Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Meld dere inn i trawlerklubben da, og bli med på treff i Horten i mai. Godt nyttår

Hadde helt glemt at jeg hadde flagget min interesse for medlemskap. Ryddet litt i jula og fant papirer jeg hadde skrevet ut. Ordnet opp før i dag og betalte inn medlemskontingenten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I hovedsak er dette en classic sett med Grand Banks sin måte å sette navn på sine modeller. Men noen Grand Banks er det vel ikke. Med lugarer forrut og akter og en salong/ styhus i midten og et stort soldekk er likheten stor, men det stopper også der. Det er vel en Ford motor på mellom 80 -120 hk som sitter i disse båtene. Noe undermotorisert sett med mine øyne. Tror nok dette kan bli en koselig trawler med litt stell.

Viktig å se etter lekkasjer under vinduer.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Den Marine trader'en her har vell snart ligget ute tilsalgs i 1år.

Er prisen alt for høy?

Eller er det noe annet som er feil med den...

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=52561785&searchclickthrough=true

Har vært inne å sett denne annonsen før. samme pris, som nå.

Det nye er at båten har blitt mer oppgradert. Puter og utstyr osv.

120 Ford fra 1980, er jo bra motorer. Tror nok du kan ta en titt på denne !

Hva pris angår,så kan det jo se greit ut med litt pruting :yesnod:

Båten må jo sees og prøves, for å finne mulige feil. Om jeg var deg, så hadde jeg testet båten i noe sidesjø. DVS:minst 1 meter bølger.

Noen Trawlere er elendige i sidesjø, så prøv stabiliteten på båten :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Teller ned til henting av båt om ca. 8 uker. Legger ved en liten video som jeg tok av flybridge og utstyr under prøveturen på Eider i fjor høst. Har akkurat fått beskjed av eieren at båten er stoffet, polert og klar for å legges på vannet. Regner med å ta en tur ned med en del utstyr i løpet av 2 uker :thumbsup:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hvideo-xfp1/v/t43.1792-2/10696476_10152400628007671_1372872794_n.mp4?rl=3669&vabr=2446&oh=4790aefac31d4741ac915e4a820bdec4&oe=54DB8C47

Link to post
Share on other sites

Hei Ocean Pearl

 

Skuta ser lekker ut fra fly'en også og jeg skjønner hvordan du har det mht. henting :yesnod:

Jeg tar fergen til Hirtshals i morgen tidlig for å sjekke hvordan det ligger ann med min båt dernede. Den skal være så godt som ferdig, men skal ned å snakke med skipstømreren for å forklare hvordan jeg vil ha det på badet.

Fliser i dusjhjørnet skal bort samt flisene rundt vasken. Disse er såpass gamle nå og har krakkelert enkelte plasser.

Har også med meg et par led lys som skal monteres under badeplattingen akter for å kunne gi meg muligheten til å lyse opp akter når jeg skal legge til med hekken mot land på ukjente steder.

 

Skal se om jeg kan får tatt noen ferske bilder men jeg er der også !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at ting er i rute Ocean Pearl.

Fin den videosnutten `` he he. Får jo lyst til å starte opp og ta seg en tur når jeg ser dette :smiley:

Å starte båtsesongen så tidlig som Dere gjør nå, og med ferdig vokset og stoffa båt er helt topp .

Blir litt misunnelig-ja. Om det sitter vanlig zink på jordingsskinna på båten, så husk å få den bytta til bronse !!!

Tyskere og Hollendere bruker mest zink på denne. Dette er ok i ferskvann, men går til dundas i saltvann.

Det bli dessverre sen utsetting for oss i år :sad: .

Mye som skal ordnes på båten i år. Men båttur skal det bli.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Trawler42:

Vi gleder oss til tur ned neste uke, billetter ned er bestilt og utstyr pakkes til helgen. Ikke feil å si at man er litt spent :rolleyes:

Håper du har hatt en fin tur nedover du også og det er bare å legge ut bilder fra besøket. Lys under badeplattform kan brukes til andre ting enn å lyse opp brygga ved bakking inn på båtplassen :fishing:

Ocean Queen:

Skal sjekke skinna så fort jeg kommer ned. er den i sink skal jeg ta bilder og få en kompis til å skaffe en i bronse. Ser ut som om henting i april ikke blir noe av da vi skal ned iigjen i slutten av mars å hente den :flag_bp:

Drar ned torsdag før påske og er vel tilbake i begynnelsen av påskeuka. Ikke feil å si at vi gleder oss mye. Hvis alt går som ønsket kan jeg bruke påsken til å ta av de aller fleste klistremerkene på båten, tyskere elsker delfiner og annen pynt på båten mens vi vil ha en hvit båt med kun et par enkle striper. Skal prøve å få lagt ut litt bilder etter turen neste uke og selvfølgelig litt fra turen hjemover. Har sett at det er blitt så populært med hentetråder så kanskje man skal prøve seg på det :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen godtfolk !

 

Lovet å komme tilbake med noen bilder fra Danmark, så her kommer noen få !

 

FØR !

 

bilde

 

ETTER !

bilde

Stokken er laget i syrefast og innfestet slik at det ikke er et 4x4 hull igjennom dekket som originalt. Ankervinsjen fikk verftet også liv i, så den er smurt opp og fungerer fint for første gang for meg !

 

FØR :

Slik så dekket på flybridge ut før.

bilde

 

ETTER :

bilde

Nå må alt det andre bare skrapes og males opp til tilnærmelig standard :cheers:

 

bilde

Duken rundt rekken forsvant i orkanen som herjet tidligere, men seilmaker er satt på saken og ny vil være på plass ved hjemhenting.

 

bilde

Luken opp tenker jeg å hengsle om. Tror det vil bli lettere å ha hengslene på venstre siden slik at den svinger mot babord rekke. Kanskje en demper på også ?

 

Det var flott å se hvor proft og fint kabler og alt i forbindelse med nye motorer var utført. Hele el anlegget er gått over og feil utbedret ("der var meget hjemmelavet" som marine elektrikkeren sa ) :nonod:

Båten var også ute på en liten prøvetur før den gikk på beddingen og etter hva de sa så fungerte alt utmerket.

Den reiste seg litt vel mye på bauen, men som jeg sa til dem; " Det mangler et tonn ferskvann i tanken under dobbelkøyen fremme !"

Den vil nok gå fint når den er fylt vil jeg tro.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Dette ser lekkert ut. Håper du har tenkt to ganger før du tok beslutningen om å olje teakdekket. Har hatt flybridgen oljet men angret etter ett års tid til tross for iherdig stell. Under tak eller kallesje blir oljet dekk lettere å holde pent over tid.

Bare noen tanker...


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Trawler42:

Vi gleder oss til tur ned neste uke, billetter ned er bestilt og utstyr pakkes til helgen. Ikke feil å si at man er litt spent :rolleyes:

Håper du har hatt en fin tur nedover du også og det er bare å legge ut bilder fra besøket. Lys under badeplattform kan brukes til andre ting enn å lyse opp brygga ved bakking inn på båtplassen :fishing:

Ocean Queen:

Skal sjekke skinna så fort jeg kommer ned. er den i sink skal jeg ta bilder og få en kompis til å skaffe en i bronse. Ser ut som om henting i april ikke blir noe av da vi skal ned iigjen i slutten av mars å hente den :flag_bp:

Drar ned torsdag før påske og er vel tilbake i begynnelsen av påskeuka. Ikke feil å si at vi gleder oss mye. Hvis alt går som ønsket kan jeg bruke påsken til å ta av de aller fleste klistremerkene på båten, tyskere elsker delfiner og annen pynt på båten mens vi vil ha en hvit båt med kun et par enkle striper. Skal prøve å få lagt ut litt bilder etter turen neste uke og selvfølgelig litt fra turen hjemover. Har sett at det er blitt så populært med hentetråder så kanskje man skal prøve seg på det :sailing:

Vi gleder oss til at Dere skal hente nybåten Ocean Pearl :smiley:

Dette blir moro ! Håper Dere få lagt ut bilder av båten og turen.

Er det noe Dere lurer på, så er Båtprat her`` et flott sted. Det er ikke noe, som ikke er mulig å få løst her :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hei Astor !

 

Teaken er ubehandlet, men ser oljet ut pga duskregn den dagen jeg tok bildene.

Se på bildet med ankerspillet forut, der ser man tørr teak under spydet :thumbsup:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Hei Ocean Queen !

 

Takker og bukker, det er utrolig hva man kan få for penger i dag :lol:

Planen er å hente den hjem i April senest.

Skipstømreren er nå i gang med å gjøre ferdig badet ombord.

Fjerne fliser på yttervegg i dusj hjørnet, sette opp vannfaste plater og lage ny benketopp under håndvasken.

 

Da bør skuta være klar for hjemtur og sommersesong :yesnod:

Kanskje en tur til Telemarkskanalen i år !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Storebroren til min båt er til salgs i Norge. Denne var i likhet ned min demo/ messebåt for Europaimportøren i NL og kom til Europa sammen med min båt.

Den lå til salgs når vi handlet i 2013 så jeg og den fant veien til Norge i fjor.

 

Litt av et miniskip må jeg si :-)

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?folderId=3219775&finnkode=55982543

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Storebroren til min båt er til salgs i Norge. Denne var i likhet ned min demo/ messebåt for Europaimportøren i NL og kom til Europa sammen med min båt.

Den lå til salgs når vi handlet i 2013 så jeg og den fant veien til Norge i fjor.

 

Litt av et miniskip må jeg si :-)

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?folderId=3219775&finnkode=55982543

14 fots syken Ståle?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...