde de ikke hatt med jolle gutta da i tillegg til daycruiseren på 22-25 fot? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 18.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2003 Leser nok ikke Se og Hør så scann gjerne bildet. Svigermor har stukket av med bladet , skal se om jeg kan få tak i det igjenn. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 18.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2003 Mener å ha lest at gjennomsnitts båten i Norge er rundt 15 fot?Har bare sett ett program men burde de ikke hatt med jolle gutta da i tillegg til daycruiseren på 22-25 fot?Serien handler ikkje om båt. Det vi fekk med oss i sist episode var at det var lurt å ha strekkavlastarar på fortøyningane, samt at ein kan skifta sensor på trimplan og blanda benarolje med whitesprit. Etter ingressen onsdag var det ikkje meir å seia, men det er fint med levande bilder. Det er nesten som eg savnar tida med fjernsyn i ein kanal. Hugsar båtprogramma den gongen, med grundig undervisning i sjøveisreglar og tryggleik. I dag har vi fri konkurranse og reality i 4 kanalar. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Joda.la merke til det Nils.Når det gjelder reality tv så syntes jeg ikke det har mye med reality å gjøre.I sommer så flyttet vi og her i Ørnhilds nye rede er det null kabel eller satelitt tv,nå har vi kun norske kanaler pluss svensk TV 4 så det faderlige opphav kan se F1. Reality tv inkludert Hotel Cesar er strengt forbudt.Og Ørnebarna er fornøyd med det.De har begge fått litt mindre firkantede øyne og har fått nyoppvåknet interesse for bla jolla si. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Hei. Har sett 2 episoder av serien, men synes at den likner mer på borettslaget og at havnesjefen har store likhetstrekk med Narvestad. Jeg synes at det må väre litt "slakk" og om noen ikke passer så godt på båten sin så er det jo dem det går utover. Jeg vil ikke ha båten i en havn med en slik "havnekonge". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.