Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Surfer på Grand Banks sider i utlandet.

Her ligger et tre stk. til salgs:

 

1988 mod. GB 46 classic; http://oya.com/brokerage/42consiglia.html

2004 mod. 46 classic; http://oya.com/brokerage/46lanostra.html

1980 mod, 32 classic http://oya.com/brokerage/32piccolo.html

Fine båter dette. Men ikke i nærheten av mitt budsjett...

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt! Disse trawlerene ser unektelig flotte ut. Har vært og sett på Clipper, men de faller fort litt utenfor budsjett når en skal god plass til barna.

 

Så på Clipper jeg og.

Ligger 2 stk 34 fra 2006 og 2007 på finn til 2 mill, men de har bare 1 stk kabin. Først når den nye 36 modellen kom for et par år siden var det mulig med 2 kabiner. Men kabin nr 2 er liten der slik som på Integrity.

Egentlig en 1,5 seng som vil fungere for små unger, evt for et nyforelsket par :lol:

Clipper 36 var langt over vårt budsjett.

 

Ja tror du vil tjene på at du tør å gå ut av det gamle mønsteret og tenke litt innovativt

 

Håper det. Det var mye magefølelse og fremtidsspekulasjoner som ledet veien. Så når riktige båten kom, så var jeg solgt :smiley:

 

Gratulerer, nydelig skute! Perfekt måte å rekreere på! (Hvis det ordet finnes).... :-)

 

Takker. Finnes ikke ordet, så får vi innføre det nå :yesnod:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

2x drev og D-motor hadde jeg lite lyst på selv om flere av båtene i seg selv fristet.

 

En annen tanke som begynte og kverne mer og mer i hodet mitt var hva fremtiden bringer med tanke på økende klimahysteri og tilhørende drivstoffpriser og hva det kan gjøre med salgbarheten til visse typer båter i fremtiden når de er blitt gamle.

 

Men ingen båt er perfekt, heller ikke denne.

Vi ofrer Bl.a fart og den kunne gjerne hatt en større kabin nummer 2, men tror og håper det veies opp i form av enklere tilgang til alt teknisk og vedlikehold, lavere driftsutgifter, forsikring osv, samt god uteplass og stor flybridge for fine dager. På dårlige dager kan man gå inn og lukke døra. På sikt vil en akterkalesje kunne utvide inneplassen betraktelig.

Motorinstallasjonen var også noe jeg verdsatte. 5,9 Cummins på bare 230 hk ved 2600 o/min med HD rating. Samme motor leveres med opp til 480 hk.

 

Blir mer en liten hytte på sjøen som forflytter seg i bedagelig tempo (autopilot er et must).

 

Veldig mange fornuftige tanker du gjør deg her, kjenner meg igjen i våre egne argumenter for neste båtbytte :yesnod:

 

Det med behovet for fart er jo selvsagt ulikt. For vår kjører vi mest sakte, så det å legge mye penger i motorer som ikke brukes ser jeg ikke helt poenget i. Litt av problemet er jo imidlertid at når en ser på bruktbåt så må man jo velge noe av det som finnes, og da er det ofte to store motorer i de båtene jeg liker. Denne båten falt jeg imidlertid veldig for :yesnod: har stor sans for den Cummins motoren. Er det turbo og intercooler på den? Vi hadde en Dodge Ram med 5,9 Cummins og 305 hk for endel år tilbake, og det var en skikkelig "godmotor". Bare lyden er nok til å bli i godt humør! Uten at jeg har inngående kjennskap til det selv, har jeg hørt fra de som har skrudd mye på tyngre kjøretøy og anleggsmaskiner at dette er noe av det bedre. Så her tror jeg du kan glede deg til mange års uproblematisk drift. Forutsatt selvsagt at verftet har lagt seg på samme linje når det gjelder andre komponenter ombord.

Link to post
Share on other sites

Surfer på Grand Banks sider i utlandet.

Her ligger et tre stk. til salgs:

 

1988 mod. GB 46 classic; http://oya.com/brokerage/42consiglia.html

2004 mod. 46 classic; http://oya.com/brokerage/46lanostra.html

1980 mod, 32 classic http://oya.com/brokerage/32piccolo.html

 

Flotte båtar, men totalt overprisa. 135.000 for 32-fotaren med truleg orginal motor!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med veldig spennende skute, sap :flag_bp: Det der kommer til å bli veldig bra.

Takker Bonus :)

Spennende tider dette her.

 

 

Veldig mange fornuftige tanker du gjør deg her, kjenner meg igjen i våre egne argumenter for neste båtbytte :yesnod:

 

Denne båten falt jeg imidlertid veldig for :yesnod: har stor sans for den Cummins motoren. Er det turbo og intercooler på den?

 

Uten at jeg har inngående kjennskap til det selv, har jeg hørt fra de som har skrudd mye på tyngre kjøretøy og anleggsmaskiner at dette er noe av det bedre. Så her tror jeg du kan glede deg til mange års uproblematisk drift.

 

 

Ja den har turbo og IC, men laveste effektuttak.

Her er oversikt over de forskjellige utgavene. http://cumminsengines.com/showcase-item.aspx?id=68&title=QSB5.9+for+Recreational+Marine&&Categories=47#ratings

 

Håper og tror at den vil tikke og gå rimelig problemfritt.

Den skal stelles og dulles med så den ikke blir gretten :)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett denne, og allerede kontaktet han pr Mail. Man han har jo priset seg veldig ut da. Mainship som ble solgt i Bergen i fjor, lå lenge ute for 1,1. Den fikk jeg tilbud om å kjøpe for 1 mill. Den jeg hadde "kjøpt" ,og kansellert i Skottland sist uke, ville kommet på 750 000 ferdig inn i Norge. Men fin båt har han. Bare alt for alt for høyt priset. Bør mye ned i pris. Den 2008 mod som ligger på finn er jo nesten lik pris.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Ser at jeg burde ta en telefon til Gjensidige igjen, for å få redusert med noen 100 lapper.

Jeg betaler hos Gjensidige.

5500,- for Kasko+ forsikring. Verdi 950000,- + 20000,- for jolla.

 

Tidligere eier hadde betalt 7300,- hos Norske sjø

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jøss, her har jeg gått glippet av en handel som var i boks for leeenge siden. Gratulerer masse som trawler-eier SAP_2000 :thumbsup:

 

Det kom litt som julekvelden på kjærringa dette, fra Engelsk flybridge via Azimut og til Trawler.......

Tja, det er søren ikke enkelt å bestemme seg før man har sett alt :nonod:

 

Jeg er i hvert fall sikker på at du har funnet båten som virkelig "snakket til deg" og vil bli storfornøyd. Ikke er det noen ulempe at den er relativt ny og ubrukt heller.

 

Lykke til med ny båt SAP_2000 :clap:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker VannTro :smiley:

 

Ja det har vært en prosess dette her. Ikke minst på tankeplanet. Er nå glad for at det ikke ble Azimut. Prisen ble veldig god, men litt for mye prosjekt og usikkerhet rundt motorer og skrog for min mage.

 

 

Engelsk FB er vel det som ligger meg nærmest hjertet. Men de jeg helst ville ha (alder og type) lå laaaangt utenfor budsjettet.

Jeg er også sær på motorinstallasjoner og tilgang, samt type motorer og kombinasjon av type og alder.

 

En tidlig P42 med 2x TAMD 75P er vel drømmebåten min, men det får bli neste gang om Hamar ringer eller i neste liv :giggle:

 

Denne skrek "kjøp meg!" når jeg var der nede og kikket, så etter det var jeg helt solgt og visste jeg måtte ha den :pray:

Det var nesten så jeg ba til høyere makter om at selger ikke skulle presse meg opp i pris :pray: da jeg hadde antagelig blitt med litt høyere :crazy:

Og det virket jo faktisk og sende noen tanker oppver :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da gjenstår det bare å oppdatere profilen: "På jakt etter ny" (eller er den oppdatert :lol: )

 

Grattis nok en gang !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker igjen :)

 

Hehe. Ikke på jakt nå lenger, nei :giggle:

Får oppdatere signaturen, men hadde egentlig tenkt til og vente til båten er kommet hjem tilfelle rottefelle.

 

Skal ned og ta seatrial i neste uke og betale resten etter det.

Håper og regner med at de store overraskelsene uteblir... :pray:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vi fikk i dag inn medlemsbåt nummer 19 i vår nystartede klubb, Grand Banks Owners Club, Scandinavia. Det var M/S Tromsøgutt som foreløpig er vår nordligste medlemsbåt, som holder til i Tromsø. Vi har to medlemmer i Finland, mens Danmark og Sverige har uteblitt foreløpig. Vi satser på at det vil dryppe inn medlemmer sakte men sikkert også fra våre naboland. Vi startet opp i begynnelsen av januar og er derfor positivt overasket at vi snart er oppe i tyve medlemsbåter.

Her er vår web-side: http://grandbanksowners.no/

Vår Facebookside: https://www.facebook.com/groups/142699079218409/

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...