Hydrox Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Hva skjer med verdien på båter med dieselmotor nå da..?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 kurth skrev: Er det noen som vet hvor mye miljøavgiften utgjør pr. liter . Her er det snakk omen avgift på 22 mil,kan vel ikke bli allverden . se her http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=101117&cat=5867 Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Sånn jeg leser det så må vi kjøpe "normal" bil-diesel. Hvilket fler av oss har gjort i en årrekke allerede pga dårlig tilgang til "båt"-diesel. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 kurth skrev: Er det noen som vet hvor mye miljøavgiften utgjør pr. liter . Her er det snakk omen avgift på 22 mil,kan vel ikke bli allverden . Det blir full avgift det, tilsvarende autodiesel. Hvordan skulle man ellers merke/farge den nye fritidsbåtdieselen. Grønn med røde striper kanskje? Grønndieselen vil jo fortsatt være i handelen, men nå forbeholdt senterpartiets velgere , nemlig bønder og fiskere. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Espen C Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Espentc skrev: se her http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=101117&cat=5867 Kansje vi ser flere snekker på sjøen og slipper disse store hekkbølgene etter de som har store luksusbåter Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Dieselvagiften er på ca 3,- og foreslås øket med 1.7%. Det blir det du i tillegg må betale pr literi forhold til idag. Se HER Fyller man opp 400 l så blir regninga ca 1200,- dyrere enn idag. Redigert 6.Oktober.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Tipper bruktprisen på båter med større dieselmotorer kommer til å synke... Dette vil jo definitivt merkes. Vil vel koste meg ca 600 kr mer å fylle tanken etter 1 januar. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Kan dere ikke registrere dere som fiskere da... så får dere avgiftsfri diesel på Princess'n.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
olpi Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Jeg har jo fiskebåt "Norse Fisher" så jeg skal nok omregistrere til fiskebåt Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Dette er "et spill for galleriet" for å rette opp SV's såkallt "miljø-inntrykk", som har vært dalende i det siste...... Ingar skrev: Her må det vel bli en overgangsordning, man kan jo ikke helle ut det man har på tanken. Lite gjennomtenkt! I praksis betyr dette en masse uvissheter og plunder for alle involverte. Ikke bare for de berørte båteiere, men også marina'er med egne tanker for grønn diesel. Skal dem selg ut billig nå før årsskifte for å bli kvitt lagrene? Til hvem da? De fleste drivstoffslukende Cabincruisere med 2 x V6'er ligger i opplag - de som er igjen på sjøen er helårsbrukere med en 1- eller 2-sylindret Sabb! Skal vi og Marina'ene måtte rense tankene etterpå? Sporene etter grønnfargen er ikke lett å bli kvitt i en fei...... Oteren skrev: .....Hvem skal føre kontroll med hva slags diesel en har på tanken? Politiet? fornuftig ressursbruk Politikerne bestemmer, og overlater innføringen av vedtakene til byråkrater - Jeg gremmes........ Hydrox skrev: Hva skjer med verdien på båter med dieselmotor nå da..?? Ikke-no'e Båter og motorer blir ikke dårligere av denne nye bestemmelsen. Hittil har dette bare vært en ekstra-fordel, som blir borte nå. Effektiviteten og driftssikkerheten på dieselmotorer blir jo ikke værre, uansett. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
olpi Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Walter_S skrev: ..........Båter og motorer blir ikke dårligere av denne nye bestemmelsen. Hittil har dette bare vært en ekstra-fordel, som blir borte nå. Effektiviteten og driftssikkerheten på dieselmotorer blir jo ikke værre, uansett. Kanskje det blir mindre røyk og mer effekt. En i havna bærer kanner og fyller på vanlig diesel. Han tror ikke, men vet at avgiftsfri diesel ryker mer og gir mindre effekt hevder han. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Nå har jo de fleste land i Europa løst det problem med ulike dieselstyper. Kanskje ved at de ikke har avgiftsfri diesel i det hele tatt, ikke for bønder, fiskere eller anleggsmaskiner heller. Men det er det vel ikke snakk om her. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 tja... var det ikke en herværende finansminister rett før krigen II som uttalte noe slikt som; "utruleg kva det norske folk tål av skattar..." eller noe slikt? for en del skattemiliarder siden. defintivt riktig quote innhold og tidsperiode men tatt fra softdisken. sitatet var fremme i en valgkamp for noen omganger siden da skattepolitikken ble debattert. ellers måtte det vel bare komme fra "den rödgröna röran" (ta den på et fet skånsk!) som Carl Bildt pleide å si om det analoge regjeringsfundamentet de slet med i Sveariket en tid. mmm Bildt nevnes forørig som ny utenriksminister i Svea i dag jeg se. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 meg bekjent får svenske bønder osv tilbake avgiftene mot fremvising av kvittering/logget bruk på egnet maskineri. dvs man fyller til vanlig pris men får en del tilbake mot dokumentert kvittering. det samme er vel mulig her enten det er maskineri eller "skip" i næring. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Hydrox skrev: Hva skjer med verdien på båter med dieselmotor nå da..?? Akkurat som i utlandet vil markedet fortsatt etterspørre dieselmotorer selvfølgelig. Husk at forbruket fortsatt er omlag det halve av bensinmotor og med økt driftsikkerhet og pålitelighet er valget fortsatt enkelt for de fleste. Vel å merke for de som bruker båten relativt mye. Selv bruker vi båten mye. Drøyt 1000 nm i år og 74 overnattinger. Snittforbruket vårt i år som i fjord og som forrige året og som...... er 1,5l/nm. Merkostnadene for oss med den nye avgiften vil da bli på drøyt kr 5500,- pr år. Ikke alværden med andre ord, eller omlag det samme jeg sparte da jeg byttet forsikringsselskap for noen år siden. Redigert 6.Oktober.2006 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Myten om det høye norske skattenivået er nok bare det - en myte! mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 rem skrev: ...Grønndieselen vil jo fortsatt være i handelen, men nå forbeholdt senterpartiets velgere , nemlig bønder og fiskere. Og anleggsmaskinar, motorredskap, oljefyring... Eg lurer forresten på kor mykje vi får brukt båten etter dette. Det går jo litt diesel i løpet av ein sesong, kansje bortimot 40 liter. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Merkelig at noen alltid skal forsvare avgifter, hva med og heller bruke tid og resurser på og senke avgifter og kostnadene som staten har. Jeg mener at de som syntes at det er "greit" med enda flere avgifter er totalt på viddene Bistand og avgifter er noe de kan. Dumme folk får dumme politikere, husk nå all den dritten som SV og Arbeiderpartiet klarer og få til ved neste valg, heldig vis så er det jo ikke flere SV igjenn i dette landet da drøye 5% helt flott. Det er du som bestemmer når valget er. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Er det dette brevet fra Fremtiden i våre hender som har gjort utslaget? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Tja, hvem vet? For øvrig har jo FIVH rett, bortsett fra at raske båter faktisk ikke bruker mer drivstoff pr. mil enn saktegående båter. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Jeg for min del synes dieselavgiften bare er greit på grunnlag av at det er rettferdig i forhold til bensindrevne båter. Er ellers av den oppfatning at ganske mange av særavgiftene her til lands er høl i hue Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Nå skal man vel ikke stikke under en stol at mer enn halvparten av dere der ute valgte nettopp denne regjeringen. Noen som har vurdert fyringsolje nr. 1? Hulda kommer til å seile mer. Det spiller for så vidt ingen stor rolle. Årsforbruket er vel på 400 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Kanskje jeg skal kutte ut tanken på diesel motor i Gjeld-frid II nå og heller få meg en bensin motor??????? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
SveinHa Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 Dette her er jo ikke noe å skrike for, det har jo lagt i kortene en stund... Husk bare hva du synes om dette ved neste valg. Ikke det at tåpelige avgifter forsvinner særlig lett med annen styring men en kan i alle fall begrense avgiftskreativiteten vha. stemmeseddelen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
slettet Svart 6.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2006 (redigert) jonkare skrev: Kanskje jeg skal kutte ut tanken på diesel motor i Gjeld-frid II nå og heller få meg en bensin motor??????? spørs på motorstørrelsen du sikter mot men det finnes en del så godt som nye motorer i volvo/mercruiser V6 - V8 versjoner 180-350 hk med bare noen få timer på baken som man får til prisen av en 30-50 hk påhenger. kun byttet ut i rent dieselhysteri. Redigert 6.Oktober.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.