Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

....... Er det virkelig slik at alle i forumet foretrekker fotball og derfor ikke har hentet opp igjen denne tråden? Er det bare Eysteind og jeg som har litt sunne interesser? Trodde vi var enige om hva vi mente om denne fotballen jeg... :smiley:

 

:nono: DERE ER IKKE ALLENE, Batdilla og eysteind!

 

Personlig har jeg aldri  :smiley: skjønt denne hysterien om ei lærkule og 22 voksne menn som beinflyr etter den! :wink:   :lol:    :lol:

Foretrekker båtliv, uansett!!

 

 

Hilsen,

Walter_S  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Fotball?? Nei, jeg er mer interessert i koneimport, renhold i Son sentrum, lakking i naturskjønne omgivelser, brannslukking i trange rom osv. Det blir nok båtliv idag også siden det ikke finnes noe mer interssant på våre kanaler  :smiley:.

 

Og 22:30 (?) Sailing World på Eurosport (tror jeg)  :smiley:

Link to post
Share on other sites

...denne hysterien om ei lærkule og 22 voksne menn som beinflyr etter den!

Nei, det er rart. Og når de endelig får tak i den, ville jo sunn fornuft tilsi at de tar ballen under armen og beinflyr av banen alt de klarer. Men hva gjør de da? Jo, de sparker den fra seg igjen! Merkelige greier. Hvorfor da ikke gi dem hver sin ball, så slipper ihvertfall alle å løpe så forferdelig hele tiden.
Link to post
Share on other sites

Gode båtvenner,

 

Jeg trodde i min enfoldighet at Norge etterhvert var blitt et så pass rikt land at alle som hadde lyst kunne ha sin egen ball   -   derfor forstår jeg aldri helt hvorfor  så pass mange mann skal springe rundt og slåss om den samme ballen :smiley:

 

Og når de endelig har fått tak i den, så sparker de den ifra seg igjen.....

 

Nei da er det bedre med båt; har man fått tak i en som er bra, så beholder man den  -  og skaffer eventuelt flere for å få enda mer båtglede :smiley:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Heia Norge!

 

Spania leder ved pause, men i 2. omgang tar vi dem! Koneimporten kan sees senere en gang.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hva om alle oss på denne plassen samlet på videoene vi har filmet eller skal filme, samler disse og presenterer de som en mulig erstatning for Båtliv. Få dette redigert og lagt frem for div. tv produsenter. Vi har en mulighet for å vise det ekte båtlivet. Mener å tro at noen kjenner  seg igjen fra dagens program. Men de fleste av oss vet at dette ikke er virkeliheten. Mange av oss har et betydligere utvidet forhold til båtbruken og hvor lang sesongen strekker seg. La oss samle video filmer og redigere disse til noe som vi kan vise her på plassen eller videreføre til media om hva vi mener er rett presentasjon av vår livstil.................... :smiley: :smiley: :smiley:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

....Men var båtliv noe særlig bedre, dere som så det.

Ja, enig med Lasse - beste episoden så langt. Fryktet det verste ifbm trebåten som ble satt på vannet og forlatt alene. Var helt sikker på at den lå et sted den ikke burde når han kom tilbake for å se etter båten. :yesnod: Men jammen gikk det bra. Maken til positiv fyr skal man lete lenge etter. Motoren startet ikke, men padle hele veien, det gikk fint. Nøt til og med "båtturen". Denne fyren er det håp for!
Link to post
Share on other sites

Maken til positiv fyr skal man lete lenge etter. Motoren startet ikke, men padle hele veien, det gikk fint. Nøt til og med "båtturen". Denne fyren er det håp for!

Ja - jeg har tillatt meg å nominere ham som "Årets båtentusiast". Sikkert mot reglene - men på den annen side ville jo prisen få mye større oppmerksomhet dersom vi vurderte "eksterne" kandidater også. Med snart 2000 medlemmer kan vi jo sette et visst stempel med en sånn pris?

Link to post
Share on other sites

Ja, enig med Lasse - beste episoden så langt. Fryktet det verste ifbm trebåten som ble satt på vannet og forlatt alene. Var helt sikker på at den lå et sted den ikke burde når han kom tilbake for å se etter båten. :yesnod: Men jammen gikk det bra. Maken til positiv fyr skal man lete lenge etter. Motoren startet ikke, men padle hele veien, det gikk fint. Nøt til og med "båtturen". Denne fyren er det håp for!

Ja, men la du merke til at han tok med seg batteriet hjem etter å ha testet lensepumpa  :yesnod:

 

Spørs hvordan det går. Synes innslagene fra Færdern var morsomme.

Link to post
Share on other sites

Men båten hans, da?

Både Henning og han som har kommentarene i programmet refererte til båten som " snekka "?????

For meg ser båten ut som "prototypen" på en eldre klassisk plattgatter!

Den er jo platt gatt.  :yesnod:

Tar jeg feil??  :yesnod:

 

Men greit nok, navnet skjemmer ingen, som min gamle farmor sier.  :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei !

Synes ikke dette "Båtliv" programmet var så bra, jeg...

Minner ikke så mye om det jeg forbinder med båtliv her på vestlandet ihvertfall!

Har ikke sett noen strandhugg på fjerne holmer i havgapet, eller heftige fortøyninger

som båt nr 21 i ytterst i rekken på kaien i Haugesund under Sildajazzen... Der kunne man ha fått noe å vise på tv, men statskanalen er vel aldri på de kanter.

 

Har forresten kjøpt meg båt.... TRALLALA....kommer i desember... :smiley:

 

så nå slipper kaien min å ligge tom lenger... :lol:

 

-->ble jo selvfølgelig en Bayliner 2858, da :lol:

 

(burde vel bytte nick da...-til "harBayliner"   hihi)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...