Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Her er en Trawler til salgs. Er vel en akseptabel pris?

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41376683

 

Kk

Kikket på denne båten også før vi handlet.

Passer best for et par som kun sporadisk får overnattingsgjest(er). Mastercabin er utsøkt, men gjestecabin er nesten for en spøk å regne.

 

Prisen er vel OK for de båten passer for, men du får absolutt bedre boforhold i en Classic.

 

Generelt vil jeg si at prisnivået legges høyt både for denne og for andre på markedet som har lagt lenge for salg.

 

Som sagt kikket jeg på denne, men også en GB 36` Classic i Tønsberg som har lagt jevnt for salg i 2 år nå, 1.395.000 og der aksepteres ikke noe pruting :-) !!

En Trader som ligger i Sverige - og "trenger betydelig oppgradering" samt må fortolles inn i Norge som de ønsker 650.000 for!!

Videre så vi på en 42` GB Classic i Strømstad (norsk registrert) Nye motorer - men ellers veldig klar for totalrenovering til 750.000!!

 

Jeg anbefaler folk med trawlerdrøm i magen om å først kikke litt på de forskjellige modellene og definere hvilket behov og bruksmønster dere har. Mange overnattingsgjester? Mange kveldsgjester som går hjem for å sove? OSV... Noen trawlere har enorm uteplass, andre har masse sengeplasser.

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Jo mer jeg leser på denne tråden, jo mer får jeg lyst til å bytte til trawler!

Helst til omtrent 40 fot med trawler. :thumbsup:

 

Desverre så har min bedre halvdel bestemt oss for at vi skal kjøpe leilighet før det blir aktuellt å bytte Skibsplasten, så jeg får vel nøye meg med å se på vakre bilder i noen år til.... :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Gikk over Blücher nord for Oscarsborg nå på vei til trawlertreffet.

 

Vraket er er den grunnere piggen lengst til høyre i ekkoloddbildet.

Har alltid likt og kjøre over den og se ekkloloddet gå fra nesten 90 til 60 meter. I gamle dager kjente man oljelukta og kunne se flak på overflaten i stille vær.

 

Hadde litt feil vinkel nå, ellers kommer den tydeligere frem.

 

bilde

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kjenner det begynner og rykke i svømmefoten selv. Likte også vrak, men holdt meg unna Blücher.

Har ikke dykket så mye de siste 10 år, men nå har jeg begynnt og tenke på og ha et litt "light utstyr" ombord. Plutselig får jeg eller noen venner tau i propellen, setter fast et anker etc, så da kan det jo være kjekt :-)

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

Noen bilder fra trawlertreffet i morgentimene.

Programmet i dag er årsmøte,

Tema på treffet er sikkerhet ombord. Litt om apper til båtbruk og demo av ioneapparater som reduserer lukt ombord.

 

 

 

bilde

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og vips så fikk man lyst på trawler :) Fine bilder Astor.

Fullstendig enig! Det må bli trawler etterhvert. Har forøvrig hatt lyst på det lenge, men med behov for tre lugarer er det litt magert utvalg i min prisklasse.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

På vei nordover etter et hyggelig møte med trawlergjengen i Horten.

Utrolig gøy og møte folk og ikke minst kikke i andre båter :-) Timene gikk fort unna for og si det slik....

Det var endel deltakere som nok hadde fortjent en diagnose når det gjelder detaljbesettelse helt ned til molekylnivå, lol ;-)

 

Jeg tok noen oversiktsbilder på vei ut sted med kameraet, så får laste opp litt senere :-)

 

Takk for denne gang :-)

 

 

 

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...