Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Jeg har ligget på samme brygge som denne i et par år, den er ekstremt påkostet og pen og med den prisen her så tar han flere mill i tap på den på ikke så mange år.

 

Men om man får den for vel tre mill, den er bortpå 57fot LOA og en kjempefin båt men folk som kjøper så stor båt, synes de 10-12knop er for langsomt og er så mye penger for en nesten 25år gammel båt en forferdelig dårlig kombinasjon ?

Link to post
Share on other sites

Jeg undres litt om noen har vært på visning på denne båten, eller har vurdert den. Etter mitt syn, så må dette være et veldig godt kjøp. Kan jo alltids diskutere om prisen som har stått lenge er for høy, men prøv å sjekk prisen for å importere selv, da kommer den på flere båtkroner. Her er alt "nytt", fantastisk plass på fly, supre motorer, tidsriktig og moderne interiør. Om noen som ønsker et behagelig trawlerliv, så ville jeg absolutt vurdert denne, spesielt opp mot Swift34. Jeg bare undrer....;-)

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=37518442

 

 

(iPad)

Jeg har prøvd å kontakte disse vedr denne båten, men virker ikke spes sugen på salg. Har sett på Beneteu swift trawler og, som jeg synes er en meget penere skute, men mainshipen har bedre bofasiliteter tror jeg og meeeget billigere. Noen her som har en mainship av denne sorten? :nonod:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Tre ting om den Flemingen jeg tenker på

Motorer er 20 år gamle

Batt bank er liten om den er 12 v med tanke på alle inverterne (bagatell å fikse antakelig)

Båten er antakelig like uselgelig om dere skal selge den en gang

 

Desverre er det nok ikke kjent hvilken herlig båt dette er i Norge. Nesten Nordhavn klasse. Antakelig godt over GB klasse. Våt båtdrøm :smiley:

 

Tror du de tar en NordWest i innbytte? :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg undres litt om noen har vært på visning på denne båten, eller har vurdert den. Etter mitt syn, så må dette være et veldig godt kjøp. Kan jo alltids diskutere om prisen som har stått lenge er for høy, men prøv å sjekk prisen for å importere selv, da kommer den på flere båtkroner. Her er alt "nytt", fantastisk plass på fly, supre motorer, tidsriktig og moderne interiør. Om noen som ønsker et behagelig trawlerliv, så ville jeg absolutt vurdert denne, spesielt opp mot Swift34. Jeg bare undrer....;-)http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=37518442

(iPad)

Jeg har prøvd å kontakte disse vedr denne båten, men virker ikke spes sugen på salg. Har sett på Beneteu swift trawler og, som jeg synes er en meget penere skute, men mainshipen har bedre bofasiliteter tror jeg og meeeget billigere. Noen her som har en mainship av denne sorten? :nonod:

Jeg har hentet meg en Mainship 390, 1999 mod. Den er litt lik. Jeg er så lang meget fornøyd med min. Har også snakket med de som eier Mainship i Bergen også, og de kan ikke få fullrost den. Den er hele 4,38 bred. Her der det masse plass. Jeg ville reist og sett på den. Tror du får mye båt for pengene der. Maken til fly skal man lete lenge etter.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Enig i at spes fly og innvendig layout er flott. men er det slik at hovedfører posisjonenen er på fly og? Mener å ha registrert at fører plassen på fly er bedre utrustet enn nede.Det er ikke veeldig praktisk i trøndelag..av 100 gangtimer ifjor satt jeg vel 5 timer på fly...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Er noen av deltakerne barnefamilier? Dvs noe som frister barna å være med?

 

 

(iPad)

Fire nye båter til treffet i år. Så det kan hende noen av disse har med seg barn. Vi får ofte besøk av barnebarn på treffet. Marinemuseet har mye spennende å by på bla.

Stor skatepark 200 meter unna er det også. Vi legger opp til et familietreff med maritimt innhold.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Desverre er det nok ikke kjent hvilken herlig båt dette er i Norge. Nesten Nordhavn klasse. Antakelig godt over GB klasse. Våt båtdrøm :smiley:

Tror du de tar en NordWest i innbytte? :

Tenker å rusle bort og ta en titt på den når vi kommer hjem om den ikke er solgt til da, en av mannskapet mitt nå denne vinteren har vært ombord og finstudert den for ike så lenge siden og han er superimponert.

 

Lurer litt på hvordan de er isolert de båtene der med tanke på bruk om vinteren og å holde de kjølige når man er i varmere strøk

Link to post
Share on other sites

Flemming har importør i Sverige, Marstrand som virker som, tja hvordan kan jeg si det pent, Stureplan klyser...

 

Men for 3,6 mill bør jo dette være greit tenker jeg. Båttype, alder og størrelse over D5L krav gjr den ukurant. Men om du skal ha den resten av livet er det vel grei skuring :smiley:

 

Ny Najad er ikke superkurant nå til dags heller :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

 

 

. Båttype, alder og størrelse over D5L krav gjr den ukurant. Men om du skal ha den resten av livet er det vel grei skuring :smiley:

 

 

Størrelse over D5L B´liten? 58 fot?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Enig i at spes fly og innvendig layout er flott. men er det slik at hovedfører posisjonenen er på fly og? Mener å ha registrert at fører plassen på fly er bedre utrustet enn nede.Det er ikke veeldig praktisk i trøndelag..av 100 gangtimer ifjor satt jeg vel 5 timer på fly...

Min er like godt utrustet på fly som i cabin. Men rimelig flott oppå der da;-)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Da var årets 6 dagers tur på land unnagjort.

At det var 2 år siden sist var det ikke vanskelig å se.

Skroget var veldig matt og undervanskskroget så ut som en blåskjellfarm.

Etter å ha høytrykksspylt under vannlinja samlet jeg opp 5-6 snøskuffer med skjell.

Selv om tempreturen på dagtid ikke var mer enn 5-6 grader gikk poleringen med Autosol helt greit.

Slik ble skroget etter 25 timer med vask, polering og voksing.

Er vel ikke helt galt dette til, en snart 3 år gammel dame å være?

 

bilde

bilde

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...