Roald Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Her ble det brått noen fallgruver å passe på. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Men er ikke VP bygget i Europa og dermed ok for import? Hva kommer i så fall det av at de ikke blir godkjent? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mariell Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Ikke så lenge motorene ble sendt ut av EU på en pall og montert i en båt utenfor EU. Da er det i det landet BÅTEN er ferdigstilt i som gjelder. Ikke hvor motoren er produsert. At det gikk/går tusenvis av båter med VP TAMB 40B motorer rundt om i EU land spilte ingen rolle. Når den ble importert tilbake til EU, var det dagens utslipskravkrav som gjalt. Motorer eldre enn 10 år(tror jeg det var) ble uansett ikke godkjent. Jeg hadde selv i den perioden en Scand Baltic med! akkurat, en Tamd 40b motor 1986model Redigert 11.Mars.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Sitter og blar i en trawler-bibel men kan ikke finne denne Trawler 38 fot, United Ocean. Det finnes et utall av båtbyggerier og mange av dem produserer trawlere i små serier. Bibelen heter:The Boat Byers Guide, Motor Yachts and Trawlers, . Min er fra 2006. Redigert 11.Mars.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Dette er samme som Marine Trader (evt Albin). MT, CHB, Clipper, Mariner m fl er samme båt fra samme produsent med forskjellige valg. LItt sånn som Mercury fikk med Yamaha da de fant opp Mariner på 70-tallet. Så lenge båten er i Sverige og kommer derfra til Norge, er ikke CE-status et tema. Det er bare ved import fra land UTENFOR EU at dette blir en deal-breaker. Mht motoren som er en Lehman 120 så er det etter hva jeg har blitt fortalt visse papirer i sirkulasjon som dokumenterer likeverdig samsvar, slik at denne motortypen kan tas inn i EU. Dvs at den tilfredsstiller diesel-kravene som gjelder nå. (ikke spør meg hvordan). Men jeg ville ikke ha forsøkt i stalinist-staten Norge... I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mariell Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Så lenge båten er i Sverige og kommer derfra til Norge, er ikke CE-status et tema. Det er bare ved import fra land UTENFOR EU at dette blir en deal-breaker. Mht motoren som er en Lehman 120 så er det etter hva jeg har blitt fortalt visse papirer i sirkulasjon som dokumenterer likeverdig samsvar, slik at denne motortypen kan tas inn i EU. Dvs at den tilfredsstiller diesel-kravene som gjelder nå. (ikke spør meg hvordan). Men jeg ville ikke ha forsøkt i stalinist-staten Norge... Fullstendig klar over det. At den kan tas inn fra Sverige til Norge forutsetter vel at den ble CE godkjent ved ankomst Sverige? Hvis det sirkulerer papirer på at en Lehman 120 tilfredstiller dagens EU krav. Hvilket høres utrolig ut (noen med store lommer)? Betyr vel det at det faktisk er mulig at båten er blitt CE godkjent med en Dieselmotor fra 1983. og da fritt kan omsettes innen EU/EØS området. Ok noe hk avgift og mva tikommer selvfølgelig, hvis båten skal inn i Norge. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
KongKing Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Båten ser jo nærmest strøken ut for alderen. Sikkert noe 110V som må byttes, men ellers virket det ryddig. Spm er hvordan det er under dørken mtp motoren.... Får man denne for 600K ferdig tollet inn så er det vel et kupp? KK Link to post
Skipper Worse Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Mariell; poenget er at det er ikke krav til noen særlig prosedyre ang CE-merking ved innførsel fra EU-land til Norge. Når båten kommer fra et EU-land er dette irrelevant bl a fordi det er første importstat som skal håndtere CE-merkingen. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
All In Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Jeg ville kanskje lagt inn bud ferdig registrert i Norge. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Astor Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Dette er samme som Marine Trader (evt Albin). MT, CHB, Clipper, Mariner m fl er samme båt fra samme produsent med forskjellige valg.Norge... Mye lik Marine Trader 38 Doule Cabin både i fasong og utførelse. Du har helt rett. Personlig syntes jeg denne skrogfasongen er flott på en trawler. Her kan det bli mye båt for pengene. Litt sparsomt med bilder i annonsen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
satalog Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) Mariell; poenget er at det er ikke krav til noen særlig prosedyre ang CE-merking ved innførsel fra EU-land til Norge. Når båten kommer fra et EU-land er dette irrelevant bl a fordi det er første Mens jeg var på en båt jakt så jeg to båter som hadde nylig blitt importert fra USA til Norge via Sverige, som hadde ingen CE-merket. Jeg ringte Sjøfartsdirektoratet og spurte hvordan dette var mulig, forklarte de at disse båtene skulle vært CE-merket i sverige, men de var ikke riktig kontrollert av svenske toll. Jeg antar at norsk toll kan kanskje be om CE dokumentasjon når båten er importert til Norge, hvis de tror det ikke er i henhold til dispensasjonsreglene nedenfor (???). Den endelige råd fra Sjøfartsdirektoratet var ikke kjøpe en importert båt uten CE-merket. Hvilke fartøy er unntatt fra krav om CE-merking? • Fritidsbåter som er satt på markedet eller tatt i bruk i EØS-området før 16. juni 1998 • Konkurransebåter, merket som sådan av produsenten • Historiske båter, båter bygget før 1950 eller tro kopi av slike båter • Selvbygde båter for eget bruk, så lenge byggeren eier båten i en periode på 5 år fra den tas i bruk Satalog.... Redigert 12.Mars.2013 av satalog (see edit history) Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Dette er vel en fin båt for dere som liker båter som ser gamle ut og går sakte ;-) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40348496 "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mariell Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 (redigert) Mye båt det der. Uvanlig motorisering. Tyder på at motorene muligens er byttet. Om motorer også er fra 1980 syns jeg den er priset noe høyt. Hadde vært rimelig i 2007 men ikke i dagens marked. Liker ikke helt de fremoverlente sidevinduene. Syns også fremstikket over frontvinduene er for fremtredende. Men den største mangelen. Er tomt for toalettpapir. For all del, det er MYE plass i en 48 fots Trawler Redigert 13.Mars.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
KongKing Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Enig. Ikke akkurat noe "fruktfat" å se på, som Anne Kath ville sagt ;-) KK Link to post
All In Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Er det noen selskap som har spesialisert seg på å forsikre trawlere? Har sjekket de mest kjente. Men fortsatt synes jeg 8000 kr pr år er i meste laget. Ville tro at om man tar kundegruppen og måler mot skaderisiko, vil en komme godt ut. Har sjekket Gjensidige, Trygg, Norwegian Broker, IF, Atlantica og Norske Sjø. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Astor Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Jeg har Gjensidige for 1.250.000 og betaler rundt fem lapper. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
All In Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Jeg har Gjensidige for 1.250.000 og betaler rundt fem lapper.Jeg får 8000 hos Gjensidige, med 8000 som egenandel. Verdi satt 1350. Hva får du rabatter for da? Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Fikk 11k hos IF (totalkunde) med 12k i egenandel og 1,8 i forsikringssum. Kunne få noe billigere hos atlantica og NB, men valgte IF da jeg og familien kjenner assurandøren godt og båten ligger i Nederland og skal enten kjøres hjem eller til havn i NL Osv. Får heller gå en runde til neste år... Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Trolig for D5L og toppfart 13 mil. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
All In Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Jeg undres litt om noen har vært på visning på denne båten, eller har vurdert den. Etter mitt syn, så må dette være et veldig godt kjøp. Kan jo alltids diskutere om prisen som har stått lenge er for høy, men prøv å sjekk prisen for å importere selv, da kommer den på flere båtkroner. Her er alt "nytt", fantastisk plass på fly, supre motorer, tidsriktig og moderne interiør. Om noen som ønsker et behagelig trawlerliv, så ville jeg absolutt vurdert denne, spesielt opp mot Swift34. Jeg bare undrer....;-) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=37518442 Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 (redigert) Jeg snuste litt på denne før jeg kjøpte Integrityen, men slo den etterhvert fra meg av flere grunner. Jeg var ikke og kikket på den, men fikktilsendt litt mer info og bilder. En av grunnene var at motorene er 6BY og ikke 6BY2 som kom sent 2008 mindre enn et par år etter lansering av 6BY grunnet endel tildels alvorlige og designmessige feil og problemer. Husker ikke alt som ble endret, men det var mye. Både elektronisk og teknisk. Kjølesystem som var underdimmensjonet og eksosbend Bl.a... Litt som med VP D3 som ble erstattet med en helt ny D3 i 2010. Jeg innrømmer gladelig at jeg er noe sær på motorer og teknisk installasjon, så dette er bare mine preferanser. Fikk også tilsendt endel bilder som viste krakkeleringer i gelcoat og båten bar litt preg av og ha ligget ute året rundt uten for mye vedlikehold og polering etc. Men helt klart en god pris for en forholdsvis ny båt, det er det :) Redigert 22.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
All In Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Hentetråden er i god gang;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Roald Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Det ligger en link til vårens hentetråder her. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Minner om trawlertreff 10. - 12. mai på Horten indre havn. (Sykehuskaia) Foruten det sosiale så pleier treffet også å omhandle et tema. Ofte innen sikkerhet. Pr.i dag er det 12 trawlere påmeldt til treffet. Mer på trawler.no Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Grand Banks på Finn.no: Grand Banks 48 classic Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn