Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Takk for gode råd Tore B. Godt å høre at det lettere lar seg ordne med båtplass i Fredrikstad.

På grunn av store problemer med å få båtplass der vi bor nå, så vil jeg ordne med båtplass til vår båt`før vi flytter.

Er det mulig å få båtplass i elva fra brua og oppover mot Lisleby ? Vet Du/Dere om hva prisene på båtplass er her ?

Takker for svar !

Link to post
Share on other sites

Så har drømmen gått  i oppfyllelse! LL3997 er nå registrert i NOR på undertegnede! Så da begynner jobben med å få Solbris ship shape!

 

bilde

 

Og her er en av grunnene til at jeg kjøpte akkurat denne båten:

 

bilde

 

Og her er en av grunnene til at det tar tid å få henne på sjøen!

 

bilde

 

Jeg har mer enn lyst til å skrape den fullstendig rein under og sparkle opp alle skader, prime med epoxyprimer og stoffe skikkelig. Tenker å bruke International sin Gelshield 200 epoxyprimer i fem lag og international sitt bunnstoff. Har meget god erfaring med det.

 

Det er bare en vanvittig stiv pris......

 

Deilig å få oppfylt drømmen om Trawler selv om det ble 8-9 for mer enn opprinnelig tenkt. Men ståhøyde innvendig, motorer fra 2010, Mase generator fra 2010 og diverse annet teknisk moro gjorde at det ble denne! Har en solid oppussingsjobb foran meg! Håper å være på vannet til ca 20. juli, men det kan holde hardt!

 

Så hvis arbeidslysten melder seg ligger den innerst i Krogstadfjorden! :yesnod:  :thumbsup:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Takker så mye Ocean Queen! Mye er oppgradert og mye, veldig mye gjenstår! Den står på land enda. Håper på sjøsetting før 20. Juli! Alt under vannlinja skal tas ettertrykkelig!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

... Jeg har mer enn lyst til å skrape den fullstendig rein under og sparkle opp alle skader, prime med epoxyprimer og stoffe skikkelig ...

 

Selv om det er mange kvadratmeter som skal bearbeides, dyrt og langtekkelig, anbefales det å påta seg denne jobben. Hvis ikke vil du nok alltid lure på hvordan tilstanden under vannlinjen er. Gjorde selv dette i fjor. Et lite hel**** mens det pågår, men veldig greit å kunne dokumentere tilstanden i skroget.

Link to post
Share on other sites

Båtplass i Fredrikstad.

Vi har i mange år hatt lyst til å flytte til Fredrikstad. Vi bare elsker denne byen,å er innom sommer og vinter .

Nå har tiden gått å vi ser muligheten nå til å kunne flytte dit. Har vært på noen boligvisninger i byen, gamlebyen og på nordre Kråkerøy.

Dette er området vi leter etter bolig.

Hvordan er mulighetene i dette området på å få seg en båtplass ?

Båten er ca 45 fot. Er det mulig å få en 45 foter opp i dette området Dvs lagring osv ?

Om noen av Dere har noe informasjon om dette, så er jeg veldig glad for det !

Fredrikstad er godt utstyrt med alt en 45-foter trenger! To gode slipper og fine plasser for vinterlagring på land. Båtplass burde heller ikke by på problemer. Men du må regne med brune striper i vannlinja. Elvene fører mye sedimenter med seg. Båt i Fredrikstad er veldig greit!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Selv om det er mange kvadratmeter som skal bearbeides, dyrt og langtekkelig, anbefales det å påta seg denne jobben. Hvis ikke vil du nok alltid lure på hvordan tilstanden under vannlinjen er. Gjorde selv dette i fjor. Et lite hel**** mens det pågår, men veldig greit å kunne dokumentere tilstanden i skroget.

 

Blir nok tatt denne jobben! Gjorde det på forrige båt, en Tresfjord 29! Ny eier er 100% trygg på at skroget er bunnsolid! Blir bedre enn nytt! Men møkkajobb? Ja til de grader!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Har meldt meg på Trawlertreff i Horten i september! Gleder ,jeg til å få hjelp av folket til å komme inn i havna med stil! (Les: vil ha opplæring i god håndtering av diger båt!!)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Endelig fri for klistremerker. Begynner å ligne båt og ikke sirkusvogn☺

Wow! Må si den kledde og bli strippet. Den var virkelig fin fra før, men nå så den griselekker ut :-)

 

Hvor går ferden deres i sommer?

Vi tusler avgårde neste helg tenker jeg :-) har ikke helt bestemt oss, men antagelig blir det å holde høyre etter Færder :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Neste helg og høyre etter Færder på oss også SAP så du skal ikke se bort fra at vi "snubler" over en Integrity under veis  :yesnod:

 

Ocean Pearl ble for øvrig rett så snasen uten all tapen  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Brukte den litt forrige helg og skal vel ha den på denne helgen også. Dette for å komme inn i rutinen til ferien. Den blir PÅ  :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Endelig begynner det å nærme seg sjøsetting av Solbris. Det har vært en stor jobb å fikse skroget under vannlinja! Men torsdag den 20. august klokka tolv kommer mobilkranen og da skal den endelig få vann under kjølen! Og da rekker jeg akkurat litt trening for det bærer avgårde til treff i Horten!

Bilder kommer senere!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...